Підпишіться на новини

Кіберспорт в Україні: історія заснування та перспективи

Автор: Анна Нагребельна
28 листопада 2019, 12:57
Голосів: 2

У світі кіберспорт вже довів свою перспективність і здатність стати повноцінною індустрією. В Україні цей рух стихійно зародився наприкінці дев’яностих і в організований ринок почав перетворюватися з 2001 року. Однак держава його досі не визнала офіційним видом спорту, що уповільнює розвиток.

Кіберспорт в Україні: історія заснування та перспективи

Сьогодення українського кіберспорту

Наразі українські кіберспортсмени грають за команди та отримують зарплатню. Змагання проходять на місцевому рівні та в інших країнах. З 2018 року організацією та проведенням турнірів опікується Федерація кіберспорту України. Фінансування цієї галузі відбувається з боку приватних компаній. В Україні щороку проходить кілька міжнародних кіберспортивних змагань: ASUS Open, Intel Challenge Supercup, Star Ladder, The Kiev Major тощо.

Серед команд, які вже не один рік показують гарні результати, варто виділити Natus Vincere. У 2011 році її учасники виграли The International. Дисципліна турніру — гра Dota 2, організатор — розробник ігор Valve.

У цій команді інтернаціональний колектив, куди входять українці та гравці інших країн. Тут функції розподілені між кількома складами: наприклад, є американські та європейські.

За словами саме кіберспортсменів, цей напрямок — явище глобальне, тому створювати виключно національну команду недоцільно.

Українські геймери вже грають за відомі колективи, такі як Virtus.Pro, Gambit Esports та інші. До того ж почали з’являтися перші трансфери кібергеймерів. Українськими зірками кіберспортивних дисциплін сміливо можна назвати Хвоста, Zeus, Kira, Edward і Dendi.

Однак, незважаючи на існування цієї індустрії, вітчизняне законодавство досі не визнало кіберспорт. Президент Федерації кіберспорту України Артур Єрмолаєв сподівається, що це тимчасово, оскільки комп’ютерний геймінг занесений до реєстру офіційних спортивних дисциплін у переважній більшості країн. І для геймерів він є повноцінним способом заробітку.

Сьогодення українського кіберспорту

Привабливість комп’ютерного спорту для бізнесу

Розвиток кіберспорту безпосередньо залежить від інвестицій, тим більше коли на рівні держави у ньому на сьогодні зацікавленість практично нульова. Хто і як може заробляти на комп’ютерних іграх? Перш за все, це бізнес, який шукає виходи на молоду та прогресивну аудиторію, захоплену кіберспортом: турнірні організації, а також ті, хто реалізує супутні товари (ігрові девайси, ноутбуки, комп’ютери тощо) та працює з гравцями (онлайн-ресурси, кастингові організації).

Наразі український кіберспорт здебільшого заробляє на участі в міжнародних турнірах. І він дуже цікавить букмекерські контори як перспективний напрямок прибутку. Ставки на кіберспорт уже приймають великі українські букмекери. За словами Артура Єрмолаєва, у такий спосіб вони прагнуть зацікавити молоду аудиторію, адже вона все менше звертає увагу, наприклад, на скачки, собачі перегони тощо. Ці види тоталізаторів поступово виходять з моди.

Найбільш популярними іграми для букмекерів сьогодні є Counter Strike, Dota, League of Legends, Fortnite і PUBG. Напевно, надалі цей перелік розширюватиметься.

Історичні особливості кіберспорту в Україні

Історичні особливості кіберспорту в Україні

У дев’яностих комп’ютерні клуби по всій країні стали майданчиками для формування української геймерської спільноти. Звісно, азарт переростав у аматорські турніри. Поступово цей рух збільшувався, а змагатися почали на гроші. Першими іграми з можливістю одночасної участі кількох осіб були Doom 2 і Quake. На початку 2000-х з'явився Counter-Strike. Це справжня революційна подія, що збільшила частоту проведення змагань.

Лідером з організації турнірів був Київ. Спочатку матчі з кіберспорту проводили раз на місяць, пізніше — практично кожні вихідні. Для цього орендували комп'ютерні клуби в нічний час. Такі заходи збирали до кількох сотень гравців з уболівальниками.

До української столиці почали приїжджати геймери з інших міст, щоб продемонструвати свої вміння. Тоді й сформувалася еліта кіберспорту в Україні.

Незабаром у місті провели World Cyber Games 2001 — перший міжнародний чемпіонат, організатором якого стала компанія Samsung. Відбіркові тури проходили по всій Україні. Зрештою зібралися 84 команди. Організатор оплачував поїздку переможців на фінальні змагання — для українських кіберспортсменів починалася нова епоха. У 2003 році Україна прийняла ASUS Open, його проводили чотири рази на рік задля кращих із кращих геймерів. Звісно, це вимагало відповідної підготовки. І з’явилася справжня індустрія — з тренерами, менеджерами й організаторами.

В Україні почали формувати команди досвідчених геймерів, котрі брали участь у міжнародних турнірах. У 2011 році український кіберспорт довів свою життєздатність, коли наша команда здобула перемогу на The International із призовим фондом $1,6 млн.

Читайте такожХешрейт (Hashrate)

Читайте такожБукмекери можуть допомогти «відбілити» репутацію кіберспорту — думка експерта

14 Гру
вгору