Підпишіться на новини

Огляд серії Bioshock: передісторія всесвіту та особливості сюжету гри

Автор: Олександр Корольчук
5 січня 2021, 10:25
Голосів: 3

Нині складно знайти відеогру, сюжет якої містив би певну філософію та мораль. Але одна серія свого часу змогла здивувати аудиторію – ідеться про Bioshock. Ця франшиза дивним чином змогла поєднати шутер від першої особи, антиутопію, дизельпанк і філософські ідеї щодо батьківства та інтелекту людини. Про інші ігри ми детально розповідаємо в новинах кіберспорту.

Огляд серії Bioshock: передісторія всесвіту та особливості сюжету гри

Передісторія всесвіту

Події перших двох частин відбуваються в 1960 і 1958 роках на території підводного міста Захоплення, розташованого на дні Атлантичного океану. За історією його побудував промисловий магнат Ендрю Раян, який хотів створити окреме місце, де діячі науки та мистецтва будуть вільними від гніту держави чи релігії. Варто додати, що філософія головного антагоніста гри багато в чому заснована на сюжеті книги Айн Ренд «Атлант розправив плечі».

За задумом розробників, Захоплення стане місцем, вільним від будь-якої влади та диктату, а його мешканці зможуть вільно творити та діяти заради власної вигоди, а не заради когось іншого. І перші роки так і відбулося – жителі могли реалізовувати себе без обмежень, а вчені випадково відкрили речовину АДАМ, яка давала людині надзвичайні здібності. Однак ця утопія не була продуманою до кінця – Раян не передбачив, що місту також потрібні умови для працівників, прибиральників, будівельників, ремонтників та іншого обслуговуючого персоналу, який би лагодив місто, забезпечував його киснем, провіантом та електроенергією. Відсутність організацій із захисту робітників призвела до махінацій, обману й експлуатації людей.

Свою роль зіграв і АДАМ, жителі міста почали безконтрольно вживати його та мутувати через побічні ефекти. Зростання потреби жителів міста в речовині змусило вчених шукати інші способи її створення (спочатку його виробляли з одного виду молюсків). Але одна з вчених виявила, що якщо помістити молюска в тіло хазяїна, то він почне виробляти в 10-20 разів більше АДАМ. Такими хазяїнами стали маленькі дівчатка, яких назвали Маленькими Сестричками. Після імплантації їх випускали в місто, щоб збирати АДАМ із загиблих жителів. А для їхнього захисту від мутантів створили Великих Татусів – генномодифікованих людей у глибинних водолазних скафандрах, які були важкоброньовані і озброєні.

Через заборону контактів із зовнішнім світом виник чорний ринок, яким керував злочинець і контрабандист Френк Фонтейн. Він швидко отримав великий вплив. І через це Ендрю Раян порушив свої ідеали та почав насаджувати диктатуру в місті, що поступово розколювало суспільство. В результаті в Захопленні спалахнула громадянська війна, яка логічно завершила процес падіння міста і його жителів і наслідки якої видно в двох частинах серії Біошок.

Читайте також: Де можна виграти гроші без вкладень

Bioshock

Bioshock

Персонажем першої частини є Джек – єдиний вцілілий пасажир літака, який розбився в Атлантичному океані поруч із входом до Захоплення. Джек застає місто в плачевному стані – більшість систем зламані або ледве працюють, більшість жителів деградувала до божевільних мутантів-сплайсерів, а вцілілі закрилися в своїх будинках чи лабораторіях.

Протягом сюжету гравець розкриває історію міста та протистоїть Раяну за допомогою Атласа – лідера Спротиву, навколо якого об’єдналися люди, втомлені від тиранії засновника міста. Зброю тут можна поділити як на класичний арсенал (холодна і вогнепальна, вибухівка), так і на особливий – можна використовувати АДАМ для отримання плазмідів. Останні можуть бути бойовими (наприклад, є можливість пускати вогонь) і інженерними чи фізичними. Велику роль відіграє також і злам систем охорони та розвиток гравцем своїх плазмідів. Також можна активно комбінувати використання плазмідів з довколишнім світом, скажімо, вразити електрикою воду, в якій стоїть ворог. І це лише один із найпростіших прикладів.

Під кінець гри розкривається реальна особа Джека, а справжній антагоніст відкриває своє обличчя. Існує три кінцівки, які побудовані на системі моралі в грі, – на кожному рівні блукає кілька Маленьких Сестричок у супроводі Великих Татусів. І гравець має знищити Татусів, після чого матиме вибір – звільнити дівчинку від молюска (менша нагорода, але гарна кінцівка) чи забрати весь АДАМ із Сестрички собі (більша нагорода, погана кінцівка).

Читайте також: Ігри про виживання на ПК

Bioshock 2

Bioshock 2

Події беруть старт за два роки до першої частини. Цього разу гравець керує Великим Татусем серії Дельта, який зберіг волю та самостійність. Сюжет починається з того, що Дельту вбивають і викрадають його підопічну – Елеонору. Оживши у віта-камері (спеціальний пристрій, який воскрешає людей, загиблих поруч із ним), він дізнається, що пройшло 10 років, а владу в місті тримає його вбивця Софія Лемб, колишня вчена, яка створила навколо себе секту «Родина». І тепер головним завданням Дельти є знайти свою Маленьку Сестричку та поквитатися з Софією.

Геймплейно гра не дуже відрізняється від першої частини за низкою аспектів. По-перше, холодною зброєю головного героя є бур, який потребує палива. По-друге, оскільки гра відбувається за Великого Татуся, то його здібності дозволяють використовувати тяжку зброю – гранатомети, кулемети, двоствольний дробовик, клепальні молотки. Також з’явилася можливість одночасно використовувати зброю і плазміди. Кінцівки гри також залежать від дій гравця, які враховуватиме система моралі.

До того ж Біошок 2 отримав мультиплеєрний режим і доповнення Bioshock 2 Minerva Den, яке трохи детальніше розкрило технологічну історію Захоплення.

Читайте також: Як грати в Among Us

Bioshock Infinite

Bioshock Infinite

У цій частині декорації змінилися кардинально. Тепер події відбуваються в 1912 році, а замість замкнутих приміщень Захоплення гравець опиниться на широких просторах повітряного міста Колумбія. Але, як і його підводний побратим, Колумбія лише здається утопією, за якою прихований расизм, релігійна диктатура і капіталізм у найгірших проявах.

Головний герой цього разу – приватний детектив Букер Девітт, який відправляється до Колумбії, щоб вивезти звідти дівчину Елізабет, яка має надприродні можливості відкривати «розриви» між реальностями. І успішно виконавши своє завдання, Букер опиняється в центрі протистояння влади міста і повсталих працівників, а здібності Елізабет дозволяють героям відкрити своє похмуре минуле, де прихована правда про Букера, Елізабет і низку інших ключових персонажів гри. Здається, що ця гра абсолютно ніяк не пов’язана з першими двома частинами, але наприкінці герої все-таки потрапляють до Захоплення на кілька хвилин. І як виявилося, Колумбія і Захоплення були дуже тісно між собою пов’язані. Але детальніше про це гравець може дізнатися в двох частинах доповнення Burial at Sea.

Геймплейно Біошок Інфініті став набагато простішим – плазміди замінили енергетиками, а пасивні плазміди – елементами одягу. Зникла частина зі злому систем охорони, а розвиток енергетиків став набагато простішим і зрозумілішим. Окрім того, набір активних енергетиків гравець може змінювати в будь-який момент гри, тоді як в перших частинах для цього був потрібен спеціальний автомат. Арсенал став ширшим, але водночас можна носити лише два види зброї, тому гравцю слід ретельно підбирати зброю під свій стиль бою. Водночас стрільба відчувається набагато краще, ніж у попередніх частинах.

Читайте також: Спортивне букмекерство: де поставити на кіберспорт

Читайте також: Чи реально заробити на ставках

22 Січ
вгору