Підпишіться на новини

IPO та гральний бізнес: чи заважає планам економічна криза?

Автор: Анна Нагребельна
21 липня 2020, 16:42
Голосів: 2

Наприкінці травня низка експертів почала говорити про те, що «двигун IPO запускається знову». І компанії, які готуються до виходу в 2021 році, активно працюють над втіленням своїх планів навіть за умов кризи. Варто зазначити, що цьогорічні весна й літо показують – гемблінг-компанії також не полишають цих намірів. Подивимося на гральну індустрію з точки зору інвестування за кризи і до неї.

IPO та гральний бізнес: чи заважає планам економічна криза?

Весняне IPO 2020 для гральних компаній: GAN і DraftKings

Постачальник бізнес-рішень для азартних онлайн-програм (переважно на американському ринку наземних казино) 7 травня оголосив про закриття свого первинного розміщення, під час якого андеррайтери придбали 957 тис. простих акцій за ціною $8,5/акція. Валова виручка від цього до вирахування всіх знижок і кошторисних витрат становила приблизно $62,4 млн. Акції GAN стали доступні для покупки на NASDAQ 5 травня 2020 року. Детально про це ми писали в окремому матеріалі.

Не менш вдалим було й рішення оператора DraftKings Inc., який отримав ринкову вартість у понад $6 млрд після того, як вийшов на публічний ринок за рахунок злиття компаній за «банк чеком» – нетрадиційним шляхом.

На момент оголошення такого способу публічного розміщення оператору вдалося привернути увагу низки інституційних інвесторів, серед яких були Capital Research and Management, Wellington Management і Franklin Templeton, які виділили на це близько $304 млн.

Читайте також: KYC і AML – ланки одного регуляторного ланцюга

Щоденний фентезі-спорт став першим продуктом компанії, засновники якої небезпідставно вважали його «золотою жилою». Звідси й почався шлях оператора до публічного розміщення. А після рішення Верховного суду США 2018 року про скасування заборони ставок на спорт (закон PASPA) DraftKings додала до переліку своїх послуг спортивні ставки й онлайн-казино, які об'єднала та назвала iGaming. У компанії говорять, що саме за рахунок цього бізнес почав розвиватися набагато швидше, ніж тільки з фентезі-спортом, навіть за обставин, коли штатів, де онлайн-гемблінг легальний, набагато менше і на той час їх кількість практично не зростала.

За підсумками 2019-го оператор повідомив, що чистий збиток склав майже 50% доходів, переважна більшість «мінусу» біла сформована від операційної діяльності. Зокрема, ідеться про $146,6 млн збитків при виручці від реалізації послуг у $323,4 млн. Показники за попередній, 2018, рік показують, наскільки зросли масштаби компанії: збиток тоді становив $76,8 млн, а прибуток – $226,3 млн.

IPO та гральний бізнес: чи заважає планам економічна криза?

Поясненням такого зростання витрат стала чимала вартість входження оператора на нові ринки. Так, вихід DraftKings може займати два роки: тільки після цього компанія почне отримувати прибуток.

Тепер, коли компанія завершила операцію зі злиття та лістингу NASDAQ, її вважають контрольованою, оскільки співзасновник і головний виконавчий директор Джейсон Робінс володіє приблизно 90% голосуючих акцій через структуру з двома частками.

Акції класу А компанії DraftKings будуть торгуватися публічно та давати один голос на акцію. Акції класу B, якими володіє Робінс, не будуть торгуватися публічно і дають йому 10 голосів за акцію.

Читайте також: Про першу фондова біржу в світі й в Україні

Зважаючи на те, що Верховний суд США дозволив спортивні ставки і штати поступово легалізують їх, у DraftKings загальний обсяг ринку спортивних парі в онлайні оцінюють у $18-23 млрд. Натомість ймовірність легалізації азартних ігор в онлайн-казино в більшій кількості штатів оператор оцінює як нижчу, ніж у беттінгу.

Однак свою привабливість для інвесторів DraftKings показує не тільки через загальноприйняті показники, а й за рахунок нестандартної фінансової інформації (правда, тут компанія швидше слідує вже усталеним у США традиціям). Наприклад, оператор наводить щомісячні дані за кількістю унікальних гравців (саме вони платять за продукцію компанії). Цей показник включає участь у щоденному фентезі-спорті, результат спортивних ставок або розміщення ставки за допомогою одного з сервісів онлайн-казино. Однак сюди не зараховують користувачів, які внесли гроші на свій онлайн-гаманець, але не скористалися готівкою. Компанія каже, що її щомісячні унікальні дані про гравців, серед іншого, розповідають керівникам про розмір клієнтської бази та впізнаваність бренду.

За даними DraftKings, 2019 року щомісячна кількість унікальних гравців зросла на 13% проти попереднього року і склала 684 тис. Оператор також визначає середній дохід на одного щомісячного унікального гравця: у звіті зазначена сума в $39 на місяць у 2019-му порівняно з $31 роком раніше.

IPO та гральний бізнес: чи заважає планам економічна криза?

Читайте також: Ринок цінних паперів та фондова біржа: взаємозв'язок

Літні події на IPO: онлайн-гемблінг продовжує залучати мільйони

Roundhill Sports Betting & iGaming ETF BETZ у червні залучив $68 млн, як повідомив генеральний директор компанії Вілл Херші (Will Hershey).

За словами Дейва Надіга (Dave Nadig), ветерана індустрії з великим стажем роботи в ETF Database, BETZ не просто спостерігає зростання, але й також інтенсивно торгує – в середньому 2 млн акцій на день з моменту заснування, що ставить компанію в топ-20 усіх ETF, на один рівень із фондами, які мають в управлінні сотні мільярдів доларів та існують уже десятки років.

Вілл Херші визнає, що інтерес до фонду в певній мірі може зменшитися, коли спортивні змагання знову почнуть проводити, але він також вірить у довгострокові інвестиції в сектор онлайн-ставок і корисність ETF для приватних осіб.

На початку червня також стало відомо, що Esports Entertainment Group, Inc. оголосила про отримання близько $6,2 млн від інвесторів, які брали участь в IPO. За словами Гранта Джонсона (Grant Johnson), генерального директора Esports Entertainment Group, це дозволить компанії реалізувати стратегію зростання в 2020 році та в наступний період.

Читайте також: Краудфандинг – як геймери самі можуть допомогти в створенні улюбленої гри

Злиття задля зміцнення позицій і пошуку нових інвесторів

Прикладом того, як беттінгові компанії готуються до первинного публічного розміщення акцій, може слугувати угода між XB Systems про злиття свого бренду X-Bet.co із платформою BUFF.bet компанії UltraPlay, що сприятиме запланованому IPO.

В результаті цієї угоди, підписаної в лютому, X-Bet.co візьме на себе управління й операції об'єднаного бізнесу та працюватиме під банером BUFF.bet. Болгарський букмекер UltraPlay залишиться постачальником платформи спільного підприємства «в найближчому майбутньому».

IPO та гральний бізнес: чи заважає планам економічна криза?

Даніель Міллер, генеральний директор XB Systems, прокоментував новостворене підприємство в пресрелізі: «Злиття – це абсолютний рецепт успіху та безпрограшна ситуація для всіх, а під брендом BUFF.bet ми націлюємося на один із головних сегментів світового eSport-ринку. З нашою унікальною пропозицією медіапорталу та сайту для ставок в аеропортах на базі даних і рішень UltraPlay, ми впевнені, стрімко збільшуватимемо частку протягом наступних 24 місяців».

Щодо майбутнього IPO XB Systems, то фінансовим консультантом компанія взяла собі JP Capital Investments. У пресрелізі також зазначено, що швейцарська Raptor Consulting GmbH є «головним чинником, який сприятиме успішному здійсненню злиття».

Маріо Овчаров (Mario Ovcharov), генеральний директор компанії UltraPlay, додав: «Ми віримо, що X-Bet.co і BUFF.bet разом сформують велику синергію. З об'єднанням цих двох майданчиків і міцною командою досвідчених менеджерів XB Systems, BUFF.bet, безсумнівно, стане одним із провідних операторів eSport-ставок у світі».

Наведені приклади пошуку для нових можливостей і фінансування амбітних планів показують, що особливо онлайн-сегмент азартних ігор привертає увагу інвесторів, навіть за кризових умов. Отже, дочекаємося закінчення 2020-го, щоб підсумувати цей нестандартний з точки зору ведення бізнесу рік. Тоді й подивимося, на які найбільші угоди та залучення він був багатий.

Читайте також: Як Стенлі Хо зміг створити з Макао конкурента Лас-Вегасу

Читайте також: Найяскравіші моменти весняних турнірів з онлайн-покеру

14 Сер
вгору