Підпишіться на новини

Внутрішні процеси Twitch: маркетинг, правила, рекорди і скандали

Автор: Олександр Корольчук
7 жовтня 2020, 17:23
Голосів: 3

Одна з найбільших у світі платформ для трансляцій є джерелом прибутку для брендів і стримерів. Але зайняти своє місце в цій екосистемі буває доволі складно, насамперед через велику кількість обмежень. Читайте в нашому матеріалі про деякі внутрішні процеси Twitch.

Внутрішні процеси Twitch: маркетинг, правила, рекорди і скандали

Маркетинг у Twitch – велике поле для можливостей

Twitch – всесвітньовідома платформа для стримінгу, яка передусім асоціюється з геймінгом і кіберспортом. Але останнім часом тематика трансляцій значно урізноманітнилася – починаючи з кулінарних курсів і закінчуючи фізичними тренуваннями та майстер-класами зі створення взуття.

І саме такий формат є доволі привабливим для брендів, які хочуть залучити та розширити свою аудиторію. Згідно з соціальним індексом медіакомпанії Sprout Social, живі відео в пріоритеті в 56% брендів, а кількість активних користувачів Twitch лише на території США збільшиться до 40 млн осіб до кінця 2021 року. Більшість цієї аудиторії є молодими людьми – 73% користувачів платформи до 34 років, 41% з них належить до вікової групи 16-24 роки.

Маркетинг у Twitch досі активно розвивається, тому на платформі час від час зустрічаються неординарні рішення. Найпопулярнішим інструментом тут є ігрові турніри та кіберспорт. Багато брендових акаунтів підтримують свою популярність через фірмові чемпіонати чи трансляції. Наприклад, мережа ресторанів швидкого харчування Wendy’s регулярно грає в такі популярні ігри, як Fortnite, Minecraft і Fall Guys. І паралельно з ігровим процесом глядачі бачать рекламу ресторану.

Також бренди можуть провести іменні цифрові події або стати спонсором такого заходу, який проходить в онлайні з трансляцією в Twitch. І тут уже не обов’язково має бути прив’язка до відеоігор, адже це може бути музичний фестиваль, церемонія нагородження, шоу знайомства та багато чого іншого. Компанії, присутні на стримінговій платформі, полюбляють робити щось схоже на традиційне телебачення.

Читайте також: Як армія США використовує трансляції для вербування

Трансляції в стилі «як зробити» та майстер-класи теж користуються популярністю серед маркетологів брендів.

Робота з лідерами думок також часто приносить результати. Багато брендів, які не мають власних акаунтів, використовують спонсорську трансляцію як засіб спілкування зі своєю аудиторією. Для цього проводять соціологічне дослідження, щоб зрозуміти, глядачі якого стримера чи каналу є найбільш сприятливими для трансляції під егідою спонсора.

twitch fortnite

Крім того, Twitch має власну інтегровану систему показу реклами. Вона демонструє відеооголошення на всіх каналах, які переглядає людина, навіть якщо вона на нього не підписана.

Ці інструменти стримери часто використовують у комбінації. Одним із найпопулярніших геймінгових напрямів нині є саме Fortnite Twitch Channel. Цікавий хід для своєї промоції використав відомий стример Twitch Prime Fortnite – Ninja. Він запросив до спільної гри репера Drake, і ця трансляція побила всі рекорди по піковому перегляду. За стримом одночасно слідкувало 615 тис. людей.

У маркетингу брендів геймінгу чи кіберспорту також використовують кілька з вищезгаданих інструментів – брендування трансляції та кіберспортивної події, розміщення власних рекламних відеороликів у стримі або ж pre-roll, бо стандартні рекламні банери глядачі можуть прибирати блокувальниками реклами. Власне, тому більшість брендів, які рекламуються через кіберспорт, замовляють рекламу безпосередньо в організаторів події чи студії, яка має права на трансляцію матчу або чемпіонату. Twitch у такому випадку виступає чимось на кшталт платформи-посередника між рекламою від електронного спорту та цільовою аудиторією.

Читайте також: Як вийти в топ-рейтинг Twitch

Особливості стримінгу на платформі

Twitch неодноразово наголошував, що є платформою, яка сповідує взаємоповагу й толерантність, тому і перелік вимог для геймера надзвичайно великий і змістовний.

Перше правило стосується розпалення ненависті на будь-якому підґрунті. До цього пункту Twitch відносить контент, який пропагує чи схвалює прояви дискримінації, приниження, об’єктивації, агресії чи насильства за ознаками расової, етнічної, національної, релігійної або статевої приналежності, гендерної ідентичності чи сексуальної орієнтації, віку, дієздатності, стану здоров’я, зовнішності тощо. І такі ж правила діють поза межами платформи. Тобто, якщо стример порушив їх в іншій соціальній мережі чи реальному житті, то його акаунт Twitch може заблокувати чи видалити.

twitch prime fortnite

Саме ці вимоги є найчастішою причиною покарань для стримерів із країн СНД. Оскільки в правилах не прописані конкретні факти, що можна вважати образою та дискримінацією, з’являється широке поле для трактувань з боку глядачів, які можуть образитися на будь-що.

Зазначені вище правила поведінки стосуються й аудиторії стримера, якого можуть забанити за порушення з боку глядачів. Так, одного зі стримерів забанили за расистську пісню, яку йому прислали разом із донатом. Він же був зосереджений на грі і не помітив цього, а наступного дня канал заблокували через расизм і дискримінацію. І довести щось не було можливості, оскільки стример сам пропустив такий контент до своєї трансляції. Тепер він більш уважний до поведінки глядачів – перечитує зміст повідомлень до публікації, самостійно вмикає пісні, а в чаті працює кілька модераторів.

Читайте також: Огляд Doom Eternal

Правилами платформи також встановлено суворий контроль над контентом, зокрема розміщувати на платформі можна або власний, або чужий, але лише за наявності відповідних дозволів. І під це потрапляють всі об’єкти інтелектуальної власності – відео, картинки, музика. Іншими словами, стример навіть не має права увімкнути музику, якщо у нього немає прав на її поширення. Це саме стосується і фільмів та серіалів, однак тут в правилах є прогалина. Існує ряд каналів, які позиціонують себе як Twitch-кінотеатри, вони транслюють серіали чи кіно, що порушує права інтелектуальної власності. Однак для подання скарги на крадіжку контенту власнику необхідний пакет документів, які підтверджують права на власність. Відповідно, якщо компанія не знає про піратський перегляд її продукції на стримі, то канал у безпеці, хоч може трапитися навпаки і скаргу відправлять на розгляд адміністрації Twitch.

Так само і з музикою: щоб уникнути подібних ситуацій, при платформі існує власна бібліотека з музичними композиціями, які можна вільно використовувати під час трансляцій.

fortnite world cup twitch

Не менш цікавим пунктом правил є публікація матеріалів і дій, що пов’язані з наготою та мають відверто сексуальний характер. Правила Twitch також роблять акцент на відповідності одягу обставинам. Так, в трансляції з пляжу купальник не викликатиме претензій, тоді як подібний одяг у домашній обстановці можуть визнати невідповідним.

Також стример не має права використовувати несправедливу перевагу в багатокористувацьких онлайн-іграх, шахраювати, мати несанкціонований доступ до ігрових систем, використовувати програми-роботи та фальсифікувати свої дані.

«До цієї категорії також потрапляє використання чужої трансляції для отримання переваги у грі, наприклад, підглядання за чужим каналом», – роз’яснено в правилах платформи.

Таким чином, на майданчику підтримують доброчесність у геймінгу, оскільки через Twitch часто транслюють кіберспортивні події, де будь-яка нечесна перевага може бути критичною для перемоги.

Читайте також: Шахрайство в кіберспорті як рівень винахідливості гравця

Правилами чітко прописано, що контент потрапляє під період ексклюзивності, тобто з початку трансляції та протягом 24 годин після її закінчення весь контент має залишатися доступним лише через Twitch. І тільки після цього періоду стример отримує право розмістити матеріал на інших ресурсах. За порушення цього пункту передбачено покарання серйозніше, ніж блокування, – стримера можуть позбавити партнерської програми, що означає відсутність доходів із каналів і трансляцій.

Водночас, незважаючи на таку кількість обмежень, на Twitch постійно точаться суперечки щодо справедливості того чи іншого покарання, адже правила багато в чому прописані неточно і їх інтерпретацію можна використовувати в абсолютно різних цілях.

Рекорди і скандали

Як і в кожній геймінговій спільноті, учасники Twitch постійно намагаються встановити якийсь рекорд. Але і неоднозначність правил призвела до того, що майже щоденно на платформі відбуваються скандали.

fortnite twitch channel

Найдовшу трансляцію тривалістю в 200 годин і 30 хвилин провів стример Reecesy, хоча канал світового рекордсмена невеликий – 7,5 тис. підписників.

Рекорд платформи з одночасного онлайну користувачів було поставлено в квітні 2020 року – 4 млн осіб одночасно дивилися трансляції на Twitch. Найбільшу кількість людей на одному стримі зібрав Ninja, він же king fortnite twitch – пік переглядів у 600 тис. глядачів.

Найпопулярнішою грою став Valorant, за трансляціями з якого стежило 1,7 млн глядачів, це більше, ніж у Fortnite World Cup Twitch, за перипетіями якого спостерігало 1,69 млн осіб. Сама ж гра Fortnite знаходиться нині на третьому місці за популярністю серед ігор.

Читайте також: Про турнірну систему Valorant

Найгучніші скандали так чи інакше пов’язані з адміністрацією платформи та порушенням правил. Зокрема, після переходу Ninja на іншу платформу виявилося, що адміністратори почали використовувати канал для просування інших стримерів. І серед їх реклами з’явився канал із порнографічним контентом, що розізлило стримера. За його словами, він покинув Twitch безконфліктно, проте скандал став настільки гучним, що перед стримером вибачився особисто генеральний директор Twitch Еммет Шир. Він назвав використання його каналу експериментом із функцією рекомендацій, а рекламований канал, що порушував правила, було заблоковано.

Нещодавно ще однією причиною для конфліктів стали смайлики. Беручи участь у «Місяці іспанського культурного спадку», Twitch розробив тематичні емоджі, де використовували сомбреро, гітару та маракас. І майже одразу отримав шквал критики – адміністрацію звинуватили у використанні расових стереотипів для підтримки авторів мексиканського та латиноамериканського походження. У відповідь на це смайлики видалили, а представники майданчика заявили, що вони «промахнулися і недооцінили латиноамериканську культуру».

Читайте також: Огляд ігор серії Fallout

king fortnite twitch

Іншою провальною ініціативою стало створення Ради з питань безпеки Twitch – структура мала б слідкувати за стримерами та пропагувати «здоровий» стримінг. Але з восьми людей, які увійшли до складу Ради, лише двоє були професійними стримерами, ще двоє – напівпрофі. Інша четвірка виявилася борцями за соціальну справедливість, одним із них був трансгендер Стефф Лоер (не має визначеного гендера, вважає себе оленем і «лісовою істотою»), вислови якого містили дискримінацію та расизм, чим і розізлили аудиторію платформи. Серед таких були твердження, що голосовий чат потрібен лише білим гетеросексуальним чоловікам для демонстрування своєї переваги. А ще лунали слова про наявність влади, через що «гнилим і шкідливим людям» варто боятися діяльності Ради з питань безпеки Twitch. На початку адміністрація була на боці своєї структури, але масова критика в соціальних мережах і те, що стримери-мільйонники почали покидати платформу, змусили змінити позицію. Почали лунати заяви, що Рада не є офіційним органом і всі ці висловлювання не можна вважати офіційною позицією Twitch.

Насправді це лише маленька частка тих конфліктів, які трапляються на платформі, і можна сказати, що серед медіаплатформ Twitch є рекордсменом за кількістю скандалів, що виникають як через неточні правила, так і через лобіювання інтересів певних груп.

Читайте також: Краудфандинг як засіб геймерам самим допомогти у створенні гри

Читайте також: Які ігри показали на Guerrilla Collective

21 Жов
вгору