Підпишіться на новини

Кіберспортивна благодійність: як із цим в Україні й інших державах?

Автор: Олександр Корольчук
2 червня 2020, 17:47
Голосів: 2

Індустрія віртуального спорту може похвалитися високими прибутками, доходами гравців і організаторів турнірів. Але, як й інші бізнеси, кіберспорт проводить благодійні події. Читайте в нашому матеріалі про те, як змагання з комп’ютерних ігор допомагають тим, хто цього найбільше потребує.

Кіберспортивна благодійність: як із цим в Україні й інших державах?

Кому та як допомагає кіберспорт в Україні

У 2018 році UESF виступала як співорганізатор інтерактивного новорічного свята, який проводила разом з благодійним фондом Kiddo в місті Дніпро. Зібрані кошти ці організації спрямували на обладнання для реконструктивної хірургії й онкології.

Одним із найвідоміших благочинних турнірів цього року став WeSave! Charity Play, який було створено українським турнірним майданчиком WePlay! Esports для збору коштів на боротьбу з коронавірусом. Участь у події, що проходила 20-26 березня 2020-го, взяло 24 команди з різних куточків світу. У підсумку зібрали $187 тис., які передали організаціями, чия діяльність наразі спрямована на дослідження пандемії COVID-19.

Також 1 червня команда NAVI отримала перемогу в дисципліни CS:GO та посіла друге місце в серії змагань з Dota 2 на благодійному чемпіонаті Gamers Without Borders, який відбувся за підтримки Міністерства спорту Саудівської Аравії. І ще гравці української команди провели благодійні шоу-матчі в рамках Anti-Corona Show. Під час цього заходу учасники колективу грали один проти одного, у командах, сформованих з відомих стримерів і футболістів.

Читайте також: Red Dead Redemption 2 стала майданчиком для робочих зустрічей

На що кіберспорт ігри збирали кошти?

Однією з найбільших кіберспортивних благодійних організацій є Esports Foundation. Її створили самі геймери, які хочуть «віддати щось навзаєм» і використати зростаючу популярність електронного спорту в США та в світі, щоб допомогти дітям, які постраждали через бідність, надзвичайні стани, проблеми зі здоров’ям. Організація має кілька програм, через які реалізує свої головні завдання – боротися з бідністю та захистити здоров’я, підвищити технічну культуру малолітніх, допомогти у виборі кар’єри, створити безпечне онлайн-середовище. Останньою подією за підтримкою фундації був Zotac Cup Fight for Charity LoL Tournament 2019 року, який проводили з дисципліни League of Legends, із призовим фондом у $100 тис.

Кіберспортивна благодійність: як із цим в Україні й інших державах?

Загалом, благодійність в індустрії комп’ютерних ігор має абсолютно різні напрями. Нещодавно відомий стример Сакіб Захід організував благочинну трансляцію, на якій було зібрано $10 тис. для центру з порятунку тварин у м. Бостон (США).

У 2017 році переможці європейської першості Midas Mode – Team Liquid – пожертвували свій виграш у розмірі $18 тис. для Hospital 57357, яка є онкологічною клінікою для дітей. Як і в більшості благодійних турнірів, команди самі вибирали організацію, щоб перерахувати виграш із призового фонду в $60 тис.

Читайте також: Огляд ESL One Los Angeles 2020 Online

У 2018 році 40 стримерів із Франції провели акцію зі зборів коштів для проєкту «Лікарі без кордонів». Ця міжнародна неурядова організація надає медичну допомогу людям, які постраждали від стихійних лих чи військових конфліктів. Трансляція продовжувалась 50 годин, а сума пожертв перевищила €1 млн.

Цікаво

Компанія Valve 2011 року виставила на продаж у Team Fortress 2 набір косметичних предметів «Японська благодійність». Усі суми з продажів зібрали у фонді Американського Червоного Хреста для допомоги Японії, яка оговтувалася від землетрусу та цунамі на східному узбережжі.

Надихнувшись прикладом французів, схожу ініціативу запустив колектив Team Empire. Протягом двох днів вони проводили благодійний турнір з ігри кіберспорт PUBG із призовим фондом в 30 тис. рублів. У рамках змагань 16 команд розіграли вісім ігрових карт, чотири з яких мали нестандартний режим проходження. Глядачі також могли робити пожертви під час турніру, і якби загальна сума перевищила 100 тис. руб., то кіберспортивний колектив подвоїв би її. Всі зібрані кошти направлено до організації «Подаруй життя», вона допомагає дітям із тяжкими захворюваннями.

Читайте також: Максим Білоногов про повернення живих кіберспортивних подій і роботу за пандемії

Пандемія та кіберспорт турніри

Пандемія та кіберспорт турніри

На фоні пандемії коронавірусу кіберспорт у світі не залишився осторонь боротьби з цим захворюванням. Зокрема, відбулося кілька турнірів зі збору коштів для допомоги лікарям чи профільним організаціям. Вище ми вже згадували про Gamers Without Borders. Він став одним із найбільших. Його організатором виступила Федерація електронного та інтелектуального спорту Саудівської Аравії. У рамках цього заходу відбулися змагання з PUBG, Rainbow Six Siege, Dota 2, Fortnite і CS:GO. Загальний призовий фонд становив $10 млн, і кожна команда-переможець сама обирала організацію, якій потрібно було переказати виграні кошти. Вже відомо, що ця серія турнірів стала найбільшим кіберспортивним благочинним заходом за сумами пожертв і кількістю гравців. Загалом участь у події взяло 120 тисяч геймерів із 72 країн.

Представники мобільного кіберспорту теж приєдналися до збору коштів, але допомогти вони хочуть саме кіберспортивним організаторам, які постраждали від пандемії. Наприклад, MegaFans – майданчик для казуальних мобільних матчів – ініціював проведення благодійного матчу для допомоги фонду Stay in the Game. Організатор запропонував віртуальні, реальні та грошові призи першим 76 переможцям багатокористувацької кіберспорт ігри Candy Boo. Турнір проходив з 13 до 21 травня. І 80% вартості покупок, здійснених через додаток, було перераховано фонду, який надалі розподілить ці кошти серед кіберспортивних організаторів. Відомо, що вдалося зібрати $54 тис.

благодійна акція

Розробник Riot Games у квітні цього року провів благодійну акцію серед гравців League of Legends. Пропонував придбати унікальний скін на персонажа Dawnbringer Karma і пов’язані з ним предмети. В результаті всю виручку від продажів – а це $6 млн – компанія передала 46 благодійним організаціям по всьому світу. Як саме розподіляти кошти, вирішували самі гравці: в клієнті гри було вбудоване голосування, переможець за кількістю отриманих голосів отримав би половину суми, виділеної для цього регіону. Але в Riot Games запевнили, що незалежно від результатів голосування до кожного фонду надійде не менше $10 тис.

Благодійність і кіберспорт існують вже давно та в різних формах – від спеціальних турнірів до приватних ініціатив окремих команд чи навіть стримерів. Пандемія COVID-19 помітно активізувала цей напрямок, оскільки можливість провести турніри у режимі онлайн сприяла зростанню благодійних ініціатив від організаторів по всьому світу.

Читайте також: Огляд Valve – ігри і Steam

Читайте також: Як розібратися в кіберспортивних ставках

23 Вер
вгору