Підпишіться на новини

Як світ звернув увагу на лутбокси та до чого тут Star Wars: Battlefront 2

Автор: Олександр Корольчук
31 серпня 2020, 17:25
Голосів: 3

З моменту появи лутбокси слугували лише предметом роздратування для гравців і засобом додаткового заробітку для розробників. Проте останнім часом все частіше можна почути про дослідження, в рамках яких намагаються встановити зв’язок цих скриньок і гемблінгу. А весь цей рух почався саме зі скандалу навколо гри Star Wars: Battlefront 2.

Як світ звернув увагу на лутбокси та до чого тут Star Wars: Battlefront 2

Уряди занепокоєні проблемою лутбоксів як гемблінгу для неповнолітніх

Не можна сказати, що лутбокси в світі почали розглядати стихійно й одночасно. Японія однією з перших законодавчо визнала лутбокси азартною грою, що доступна неповнолітнім гравцям. І 2012 року Агентство зі справ споживачів Японії наклало на них повну заборону методом юридичного висновку. Згідно з ним, віртуальні предмети вважають призами.

Комісія з азартних ігор Великобританії свого часу вже заявляла, що не вважає лутбокси азартною грою, адже виграш не має жодної матеріальної цінності. Однак, здається, урядовці починають поступово змінювати свою думку. Нещодавно Комітет із азартних ігор Палати лордів у своєму звіті визнав лутбокси гемблінгом, який доступний неповнолітнім, і вказав на необхідність відрегулювати цей напрям у законі про азартні ігри 2005 року.

Паралельно з цим комітет Європейського Союзу з питань внутрішнього ринку та захисту прав споживачів дослідив це питання і дійшов висновку, що такі ігрові елементи мають багато спільних рис із азартними іграми, відповідно, провокують у геймерів залежність. Було озвучено пропозицію розглядати лутбокси з точки зору захисту споживачів, оскільки в цьому питанні законодавство ЄС більш зрозуміле й узгоджене.

Читайте також: Як збройні сили США використовують Twitch для вербування

На замовлення влади одного зі штату Австралії Університет Квінсленду провів власне дослідження, під час якого опитав гравців різного вікового діапазону. Більша частина респондентів сама вказала на те, що лутбокси викликають залежність і є видом азартної гри. До схожого висновку дійшли і працівники університету, які підмітили тенденцію – скриньки купують ті, хто більше схильний до азартної поведінки. Однак поки що зміни в законодавстві не передбачені, і в Австралії купівля та відкриття лутбоксів є азартною грою лише у випадку отримання призу з реальною вартістю.

 star wars battlefront 2

Варто додати, що нині окремі суди штату Каліфорнія розглядають два незалежних позови до компаній Electronic Arts і Apple. Останню звинувачують у розвитку ігроманії серед дітей, оскільки в крамничці App Store повно ігор, які передбачають купівлю лутбоксів, а Apple має 30% комісії з кожної транзакції, зробленої через додатки з її магазину. У позовах до компанії ідеться про те, що вона дозволяє вбудовувати таку систему монетизації. Схожими аргументами апелюють і позивачі до EA – за їхніми твердженнями, розробник використовує хижацькі методи для розвитку залежності серед гравців і тим самим гарантує собі прибутки.

Читайте також: Про серії Fallout

Бельгія та Нідерланди повністю заборонили продаж лутбоксів для гравців 2018 року. Розробники на таке рішення реагували по-різному – одні добровільно співпрацювали з урядом для вирішення цього питання, другі не коментували, а треті взагалі припинили доступ до своїх ігор, оскільки їхня механіка була глибоко зав’язана на системі лутбоксів.

Схожі дослідження провели і в Німеччині. Там дійшли висновку, що скриньки з випадковим контентом мають ознаки, типові для азартних ігор. Водночас урядовці зауважили – проаналізовані ними ігри мали віковий рейтинг 16+, тому вони не можуть бути доступними для неповнолітніх. Спеціальна комісія продовжила збирати скарги на лутбокси у відеоіграх, але проблема полягає в тому, що в Німеччині так і не з’явилися законні шляхи, щоб застосувати санкції чи покарання до розробників.

У США досі так і не ухвалили жодного закону, який би регулював систему платної видачі випадкового контенту. В лютому 2018-го до сенату штату Гаваї внесли два законопроєкти, що заборонили б продаж відеоігор із механіками лутбоксів, проте через невідповідність вимогам законодавства їх так і не розглянули.

star wars battlefront 2 ps4

Помітно, що більшість країн занепокоїлася цим питанням два роки тому. І цей збіг не є випадковим, оскільки в листопаді 2017-го відбувся реліз Star Wars: Battlefront 2. Гра стала винуватцем найгучнішого скандалу навколо лутбоксів, який і привернув увагу урядовців різних країн.

Детально про причини та наслідки скандалу навколо Star Wars: Battlefront 2 читайте в нашому окремому матеріалі.

Star Wars: Battlefront 2 станом на 2020 рік

Через вкрай невдалу систему монетизації гра постраждала вже на самому старті. Точно відомо, що на британському ринку її продажі впали на 60% від очікуваних. І тривалий час гра знаходилися на стадії переробки.

По-перше, розробникам довелося повністю перекроїти систему лутбоксів і внутрішньоігрової валюти (кристалів), на які ці Star Wars Battlefront 2 лутбокси переважно і купували. Спочатку в лутбоксах залишили лише косметичні предмети, що не впливали на об’єкти, але згодом скриньки видалили повністю – вони стали лише нагородою за виконане в грі завдання. Те ж саме трапилося і з кристалами – їх можливо витрати лише на «косметику».

Відповідно, це потягнуло за собою повну зміну системи розвитку вмінь класів і персонажів, оскільки зі старту картки навичок гравці отримували лише зі скриньок, а їх максимальне покращення вимагало «деталей», які знову ж таки випадали лише з лутбоксів. Усю цю систему видалили, перелаштувавши розвиток персонажів лише на виконання певних ігрових умов – досягнути певного рівня, заробити певну кількість очок чи вбивств. Звісно, що таке покращення гравці зустріли позитивно, адже тепер геймплей залежав не від кількості грошей, заплачених за лутбокси, а від самого геймплея та майстерності геймера.

Водночас протягом всього 2018-го гру регулярно оновлювали безкоштовними доповненнями, а ще розробники прислуховувалися до побажань гравців і в 2019-му вводили речі, що робили цей ігровий продукт більш комфортним: поява балансу, нові герої, масштабні режими гри та система ботів зі штучним інтелектом.

battlefront 2 ps4

Загалом такі дії підтримували популярність Star Wars: Battlefront 2 PS4 цілих два роки, тобто до 2020-го. Нині гра поступово втрачає популярність і онлайн-гравців стає все менше.

Однак у цілому тепер це доволі красива в графічному плані гра з великою варіативністю режимів, персонажів і геймплейних механік. По суті, гра стала тим, чим мала бути ще з самого релізу. І доволі прикро, що це трапилося лише після скандалу та репутаційних втрат.

Читайте також: У чому секрет популярності GTA 5?

Читайте також: Огляд Doom Eternal

18 Вер
вгору