Підпишіться на новини

Реклама заснованих на ризику ігор, парі: Україна, Росія, Білорусь

Автор: Анна Нагребельна
21 жовтня 2019, 14:59
Голосів: 1

Оператори гемблінг-ринку мають справу з продуктом, що потребує особливого підходу до його подачі споживачам. Нерідко країни запроваджують обмеження на рекламу різних видів азартних ігор, але зазвичай лотереї та парі є винятком у таких заборонах. Розглянемо це на прикладі України, Росії та Білорусі.

Реклама заснованих на ризику ігор, парі: Україна, Росія, Білорусь

Україна готується до законодавчих змін

На думку Агії Загребельської, державної уповноваженої АМКУ 2015-2019 років, реклами класичних азартних ігор в Україні не повинно бути взагалі. Наскільки це буде реалізовано в профільному законі, можна буде зрозуміти після його ухвалення й оприлюднення

Поки в країні легально працюють тільки державні лотереї. І їх рекламна діяльність повинна відповідати Закону України «Про рекламу». Він містить як загальні положення, так і окремі вимоги до реклами саме лотерей. Зокрема, оператор має повідомляти споживачам про строки та місце проведення лотереї, а також про те, де можна дізнатися про її умови та місце, де вона відбудеться.

Оскільки для учасників лотерей є вікові обмеження (від 18 років), у своїй рекламі оператори не можуть використовувати зображення дітей в якості споживачів цього товару.

Крім того, відповідно до Закону України «Про державні лотереї в Україні», заборонено рекламувати:

  • лотереї, що не мають статусу державних;
  • лотереї, організовані за межами України.

Також діє заборона на використання слова «лотерея» та словосполучень «державна лотерея», «національна лотерея», «українська лотерея» у рекламі окремих товарів, робіт, послуг або в назвах юридичних осіб, які не є операторами державних лотерей або їх розповсюджувачами відповідно до українського законодавства.

Росія: реклама за чіткими правилами

У Російській Федерації реклама заснованих на ризику ігор, парі не може бути спрямована на неповнолітніх і створювати враження альтернативного способу заробітку або отримання грошей для життя. Також вона не повинна:

Росія: реклама за чіткими правилами

  • перебільшувати імовірність отримання виграшу або применшувати ступінь ризику;
  • повідомляти про отримання виграшів, якщо насправді цього не сталося;
  • переконувати, що участь у таких іграх і парі допоможе досягти суспільного визнання, професійного, спортивного чи особистого успіху;
  • засуджувати неучасть у таких іграх, парі;
  • створювати враження, що отримання виграшів гарантоване;
  • використовувати образи людей і тварин.

Законну рекламу заснованих на ризику ігор, парі у Росії здебільшого можна побачити тільки в теле-, радіопрограмах із 22:00 до 7:00 (за часом РФ), у будинках, будівлях, спорудах, де проводять такі ігри, парі (крім об’єктів транспортної інфраструктури й інших подібних місць). Ще одна дозволена площадка для реклами – певна група періодичних друкованих видань.

Крім того, законодавство регламентує, де саме можна розповсюджувати таку рекламу. При цьому вся вона повинна містити терміни розіграшів призів, джерело інформації про організатора, правила їх проведення, розмір призового фонду, кількість призів або виграшів, терміни, місце та порядок отримання призів або виграшів.

Білорусь: обмеження реклами гемблінг-продуктів

Оскільки в Республіці Білорусь дозволені азартні ігри, відповідно, їх реклама присутня в різних каналах комунікації. Закон про рекламу регламентує її форму, зміст і години для показу. Так, у Білорусі реклама лотерей, ігор, інших ігрових, рекламних і розважальних заходів, парі повинна повідомляти номери телефонів, доменне ім’я сайту або номер і дату випуску друкованого ЗМІ, де є відповідні дані, а також відомості про терміни розіграшу призового фонду лотереї, виграшного фонду електронної інтерактивної гри, найменування та строки проведення (якщо вони передбачені).

Білорусь: обмеження реклами гемблінг-продуктів

Крім того, у цій рекламі (за винятком зовнішньої та радіореклами) повинні бути:

  • номер свідоцтва про реєстрацію або свідоцтва про державну реєстрацію правил проведення;
  • дата реєстрації в державних реєстрах або дата ухвалення такого рішення, а також найменування органу, який видав відповідне свідоцтво.

З іншого боку, реклама лотерей, ігор, у тому числі рекламних та азартних ігор, парі не повинна:

  • створювати уявлення про гарантоване отримання виграшів і про те, що це є способом заробітку;
  • стверджувати, що участь в азартних іграх, парі може призвести до суспільного визнання, професійного, спортивного чи особистого успіху;
  • використовувати образи неповнолітніх;
  • перебільшувати імовірність отримання виграшу або применшувати ступінь ризику;
  • засуджувати неучасть у лотереях, іграх, у тому числі рекламних і азартних іграх, парі.

Заборонено розміщувати рекламу гральних закладів та азартних ігор на телебаченні та радіо з 7:00 до 22:00. Також вона не може розміщуватися в закладах освіти, охорони здоров’я, культури, фізичної культури, спорту (за винятком розташованих на їх території приміщень букмекерських компаній і тоталізаторів). Не може така реклама з’являтися на іграшках та у виданнях, ЗМІ, призначених для громадян до 18 років або спеціалізованих на екології, освіті, охороні здоров’я.

Крім того, у Білорусі заборонена реклама задля стимулювання реалізації послуг гральних закладів та азартних ігор і продажу алкогольних напоїв.

З огляду на кількість умовностей та обмежень, здається, що рекламу заснованих на ризику ігор і парі зробити цікавою непросто. Однак оператори ринку демонструють винахідливість і почуття гумору. Наприклад, як у цій від ізраїльської лотереї:

Нагадаємо: раніше експерт розповів про перспективи гемблінг-бізнесу в Україні.

Читайте також: Світ обговорює підвищену популярність кіберспорту

Читайте також: Екскурс в історію легальних лотерей в Україні

20 Лис
вгору