Підпишіться на новини

Захист гравців і реклама азартних ігор: як регламентує законопроєкт № 2285-д

Автор: Анна Нагребельна
27 січня 2020, 18:14
Голосів: 2

Зменшення негативного впливу азартних ігор на громадян, попередження виникнення лудоманії й особливе ставлення до реклами такого адективного товару стає провідною темою в усьому світі. Наскільки будуть захищені українці після легалізації гемблінгу? Говоримо про відповіді положення проєкту закону про гральний бізнес.

Захист гравців і реклама азартних ігор: як регламентує законопроєкт № 2285-д

Вікові обмеження та боротьба з лудоманією

Українські законотворці під час підготовки законопроєкту № 2285-д до другого читання збільшили віковий поріг: з 18 до 21 року. Відповідно, гральний заклад (і наземний, і в онлайні) буде повинен контролювати дотримання цієї законодавчої вимоги. Однак ідентифікацію гемблера та беттора гральні компанії проводитимуть ще з однією метою – унеможливити доступ до грального закладу осіб, які включені до списку самообмежених. Власне, туди себе може включити як сам гравець, так і члени його сім’ї (першого ступеня споріднення або законні представники). Включатимуть до цього списку на підставі заяви, поданої в установленій регулятором формі. Зокрема, в ній гравець або родичі (представник) зазначатимуть, зокрема, термін для дії обмеження.

Проєкт закону за порушення норми стосовно недопуску таких осіб до азартної гри передбачає відшкодування десятикратного розміру завданої фінансової шкоди (тобто програшу) з боку організатора.

Крім того, оператори будуть змушені в обов’язковому порядку інформувати своїх клієнтів про ризик виникнення ігрової залежності. Засоби для розповсюдження такої інформації зазначені в законопроєкті.

У світовій практиці існують випадки, коли гравець своєю участю в азартних іграх завдає шкоду самому собі та / або своїй сім'ї, оскільки його дії призводять до складного матеріального стану. Проєкт закону № 2285-д містить положення, де передбачено, що таку людину можна обмежити в грі на 6-36 місяців на підставі судовго рішення.

Вікові обмеження та боротьба з лудоманією

Щоб громадяни мали доступ до вичерпного переліку організаторів азартних ігор, гральних залів, онлайн-систем для гемблінгу та брендів операторів, на сайті регулятора буде створений відкритий реєстр. На думку законотворців, це в тому числі допоможе забезпечити громадський контроль.

А ще уповноважений орган обов’язково створить безкоштовну гарячу лінію та спеціальну форму на сайті, щоб українці могли залишати повідомлення про порушення в сфері азартних ігор.

Читайте також: Про систему технічного та фінмоніторингу гемблінгу в Україні

Як пропонують ідентифікувати гравця та відвідувача

Коли гравець чи відвідувач уперше заходить до грального закладу, він повинен пред’явити працівнику документ, що посвідчує його особу. Однак первинна ідентифікація – не єдина. Вдруге заклад може це зробити вже на підставі ідентифікаційної картки, зокрема, в електронному вигляді, а за її відсутності знову ж таки попросити пред’явити оригінал документа, що посвідчує особу.

Картка гравця в обов’язковому порядку повинна містити такі відомості:

  • прізвище та ім’я;
  • вік або дату народження;
  • спеціальний (унікальний) номер, або штрих-код, який дозволяє зчитувати інформацію відповідними технічними пристроями.

Коли йдеться про ідентифікацію (верифікацію) гравця в мережі Інтернет, організатор азартних ігор має запросити скан-копію документа, що посвідчує особу, або електронно-цифровий підпис, sim-картки з MobileID, BankID тощо.

Підкреслимо, що ідентифікувати гемблера чи беттора оператор в онлайні повинен до здійснення першої виплати.

Водночас гравець не нестиме відповідальність за достовірність наданих документів та відомостей.

Читайте також: Покер у законному полі в Україні: особливості роботи

Реклама азартних ігор – перспективи в Україні

Крім того, що реклама азартних ігор повинна відповідати вимогам Закону України «Про рекламу», законпроєкт № 2285-д містить ще низку вимог, зокрема:

Реклама азартних ігор – перспективи в Україні

  • замовляти виготовлення, розміщати й розповсюджувати рекламу може тільки організатор азартних ігор, і це може відбуватися тільки за наявності відповідної місцевої ліцензії на гембілнг;
  • у такій рекламі має бути фактична, достовірна інформація, тобто без хибних, неправдивих чи удаваних відомостей;
  • у рекламі необхідно зазначати ліцензію, номер, дату її видачі та найменування органу, який видав;
  • організатор азартних ігор не має і не зможе рекламувати інший бренд якогось з гемблінг-операторів;
  • така реклама не повинна бути спрямована на вразливі групи населення, до яких належать неповнолітні, малозабезпечені, хворі на психічні захворювання.

Нагадаємо, ми повідомляли, що наразі Німеччина готується до зміни законодавства в частині роботи й відповідальності грального бізнесу.

Читайте також: Про кращі футбольні клуби світу

Читайте також: Світоліної поки що не буде серед переможців Великого шолому

19 Вер
вгору