Підпишіться на новини

Антон Кучухідзе: «Ринок азартних ігор формується абсолютно природним чином»

19 квітня 2021, 15:49
Голосів: 3

Вітчизняний ринок азартних ігор поки перебуває на стадії формування, адже існує немало чинників, які гальмують розвиток подій. Які шанси на ухвалення нового податкового законодавства, чому високий GGR гірший, аніж високий податок на виграш та що там із сертифікацією й онлайн-моніторингом, розповів голова ГО «Гемблінг-асоціація України» Антон Кучухідзе в інтерв’ю команді Login Casino.

Антон Кучухідзе: «Ринок азартних ігор формується абсолютно природним чином»

Точиться багато розмов про податкове питання. Чи не могли б ви поділитись особистими прогнозами стосовно законопроєкту № 2713-д?

Можу однозначно сказати, що у влади є розуміння, що № 2713-д у своїй відредагованій версії має більше шансів на підтримку. Навколо нього менше маніпуляцій, тому я думаю, що наявність політичної волі та відсутність великих баталій у профільному комітеті (там лише один депутат не голосувала за цей законопроєкт) щодо винесення законопроєкту на голосування дають змогу говорити про те, що, швидше за все, це стало компромісом між владою, бізнесом, громадськими настроями. І компромісом для того, щоб дати якийсь сигнал західному інвестору.

За попередньої влади було кілька спроб легалізувати гральний бізнес. Але скажена податкова система, протидія, бажання тіньовиків і далі заробляти нечесним шляхом, корупційний «тигр», який існував в Україні, створили умови для того, щоб легальний ринок не з'явився.

Тому законопроєкт № 2713-д, по-перше, може унормувати податкові ставки, по-друге, для західного бізнесу стає зрозумілою економіка процесу, тож можна очікувати на реальне входження великих західних гравців на український ринок.

Які шанси, що його затвердять у поточній редакції?

Шанси на прийняття № 2713-д доволі високі. Я не кажу, що цей законопроєкт ідеальний, але він такий, який відповідає якраз таки кон'юнктурі політичній, бізнесовій та і взагалі всілякій кон'юнктурі, яка є навколо азартних ігор, і має шанси на спокійне проходження в парламенті.

Якщо податок на виграш скасують, чи стане це вирішальним фактором для іноземних брендів, щоб оперувати в нашій юрисдикції?

Насправді для іноземних брендів ключовим є, якщо вже говорити щодо пріоритетності, податок на GGR, а вже потім податок на виграш. Ключовим все-таки є GGR, адже те, що є сьогодні (від 18 до 28% GGR для різних видів азартних ігор та надзвичайно дорогі ліцензійні платежі), – це космос для західних компаній.

Ми ж розуміємо, що на легальному ринку, на відміну від тіньового, кожен автомат повинен приносити різне відсоткове співвідношення виграшу гравця. На ринку ходять різні чутки, але є розуміння, що 90% має йти на виграш гравцям і тільки 10% з усіх грошей, які були задіяні в грі, залишається оператору. Тому податки завеликі.

З приводу податку на виграш: друга редакція № 2713-д більш адекватна, вона вводить якийсь поріг. Все-таки, щоб виграти майже 2000 доларів, треба добре постаратися. Це більш-менш лояльна система, ніж оподатковувати будь-який виграш на 19,5%. Тому це (оподаткування виграшів від 48 тис. грн – прим. ред.) дає Україні ще хоч якусь конкурентність.

Звичайно, якби податок на виграш був 0%, то за іноземного гравця легше було б боротися. Хоча, правду кажучи, якщо зовсім глибоко дивитися, то існують такі світові бренди казино з такою історією і бездоганною репутацією, що у них є свої пули гравців. І якщо ці люди бувають у різних країнах світу, то вони однозначно грають, умовно кажучи, в казино одного бренду.

Тому, з одного боку, так, ми втратимо частину гравців через податок, але з другого – якщо зайдуть великі оператори, у яких свої пули, то ми цього навіть не помітимо.

Як бути з сирою сертифікацією і поки відсутнім онлайн-моніторингом?

Ці процеси вже на фінішній прямій. Мін'юст затвердив перелік обладнання, яке підлягає сертифікації. Щодо онлайн-моніторингу, то тут теж на робочому рівні фактично продумана модель, яким повинен бути цей онлайн-моніторинг.

Він виконуватиме всі умови і відповідає профільному закону. Проте, окрім цього, там ще є багато технічних аспектів. Тому я думаю, що найближчим часом, можливо, з дня на день ми побачимо прогрес у кожному з цих напрямів.

За вашим грубими підрахунками, якщо не відбудеться незапланованого політичного колапсу або чогось подібного, коли ринок реально запуститься?

Розумієте, є специфіка. Всі поспішають, але й забувають, що депутати, наприклад, прибрали перехідний період для операторів азартних ігор. Це погано. Всі забувають, що є протидія, що у бюрократії є свої правила проходження тих чи інших проєктів рішень.

Тобто всі кудись поспішають, влаштовують психоз, але насправді ринок, на моє переконання, формується абсолютно природним способом. Коли створюється щось нове, воно завжди так.

І навіть мої західні колеги говорять про те, що в своїх країнах вони можуть спостерігати, як нововведення приживаються від 3 до 5 років, а у нас фактично за 3-4 місяці комісією проведений колосальний обсяг роботи.

Читайте також: Надходжень у бюджет від грального бізнесу вже в 1,7 раза більше за витрати на КРАІЛ – Антон Кучухідзе

Читайте також: Гральний бізнес в Україні

8 Травень
вгору