Підпишіться на новини

Комп’ютерні ігри – генератор надприбутків під час карантину

Автор: Олександр Корольчук
13 травня 2020, 16:22
Голосів: 1

Нині віртуальні ігри є одним із найулюбленіших видів розваг серед людей по всьому світу. Але пандемія також внесла певні корективи в роботу цієї галузі. Читайте в нашому матеріалі, що відбувається в сфері розробки та геймінгу під час всесвітньої ізоляції.

Комп’ютерні ігри – генератор надприбутків під час карантину

Недоліки дистанційної роботи на прикладі Larian Studios

Під час перших днів карантину в Larian Studios, незалежному розробнику відеоігор, заснованому в Генті (Бельгія), продуктивність праці залишалася високою. Дизайнери й інженери, багато з яких працювали віддалено (компанія нараховує 300 співробітників у п'яти країнах), змогли продовжити роботу зі своїх домівок.

«Перший тиждень пройшов дуже добре, – сказав Свен Вінке, генеральний директор компанії Larian, яка відома, зокрема, іграми Divinity: Original Sin і Baldur's Gate 3. – Кожен мав всю необхідну інформацію просто плавно переходив на роботу з дому».

Однак під час другого та третього тижня в компанії почали виникати проблеми. Батькам довелось працювати, доглядаючи маленьких дітей. Деякі працівники виявили, що вони працюють понаднормово чи за незвичним графіком, що призвело до зниження продуктивності та комунікаційних проблем. І коли інші партнери розробника закрилися чи перейшли на віддалену роботу, всі робочі процеси сповільнилися.

«Ми почали спостерігати більше проблем у комунікаціях між працівниками, – сказав Вінке. – Багато робочого часу витрачалося на організаційні моменти – вирішення проблем, організацію робочого процесу, надання вказівок».

Читайте також: Огляд GTA 5

Перенесення релізів

Великі студії також зіткнулися з проблемою того, щоб вчасно випустити свої продукти. Офіси в інших країнах зачинилися, а продуктивність робітників у віддаленому форматі, як ми вже побачили, знизилася. Окрім того, розробка комп’ютерних ігор передбачає використання технологій, які потребують знаходження в студіях. Наприклад, аудіозапис діалогів і музики, запис рухів і міміки героїв за допомогою технології motion capture.

Саме тому компанія Sony оголосила про перенесення випуску довгоочікуваної Last of Us 2 на невизначений термін. Представники компанії зазначили, що побоюються поганих продажів фізичних копій, оскільки зараз майже неможливо виготовити, доставити та продати диск із грою.

Amazon також перенесла реліз своєї багатокористувацької гри New Worlds на серпень. У компанії пояснили це рішення бажанням випустити якісний продукт, розробка якого зараз стала складнішою через пандемію.

Видавець Square Enix відстрочив випуск оновлення для Final Fantasy 14.

Очікувана геймерами рольова гра Wasteland 3 з’явиться у продажу 28 серпня замість 19 травня. Розробники розповіли, що сучасні умови створили для них безліч логістичних викликів, які не дадуть випустити гру в заплановані терміни.

Але не всі компанії зіткнулися з такою проблемою. Інтернаціональний гігант Ubisoft, у складі якого 55 студій з 17 000 працівників, адаптувався до нових реалій. Через неоднаковий характер обмежень у країнах студія просто перепризначає виконання проєктів з одного офісу на інший.

«Ми перенесли частину наших робіт із забезпечення якості та тестування з Індії в Китай, поки наша студія в Пуні (Індія) переходила до роботи з дому. Також ми отримали досвід наших студій у Китаї, яким довелося зіткнутися з цим явищем першими, і вони поділилися з нами своїми найкращими практиками та досвідом», – розповів Ів Гіллемо, генеральний директор Ubisoft.

Читайте також: Valorant отримала власну турнірну систему  

Гігантські проблеми для маленьких розробників

Багато розробників покладалися на Е3 і подібні виставки як на ефективний інструмент реклами своїх продуктів. На виставках незалежні розробники дуже часто підписували маркетингові угоди чи знаходили фінансування для своїх проєктів. Але всі ці події скасовано, і є серйозні проблеми щодо проведення їх в онлайн-форматі, оскільки багато ігор досі не готові до демонстрації. Відсутність маркетингових бюджетів і неможливість знайти підтримку поставили галузь незалежної розробки на межу виживання.

Читайте також: E3 скасовано

Комп’ютерні ігри – генератор надприбутків під час карантину

Юкка Лааксо, виконавчий директор фінляндської студії Rival Games, написав у своєму блозі, що закриває свою компанію. За його словами, студія вже намагалася побороти кризу, але пандемія «закрила всі канали, які ми мали, і занурила нас в темряву, в якій не видно проблисків світла».

Джош Реган, незалежний розробник ігор, який планує випустити стратегічну гру під назвою Warborn, заявив, що став нервувати, побачивши затримки Last of Us 2 й інших ААА-проєктів.

«Це дуже тривожний знак для інді-розробників, але вже очевидно, що питання низьких прибутків почало турбувати всі студії», – поділився переживаннями Джош Реган.

Бюрократичні затримки

Ще однією великою логістичною перешкодою для відеоігор у 2020 році буде проходження сертифікації – процес, дотримання якого вимагають три головні виробники консолей: Nintendo, Microsoft і Sony. Перш ніж будь-який розробник отримує можливість випустити гру на Switch, Xbox або PlayStation, ці компанії хочуть переконатись у відсутності технічних недоліків, що можуть зашкодити чи «ламати» ігровий процес.

Проте тестери з сертифікації в цих компаніях зараз працюють віддалено, а це створює сумніви стосовно безпеки та продуктивності. Розробники переживають, оскільки збільшення часу, необхідного на отримання сертифікату, може серйозно порушити їхні графіки.

Geneviève St-Onge є співзасновником Popagenda, компанії, яка допомагає маленьким розробникам виводити власні ігри на світові ринки. Зазвичай вона рекомендує своїм клієнтам вводити в графік роботи буферний проміжок від чотирьох до шести тижнів для отримання сертифікації. З моменту початку пандемії цей термін компанія збільшила на вісім-десять тижнів.

Надприбутки

Водночас є і позитивні сторони. Комп’ютерні ігри стали популярною розвагою для людей, зачинених на карантині.

«Ігри – це одна з тих розваг, до яких люди вдаються, щоб відволіктись від проблем і рутинної діяльності в звичайному світі. Продажі ігор, які зараз виходять, б’ють рекорди франшизи», – сказав Мат Піскателла, аналітик компанії N.P.D. Group, яка відстежує продажі відеоігор.

Надприбутки

За березень 2020 року, за даними аналітиків компанії SuperData, гравці витратили на ігри рекордні $10 млрд.

Читайте також: Прибуток від кіберспортивного беттингу в 2023 році становитиме $13 млрд

Виручка від ігор зросла:

  • для консолей у місячному вираженні на 64% – з $883 млн до $1,5 млрд;
  • для PC у березні на 56% – з $362 млн до $567 млн;
  • від мобільних ігор на 15%, до $5,7 млрд.

Наприклад, продажі Doom Eternal за березень досягли 3 млн реалізованих копій, а це втричі більше за кількість проданих примірників попередньої гри серії в 2016 році.

Найбільш популярною грою місяця стала Animal Crossing: New Horizons, яка встановила рекорд з продажів на ігрових приставках. За один місяць було придбано 5 млн цифрових копій гри від Nintendo. Раніше жодна гра в історії консолей не розходилися в цифрі таким тиражем за місяць. Це більше, ніж кількість проданих копій Call of Duty: Black Ops 4 у 2018 році, та перевищує сумарні продажі Super Smash Bros. Ultimate і Pokémon Sword and Shield у дебютні для ігор місяці.

Call of Duty: Warzone є додатковим режимом Call of Duty: Modern Warfare, але безкоштовний для завантаження. Аналітики підрахували дані Warzone і Modern Warfare разом – у результаті в Call of Duty: Modern Warfare стався 159% приріст активної місячної аудиторії. Всього за березень в гру зіграло 62,7 млн людей.

Читайте також: Огляд Doom Eternal

ВООЗ рекомендує

Один із чиновників ВООЗ Реймонд Чимберс закликав зробити карантин більш привабливим та ефективним за рахунок комп’ютерних ігор, оскільки саме ізоляція допоможе зупинити хворобу. Цю заяву підтримав і директор організації Тедрос Аданом. Ініціативу геймерства на карантині #PlayApartTogether створили та поширюють понад 18 компаній-розробників і видавців, серед яких Activision, Blizzard, Riot Games, Amazon Appstore, Twitch, YouTube Gamings. Розробники обіцяють протягом карантину проводити спеціальні внутрішньоігрові події та вводити ексклюзивні нагороди. Також учасники ініціативи додаватимуть в свої ігри повідомлення про COVID-19 від ВООЗ.

ВООЗ

Отже, помітні неоднозначні тенденції в сфері розробки комп’ютерних ігор за умов пандемії. З одного боку, навіть великі компанії почали відкладати випуски своїх багатомільйонних проєктів. Також потерпають незалежні розробники, оскільки вони не мають можливості отримати фінансування чи укласти угоду про співпрацю з великою компанією, а їхні виробничі можливості суттєво скоротилися.

Багато в чому процес розробки сповільнився через падіння продуктивності віддаленої роботи, а деякі аспекти вимагають роботи в студіях. Але прибутки від індустрії почали зростати доволі швидко, що наочно демонструє підвищення попиту на індустрію розваг серед користувачів, які знаходяться на карантині. Щоправда, стосується це здебільшого ігор, що вже були готові до релізу перед карантином. Цілком можливо цього року нас очікує певне затишшя на ринку, оскільки видавці розглядають варіанти перенести дати виходу ще більшої кількості ігор через технічні та фінансові причини.

Читайте також: Як букмекери звернули увагу на кіберспорт

Читайте також: Огляд благодійного марафону WePlay Charity Play

4 Чер
вгору