Підпишіться на новини

Значення регуляторів для формування цілісного грального ринку ЄС

Автор: Максим Плаксін
17 березня 2020, 18:20
Голосів: 2

Єдиних правил, за якими б здійснювалося регулювання гемблінг-бізнесу на території Європейського Союзу, немає. Однак цьому об’єднанню вдається впроваджувати єдині норми в багатьох галузях. На чому ґрунтується робота контролюючих відомств – докладніше розкажуть експерти Login Casino.

Значення регуляторів для формування цілісного грального ринку ЄС

Кожна держава – учасниця Європейського Союзу встановлює індивідуальні правила для роботи гемблінг-індустрії в своїй країні. Це стосується наземних гральних закладів і дистанційних об'єктів. Економічні та політичні фактори впливають на розвиток гемблінгу в цілому.

Команда фахівців вирішила дізнатися, як європейський гральний ринок досягає загальної згоди і яка роль національних органів контролю в цьому питанні. Для написання матеріалу проводився аналіз, оснований на даних офіційних джерел, наданих Європейською комісією. Ключова роль у вивченні відведена онлайн-сектору грального бізнесу.

Контекст

Щорічне збільшення обсягів онлайн-гемблінгу в європейських державах сприяє підвищенню попиту з боку ліцензованих компаній, а також представників тіньової області. У зв'язку з цим регулювання гемблінг-індустрії вимагає гнучкості і введення прогресивних методів.

Члени ЄС неодноразово порушували тему про необхідність поліпшення адміністративної взаємодії компетентних органів для створення більш результативного національного законодавства.

На сьогоднішньому етапі адміністративне співробітництво відомств присутнє, але в обмеженому форматі, особливо коли справа стосується регулювання інтернет-гемблінгу – тут взаємодія має неформальний характер, а робота не має належної систематизації.

Читайте також: Гральний ринок Німеччини: особливості законодавства

Дослідження

Цікаво

Приватні оператори Німеччині більше не можуть отримувати ліцензії в Шлезвіг- Гольштейні, а термін дії раніше отриманих дозволів завершився 30 червня 2019 року. На інші 15 федеральних земель ліцензія на ставки і перегони діє на регіональному рівні.

У ході проведення анкетування всіх зацікавлених сторін – державних, комерційних операторів, регуляторів і державних представників – Єврокомісія дійшла таких висновків. Незважаючи на кардинальні відмінності в законодавстві щодо регулювання онлайн-гемблінгу, загальні поняття політики дають можливість визначити схожі закономірності. Зазвичай це захист прав гемблерів, введення принципів відповідального гемблінгу, боротьба з представниками тіньового сектору цього бізнесу.

Значення регуляторів для формування цілісного грального ринку ЄС

Також варто відзначити, що одні держави ЄС мають достатньо досвіду в питаннях регулювання віртуального гемблінгу, а інші тільки стикнулися з цією діяльністю. Рівень відкритості ринків може відрізнятися залежно від пріоритетів національної системи регулювання.

Напрями роботи

На перших етапах було обрано чотири головні напрями в дослідженні гемблінгу:

  • Значення і повноваження регулюючих органів. Проводилось вивчення різних підходів під час створення контролюючих відомств, зокрема визначення їхньої компетенції.
  • Процес ліцензування і умови до претендентів.
  • Порядок і практика регулювання, які застосовуються до ліцензіатів ринків.
  • Інструкція і практична частина регулювання, які застосовуються до компаній, що діють на ринку нелегально.

Читайте також: Державне регулювання гемблінгу – батіг або пряник?

Крім того, проводилося детальне вивчення практики з охорони прав споживачів.

Зазвичай гральні регулятори створюються в основних країнах ЄС як позаурядові форми, що знаходяться під управлінням одного з міністерств. Організаційна структура таких регуляторів при цьому може мати істотні відмінності.

Найчастіше європейські держави об'єднані системою відкритого ліцензування операторів, де відсутнє лімітування кількості дозволів для легальної роботи. Часом перелік компаній-заявників може мати обмеження.

В основному ліцензії, які видані країнами – учасницями ЄС, не визнаються, тобто вважаються недійсними для роботи в юрисдикції. В ході ліцензування наявність такого роду документів також не є обов'язковою.

Можна відзначити кілька умов, висунутих європейськими країнами: наявність оцінки заявника, фінансових гарантій та бізнес-плану, а також аудиту і тестування гральних систем, технічної частини. У якості нагляду застосовані два способи – вимоги до пред'явлення звітності та моніторинг діяльності.

Правозастосування

Значення регуляторів для формування цілісного грального ринку ЄС

Майже всі європейські країни практикують часткове або повне обмеження реклами азартних ігор. Поширений метод реагування на його порушення – введення штрафів. Але застосовуються й інші способи регулювання, наприклад, блокування операторів або здійснення їм фінансових переказів. Найчастіше використовується блокування в судовому порядку або за допомогою провайдера онлайн-послуг.

Спільна робота контролюючих органів

Взаємодія між органами контролю проводиться традиційно в межах укладення двостороннього договору. Механізм цієї взаємодії – обмін інформацією.

Читайте також: Взаємовідносини операторів грального бізнесу і гравців

Сфери партнерства

Сферами, де може бути введений продуктивний обмін інформацією між регуляторами, є такі:

  • Робота з формування правильного ставлення до ігор азартного характеру та дотримання умов відповідального гемблінгу.
  • Розв’язання задач, спрямованих на роботу неліцензованих операторів, зокрема блокування нелегальних сервісів.
  • Створення важелів захисту ігорнозалежних, зокрема неповнолітніх, від азартної діяльності.
  • Розробка навчальних програм, відрядження співробітників для отримання досвіду.
  • Обмін досвідом в IT-сфері.
  • Створення балансу законодавчого, а також технологічного розвитку.

З огляду на вищезазначені пріоритетні напрями надається експертна оцінка щодо формування законодавства з урахуванням юридичних, фінансових і технічних факторів.

Зацікавлення у співробітництві у сфері ліцензування викликають системи тестування фінансової, технічної забезпеченості здобувачів, зокрема відповідність сертифікації міжнародним нормам.

Сфера нагляду за операторами має особливу цінність, оскільки передбачає всі деталі оформлення звітних документів, зокрема тип даних, які в імперативній послідовності надаються операторами.

Що стосується діяльності неліцензованих учасників ринку, то тут потрібно підкреслити дві спрямованості: правозастосування (рекламне обмеження, додавання в чорний список) і реакційну активність (штрафи або блокування).

Значення регуляторів для формування цілісного грального ринку ЄС

Сфери, які мають можливості для взаємодії:

  • Навчання персоналу.
  • Розробка списку перевірених операторів.
  • Створення спільного чорного списку організацій-порушників.
  • Підготовка портфоліо оператора при появі скарг з різних юрисдикцій.

Нагадаємо, раніше ми розповідали про те, як впливає коронавірус на гральні ринки всього світу.

Читайте також: Відмивання грошей: запобіжні заходи з боку ЄС

Читайте також: Система оподаткування грального бізнесу

1 Чер
вгору