Підпишіться на новини

Моніторинг технічний і фінансовий: законопроєкт № 2285-д

Автор: Анна Нагребельна
24 січня 2020, 17:59
Голосів: 1

Гральне обладнання та система онлайн-моніторингу на регульованому гральному ринку в Україні будуть тісно пов’язані. Настільки, що перше без другої законно працювати просто не зможе. Законопроєкт № 2285-д регламентує порядок встановлення та існування цих ділових відносин. З’ясовуємо деталі.

Моніторинг технічний і фінансовий: законопроєкт № 2285-д

Гральне обладнання: сертифікація та контроль

Регулятора азартних ігор в Україні законотворці планують наділити правом встановлювати вичерпний перелік:

  • грального обладнання, що буде сертифіковане в обов’язковому порядку;
  • установ, які займатимуться сертифікацією – вітчизняних та іноземних.

Таким чином, відповідно до законопроєкту № 2285-д, гральне обладнання допускатимуть на український ринок. Сертифікація відповідатиме міжнародним стандартам.

Ще однією обов’язковою вимогою до обладнання (і офлайн, і онлайн) є його підключення до системи онлайн-моніторингу – протягом 90 днів після отримання ліцензії, якщо йдеться про перше підключення, та в момент отримання ліцензії на гральне обладнання (ігровий автомат) у подальшому.

Зупинимося детально на вимогах до техніки, що забезпечуватиме реалізацію послуг з азартних ігор:

  1. Корпус – нанесені назва компанії-виробника, виробничий номер, рік виготовлення, а також позначка про модифікацію та ремонт (якщо такий був).
  2. Елементи, що можна підключати до грального обладнання, – тільки передбачені документацією з експлуатації, якщо вони не впливатимуть на роботу грального обладнання та пройшли відповідну сертифікацію.
  3. Зміни в обладнання – тільки погоджені розробником та передбачені технічними і програмними документами.
  4. Ігрові автомати повинні забезпечувати не менше 90% повернення гравцю.
  5. Відсоток виграшу не може бути встановлений механічним способом.
  6. Допущення на ринок за роком випуску обладнання – не пізніше 2019-го.
  7. Обладнання з можливістю несанкціонованого втручання в його діяльність або створення умов для заздалегідь визначеного результату азартної гри встановлювати заборонено.
  8. Тестування – проводить організатор гемблінгу та залучає до цього представників органу сертифікації.
  9. Ігрові автомати повинні бути з генератором випадкових чисел, що працює весь час, має захищені протоколи зв’язку та захищений від зовнішнього впливу, зокрема електромагнітного, електростатичного та в результаті радіочастотних перешкод.
  10. Ігрові автомати повинні бути розміщені тільки в межах гральних закладів казино та/або залів ігрових автоматів.

Гральне обладнання: сертифікація та контроль

Читайте також: Що законодавці передбачили для лотерейних компаній

Онлайн-моніторинг: мета і завдання

За допомогою системи онлайн-моніторингу держава хоче контролюватиме операторів і забезпечувати дотримання прав гравців. Зокрема законотворці передбачають у такий спосіб:

  • перевіряти, чи дотримуються організатори азартних ігор законодавства про запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню терористичної діяльності;
  • дізнаватися, чи дійсно сплачено всі обов’язкові платежі до бюджету та державних цільових фондів;
  • захищати права гравців і мінімізувати прояви ігрової залежності.

Проєкт закону передбачає, що регулятор встановлюватиме правила роботи цієї системи та матиме необмежений доступ до неперсоналізованих даних гравців онлайн, винятком є тільки реєстр самообмежених осіб. Водночас система дасть змогу контролювати валовий дохід організаторів гемблінгу в режимі реального часу, а за допомогою систем моніторингу ігрових автоматів встановлювати, який загальний відсоток виграшу має певна слот-машина.

Крім того, на систему онлайн-моніторингу покладені функції зберігати цілісність інформації під час її обробки, обліку, накопичення та зберігання, автентифікувати походження інформації, контролювати її достовірність, забезпечувати дотримання конфіденційності персональних даних гравців, резервне копіювання, можливість дистанційно відключати ігрові автомати тощо.

До речі, сама система також проходитиме сертифікацію – в українській та/або іноземній лабораторії.

Онлайн-моніторинг: мета і завдання

Окремо законопроєкт № 2285-д встановлює вимоги до онлайн-гемблінгу, про що ми детально розповідали в окремому матеріалі. Зокрема, онлайн-система з організації та проведення азартних ігор через Інтернет має бути підключена мережами зв’язку до системи онлайн-моніторингу.

Читайте також: Про стратегію гри бакара

Фінмоніторинг в українському гемблінгу

Оскільки гральний бізнес має історію та передумови для виникнення нових випадків з відмивання коштів, отриманих злочинним шляхом, цілком закономірно, що гральне обладнання держава сприймає як інструмент для здійснення фінансового моніторингу. Днями міністерка фінансів Оксана Маркарова пояснила, що операції від 30 тис. грн будуть підпадати під фінмоніторинг після легалізації гемблінгу.

«Поріг такий низький, тому що сама по собі це високоризикова діяльність», – пояснила чиновниця.

Відповідно, гральні оператори стануть суб’єктами первинного фінансового моніторингу та повинні будуть проводити ідентифікацію та верифікацію клієнтів, перевіряти джерела появи коштів тощо. Це означає, що компанії введуть посаду відповідального за фінмоніторинг, який, відповідно до чинного законодавства, кожні три роки має проходити навчання з підвищення кваліфікації та виконувати чимало роботи з відвідувачами гральних закладів. Детально обов’язки такого працівника прописані в положенні Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, яке затверджене наказом № 787 від 15.07.2013 р.

Додамо: з квітня 2020 року почнуть діяти нові норми закону про фінансовий моніторинг, де встановлені вищі розміри штрафів за порушення законодавства з фінмоніторингу – до 204 тис. грн.

Фінансова відповідальність

Порушення вимог законопроєкту про азартні ігри передбачає штрафні санкції в еквіваленті 1000 мінімальних зарплат (на 2020 рік встановлена на рівні 4723 грн):

Фінансова відповідальність

  • за кожну одиницю грального обладнання, в яке були внесені модифікації, не передбачені документацією виробника зміни;
  • у разі прийняття ставки за допомогою грального обладнання без належної документації з даними про обов’язкове тестування на відповідність технічним вимогам, без підтвердження проходження сертифікації та непідключеного до системи онлайн-моніторингу.

Нагадаємо, ми розповідали, скільки коштуватиме ліцензія для операторів гральних автоматів, які планують працювати в Україні.

Читайте також: Кращий удар Еліни Світоліної на Australian Open

Читайте також: Що депутат Жан Беленюк думає про реформу в українському спорті

20 Жов
вгору