Підпишіться на новини

Легалізація грального бізнесу в Україні: закон ухвалений

Автор: Анна Нагребельна
16 липня 2020, 10:14
Голосів: 5

Позитивне завершення розгляду проєкту закону № 2285-д, який тривав з осені 2019 року, фактично стало сигналом для потенційних операторів, що незабаром гральний ринок в Україні почне працювати. Переважна більшість норм нового закону набере чинність з моменту його публікації. За якими ж правилами діятиме гемблінг-індустрія?

Легалізація грального бізнесу в Україні: закон ухвалений

Легалізація грального бізнесу – головні моменти

Розгляд законопроєкту № 2285-д тривав весь минулий пленарний тиждень і затягнувся до 14 липня, коли ще до обіду народні депутати закінчили виносити на підтвердження правки. Документ, за словами голови Верховної Ради Дмитра Разумкова, нарешті дійшов до фінального голосування, яке закінчилося ухваленням. Проте вже після 15 години цього ж дня стало відомо про чергову спробу низки народних обранців заблокувати процес і поставити перепони для підписання закону, яким передбачена легалізація грального бізнесу в Україні: представники кількох фракцій внесли постанови про скасування результатів голосування. Тепер спікер ВР зможе підписати документ тільки після їх розгляду.

З іншого боку, існує ймовірність ветування документу президентом України, оскільки ухвалені в сесійній залі окремі правки призведуть до певних проблемних моментів у законі. Якщо їх не вдасться виправити в рамках існуючих техніко-юридичних механізмів, законопроєкт № 2285-д потребуватиме повторного винесення на голосування.

Наразі триває підготовка остаточної редакції. Про подальший перебіг подій ми інформуватимемо окремо.

Читайте також: Коли проєкт закону № 2285-д передадуть на підпис президенту України?

Варто зазначити, що народні депутати, експерти, профільні асоціації та потенційні оператори ринку висловлюють різні думки та позиції стосовно багатьох моментів, пов’язаних із азартними іграми.

Якщо узагальнити, можна виділити кілька напрямків, що зараз активно обговорюють у публічних дискусіях:

  • надходження до бюджету та особливості оподаткування гральних операторів;
  • контроль за рівнем лудоманії та ризики збільшення кількості залежних від азартних ігор;
  • створення регуляторного органу та особливості ліцензування;
  • проігнороване право місцевих громад вирішувати, чи дозволяти відкривати гральні заклади на місцях;
  • вірогідність виходу гемблінгу з тіні та гідний контроль за легальним ринком.

Читайте також: Коли відкриють казино в Україні?

Проект закону щодо легалізації грального бізнесу в Україні має свої особливості

Легалізація грального бізнесу в Україні: закон ухвалений

Серед позитивних моментів, які є в законопроєкті № 2285-д, фахівці виділяють доволі гарно продуманий механізм захисту неповнолітніх осіб і тих, хто має залежність від азартних ігор. Зважаючи на високу вартість ліцензій, оператори наземних закладів навряд чи порушуватимуть встановлені норми, адже можуть позбутися права працювати на ринку. І хоч саме про підвищення рівня лудоманії гучно заявляють противники легалізації, експерти, які ретельно аналізували документ, вважають цей аспект продуманим і дієвим.

Також фахівці говорять про небажання гемблінг-операторів порушувати діюче оподаткування, оскільки ціна входу на ринок буде доволі значною, а ухиляння від податків коштуватиме ліцензії. Відповідно, держбюджет після легалізації грального бізнесу доволі швидко відчує поповнення. За різними оцінками, надходження можуть становити від 3 млрд. Про верхню межу поки говорити зарано, оскільки народні депутати ще планують вносити зміни в Податковий кодекс. Про існуючі колізії в оподаткуванні гемблінгу в Україні детально розповіла в коментарі інформаційному ресурсу керівний партнер юридичної компанії VigoLex Ганна Буяджи.

Водночас загальмувати старт роботи ринку може передбачений механізм створення регуляторного органу. Про це експертка також детально розповіла в коментарі Login Casino.

Отже, легалізація грального бізнесу тільки на початку свого становлення чи, швидше, відновлення, оскільки до 2009 року в Україні існував повноцінний гемблінг-ринок.

Читайте також: Про юридичні аспекти роботи розробників програмного забезпечення для азартних ігор

Цікаві факти про майбутнє української гемблінг-індустрії

Проєкт закону № 3792, нещодавно поданий до ВР, має на меті встановити кримінальну відповідальність за порушення гемблінг-законодавства. Зокрема, документ передбачає:

За недотримання правил ідентифікації та верифікації гравців

  1. штраф у 3 тис. неопод. мін. доходів;
  2. позбавлення можливості обіймати певні посади/займатися діяльністю 2 роки

Якщо вище вказане порушення призвело до участі в азартних іграх

  1. штраф у 5-10 тис. неопод. мін.;
  2. 3 роки недопущення до передбачених посад і діяльності

А от законопроєкт № 2285-д дає розуміння стосовно вартості виходу на ринок (без урахування остаточних правок народних депутатів):

Вид ліцензії

Розмір ліцензійного платежу
(в еквіваленті мінімальної зарплати – е. м. з. п.)

Казино наземні

60 000 е. м. з. п. (Київ)

30 000 е. м. з. п. (інші нас. п.)

Гральний стіл із рулеткою в наземному казино

175 е. м. з. п.

Гральний стіл із рулеткою в наземному казино

90 е. м. з. п.

Ігровий автомат в наземному казино

6 е. м. з. п.

Онлайн-гемблінг

6500 е. м. з. п.

Букмекерство

30 000 е. м. з. п.

Букмекерський пункт

30 е. м. з. п.

Парі тоталізатора (тільки для іподромів)

1 е. м. з. п.

Наземні зали ігрових автоматів

7500 е. м. з. п.

Ігровий автомат

6 е. м. з. п.

Онлайн-покер

5000 е. м. з. п.

Діяльність у сфері азартних ігор

300 е. м. з. п.

Читайте також: Чому українській місцевій владі не подобається процес узаконення гемблінг-індустрії

Читайте також: Артур Палатний про державний контроль грального ринку в Україні

10 Кві
вгору