Підпишіться на новини

The Apple Store – єдина можливість оператора вийти на ринок iOS

Автор: Олександр Корольчук
18 вересня 2020, 17:31
Голосів: 6

Пристроями з операційною системою iOS користується більше 590 млн людей по всьому світу, а найбільший відсоток користувачів техніки від Apple знаходиться в Південній Америці – 49%. Така кількість людей є привабливою для операторів, але потрапити на цей ринок доволі непросто. Читайте в нашому матеріалі про особливості розміщення гемблінг-додатків у App Store.

The Apple Store – єдина можливість оператора вийти на ринок iOS

Правила розміщення гемблінг-додатків у Apple Store

Варто почати з того, що фірмова крамниця додатків Apple, по суті, – єдиний легальний шлях встановити необхідну програму для користувача. На цей факт все більше вказують незадоволені розробники, називаючи Apple монополістом. Встановити ж додаток зі стороннього джерела можливо лише у випадку злому операційної системи, але таких користувачів відносно небагато. Відповідно, якщо оператор чи девелопер хоче вийти на ринок користувачів iOS, він має викласти свій додаток в App Store, що є доволі нелегким процесом. І навіть виконавши його, оператор може зіткнутися з рядом проблем і претензій – починаючи з комісії в 30% за кожну транзакцію через додаток, закінчуючи раптовим видалення програмного забезпечення з крамниці. Та і реєстрація акаунту Apple Developer є не найлегшою процедурою.

Читайте також: Перспективи хмарних сервісів у геймінгу та гемблінгу

Востаннє вимоги до розробників додатків із азартними іграми на реальні гроші оновлювали в червні 2019 року. Тоді власник крамниці запровадив одне з нових правил – додаток тепер має бути повністю орієнтований на використання в iOS. Пов’язано це з тим, що раніше оператори могли використовувати додаток, заснований на HTML5, який посилався на вебсайт умовного беттінгу, а не пропонував прямий функціонал. На думку Apple така практика призвела до неоптимальної роботи з додатками. Тоді компанія заявила, що ігри на базі HTML5 могли не забезпечувати доступ до ігор на реальні гроші, лотерей, благочинних пожертв, а також не підтримувати цифрову комерцію.

Читайте також: Ігри з виводом реальних грошей на картку

«Цей функціонал підходить лише для коду, який вбудовано в бінарний файл і який може бути переглянутий Apple», – уточнили в повідомленні.

На спеціалізованих форумах розробників iOS розміщені повідомлення про те, що гемблінг-додатки є непростими в керуванні та найбільш регульованим продуктом в App Store, тому розробникам варто звертати особливу увагу на дотримання наведених нижче пунктів:

the apple store

  • Розіграші та конкурси повинен спонсорувати розробник додатку.
  • Офіційні правила проведення тоталізаторів, конкурсів і розіграшів мають бути наведені в додатку, і в них має бути чітко прописано, що Apple не є спонсором і не бере жодної участі в цій діяльності.
  • Додатки не можуть використовувати функцію «Купити в додатку» для отримання кредиту чи валюти для участі в будь-яких видах ігор на реальні гроші, покупки лотерейних квитків чи переказу коштів у додатку.
  • Додатки, що пропонують ігри на реальні гроші (наприклад, спортивні ставки, покер, ігри казино, кінні перегони) чи лотереї, повинні мати необхідні ліцензії та дозволи в тих регіонах, де є користувачі додатку. Водночас сам продукт має бути географічно обмежений і безкоштовний для встановлення.
  • До розміщення в Apple Store не допускаються нелегальні допоміжні засоби для азартних ігор включно з лічильником карт.
  • У лотерейних додатках має бути нагорода, шанс і приз.

Зазначимо, що Apple суворо контролює питання щодо наявності місцевих ліцензій. Так, влітку 2018 року компанія видалила 25 тис. додатків із азартними іграми з App Store в Китаї, де вони заборонені всюди, окрім гральної зони в Макао. Заборона стосувалася і додатків на смартфони, однак цікаво, що ця чистка трапилася після тривалого тиску з боку ЗМІ. Пізніше, в листопаді 2018-го, Apple видалила ще 700 додатків з китайського регіону своєї крамниці.

Також влітку 2018 року норвезький регулятор звернувся до компанії з проханням видалити 38 гемблінг-додатків із крамниці Норвегії. Apple виконала цей запит, заблокувавши доступ до вказаних додатків за IP-адресами, на випадок, якщо норвезькі гравці завантажать продукти в іншій країні. Цікаво, що, незважаючи на державну монополію на онлайн-казино в Польщі, в локальній крамниці є багато додатків з азартними іграми.

apple developer

Переваги і недоліки розміщення – Apple Developer

Серед переваг можна виділити конфіденційність. Гемблінг-додатки часто працюють із конфіденційною інформацією, яку оператор має зберігати в себе. Політика захисту даних крамниці Apple забезпечує захист інформації, а доступ до неї є лише в тих, хто має на це право. Також доволі зручним зробили оновлення додатків – клієнт може дізнатися про доступність нової версії додатку завдяки повідомленням від компанії.

Розміщення в App Store гарантує оператору, що його додаток буде знаходитися в безпеці. Порівняно з Play Market, де існує багато додатків із вірусами й іншим шкідливим програмним забезпеченням, в магазині Apple кожен продукт постійно перевіряють і модерують під час його запуску, роботи та подальших оновлень.

Окрім того, всі транзакції через додатки шифрують і перевіряють на наявність фішингу, хакерства чи інших шахрайських засобів.

Невеликий асортимент техніки від Apple спрощує технічне тестування та розробку додатків. Якщо на ОС Android працює безліч смартфонів різних параметрів і конфігурацій, через що розробнику потрібно створювати кілька версій свого продукту, то кілька десятків видів продукції Apple значно спрощують цю процедуру, і в такий спосіб економлять час і гроші.

Читайте також: Секрет успіху live-казино

Однак цифрова крамниця має ряд недоліків, на які часто можна почути скарги від девелоперів мобільного ПЗ. Найголовнішим серед них є комісія в 30% на користь Apple за кожну транзакцію в додатках. І часто вже цей пункт стає причиною для оператора не публікувати свій додаток у крамниці. Наприклад, букмекери часто оперують великою кількістю фінансових потоків, і втрата 30% може суттєво вдарити по їхніх прибутках.

Як ілюстрацію можна навести букмекера SugarHouse, який оперує на території штату Пенсильванія в США. Його додаток порушував правила, за якими інтерфейс і функціонал мають відрізнятися від перепакованого вебсайту, тобто програмне забезпечення не може бути просто копією того, що отримав би клієнт, використавши сайт у браузері.

apple store

Читайте також: Роль мобільних додатків в букмекерстві

Як було написано вище, в 2019 році компанія оновила правила, заборонивши використання HTML5. Завдяки цій технології продаж і купівля проходили поза додатком, а отже, і Apple не отримувала жодної вигоди. І SugarHouse став не єдиним оператором, який зіткнувся з подібними проблемами. Після оновлених правил Apple Store букмекер не збирається викладати свій додаток, оскільки в штаті Пенсильванія беттінгові компанії платять податок у розмірі 36% від своїх доходів, і додаткові комісійні в 30% знівелювали би будь-яку комерційну вигоду від оперування ставками на спорт.

А іноді продукт може просто зникнути з крамниці без будь-яких роз’яснень. Так, у серпні 2018 року відбулося масове видалення додатків, оскільки вони начебто були пов’язані з азартними іграми. За твердженнями Apple, це відбулося в рамках боротьби з незаконним онлайн-гемблінгом і шахрайською діяльністю. Додатки, якими оперував гральний бізнес, використовували для шахрайства та відмивання коштів. При цьому постраждали розробники, чиї продукти абсолютно не стосувалися індустрії азартних ігор. Ці додатки лише висвітлювали місцеві новини чи публікували скриншоти та GIF-зображення з життя геймерів на консолі Xbox. Один із продуктів взагалі був лише симулятором азартних ігор, і його видалили після 10 років знаходження в App Store.

«Apple заявила, що розширення пов’язане з гемблінгом, але вона не навела жодних деталей, як було встановлено цей факт», – зазначив один developer видаленого додатку.

Але, незважаючи на ці недоліки, невелика кількість розширень, особливо з беттінгу, доступна для завантаження з App Store. Помітна тенденція, що їхні власники – це великі, а іноді інтернаціональні компанії, такі як Ladbrokes, William Hill, MGM, DraftKings тощо. Можна зробити припущення, що саме великі букмекери спроможні дозволити собі втрати у вигляді 30% комісії заради більшого охоплення клієнтської бази, яка користується iOS.

apple

Читайте також: Як заробити на іграх в Інтернеті?

Суди проти Apple – першим не витримав геймінг

Більшість розробників обмежувалися скаргами, коли нові умови роботи так чи інакше змушували їх внести корективи в роботу додатків. Але Epic Games, компанія-розробник Fortnite, вирішила серйозно взятися за Apple. Історія їхнього протистояння почалася з того, що з новим оновленням гравці в Fortnite на iOS отримали можливість купувати ігрову валюту прямо через гру, обходячи платіжну систему App Store.

Через таке порушення правил гру майже одразу видалили з магазину, а згодом стало відомо, що Epic Games подала до суду на Apple. Ігрові розробники звинуватили компанію в монополії та порушенні прав гравців, які мають платити на 30% більше. У відповідь Apple також подала в суд і хотіла видалити акаунти розробників, які працюють із рушієм Unreal Engine, що є власністю Epic Games. Останні прокоментували це як незаконну помсту за посягання на монополізм на ринку iOS.

Наразі справу розглядає суд, і за першим рішенням Apple може не повертати гру до магазину, але і права блокувати акаунти розробників власник App Store не має.

Читайте також: Чи посуне Epic Games з позиції монополіста Steam?

Додамо, що за таке ж порушення гру видалили і з Google Play Market, але в цьому випадку обійшлося без судів. Пояснення просте – користувачі Android мають альтернативні шляхи для встановлення гри на пристрій, наприклад через сайт гри чи інші крамниці додатків.

Fortnite

А ще на Apple подали колективний позов до суду, звинувативши їх у розвитку ігроманії серед дітей. Позивачі вважають, що компанія допомагає в просуванні азартних ігор, дозволивши розробникам вбудовувати системи лутбоксів, і це провокує в дітей розвиток залежності. А комісія в 30% з кожної покупки приносить шалені прибутки з неповнолітніх користувачів, які постійно купують нові скриньки.

Поки що відсутня інформація про гемблінгові компанії, які б зважилися юридично вирішити свої стосунки з власниками крамниці додатків для iOS. І невелика кількість гемблінг-додатків в App Store – приблизно по 8-10 на кожну вертикаль (покер, блекджек, слоти, ставки на спорт), – свідчить, що далеко не кожен оператор може чи хоче розміщуватися в крамниці, незважаючи на ласий шматочок у вигляді аудиторії iOS.

Читайте також: Легальні онлайн-казино – новий ринок для України

Читайте також: Як світ звернув увагу на лутбокси

30 Жов
вгору