Підпишіться на новини

Арсеній Салай: «Легалізувати кіберфутбол зможемо протягом наступного року, головне – розуміти навіщо»

9 грудня 2019, 17:11
Голосів: 1

Відбір до української збірної з кіберфутболу закінчився формуванням команди з чотирьох чоловік: двоє в основному складі та ще двоє – в запасі. За словами Арсенія Салая, президента ESFU eSports, початок покладено. Про популярність кіберспорту в Україні та розвиток кіберфутболу читайте в його інтерв'ю для Login Casino.

Арсеній Салай: «Легалізувати кіберфутбол зможемо протягом наступного року, головне – розуміти навіщо»

Арсенію, що зараз відбувається в українському кіберспорті?

Прямо зараз ми вивели кіберфутбол на офіційний рівень. Наразі іншого офіційного кіберспорту, легалізованого або такого, який існує всередині офіційних органів, наскільки мені відомо, в Україні не існує. Однак працює кілька флагманських кіберспортивних організацій, які займаються його популяризацією та розвитком. Вони організовують найбільші турніри, але в основному націлені на міжнародний ринок. Також в Україні є кілька великих кіберспортивних федерацій, які в чомусь навіть конкурують між собою, розвиваючи кіберспорт в країні. Хтось робить національний турнір, хтось займається студентським і молодіжним кіберспортом, а хтось тільки починає ступати по цій доріжці. У будь-якому випадку eSport не стоїть на місці, а розвивається. І ми бачимо, що на українському ринку з'являються потужні кіберспортивні компанії.

Як кіберфутбол сприймає аудиторія в Україні?

В Україні є стандартні кіберспортивні івент-організації, стримінгові платформи, які займаються конкретно кіберспортом, наприклад Maincast. Їхня аудиторія, звичайно, готова сприймати кіберспорт. Ці компанії її створювали та готували роками.

Відбір до національної збірної з кіберфутболу транслювали на YouTube-каналі Української асоціації футболу (УАФ). Тут аудиторія стежить за реальним футболом, тому до його віртуального аналогу не надто готова. Але ми поступово знайомимо її з кіберфутболом. Адже це був тільки перший такий офіційний турнір.

Є також низка українських кіберфутбольних блогерів з досить великою аудиторією. У деяких кількість підписників сягає майже мільйона.

А як ви залучаєте глядачів до своїх турнірів?

Тут все залежить від нашого бюджету та бюджету партнерів. Насправді немає великої різниці в тому, який канал ми використовуємо: спеціально створений під захід, свій постійний або когось із партнерів, хто є більш-менш медійним. Аудиторію ми все одно збільшуємо за рахунок реклами. І велика частина бюджету на маркетинг йде на популяризацію змагань в Інтернеті.

Наскільки бізнес готовий виділяти бюджет для просування бренду, продукції, послуг через кіберфутбол?

Кілька років тому у нас не було нічого, крім невеликих приватних інвестицій, але вони глобально на ситуацію не впливали. Спочатку ми працювали з технічними партнерами: Asus і її брендом Republic of gamers, вони виділяли призи, за рахунок чого ми змогли залучати гравців. Тоді розігрували сезон в форматі «два-на-два», який тривав чотири місяці, з призами у вигляді гаджетів від Republic of gamers на суму 150 тис. грн. Хлопці отримували монітори за 40 тис. грн. І для кіберфутболу це було новим. Подібний турнір, але з FIFA, до цього проходив 10 років тому в київському Будинку футболу зі спонсором Samsung. Однак після початку кризи, з 2013 року, всі подібні заходи проводити перестали. Відроджувати цей рух почали у 2016 році.

Зараз в Україні паралельно проходить кілька національних турнірів. І ми вже знаємо, що у нас буде з такими змаганнями в наступному році. Відповідно, можемо давати спонсорам те, чого вони хочуть.

Наприклад, у наших заходах регулярно бере участь Nivea Men. Відбір до української збірної з кіберфутболу підтримувала компанія Moneyveo. Також у нас є досвід роботи з Lenovo. Різні ІТ-компанії регулярно допомагають нам розвиватися. Їм цікаві кіберспортивні корпоративи. До того ж наша федерація займається кіберспортивним навчанням, що цікаво брендам.

Останнім часом спонсори почали розуміти, що таке кіберфутбол, особливо коли в нас є можливість проводити офіційні турніри.

У вас є академія та мало розпочатися навчання в Національному університеті фізичного виховання і спорту України (НУФВСУ). Як із цим справи?

Приватна академія працює з початку 2018 року. Зараз ми ведемо заняття в форматі онлайн-навчання. Ми доклали чимало зусиль, щоб запустити офлайн-навчання. Але проблема в тому, що людям це незрозуміло: навіщо навчатися і за що вони платять гроші. До того ж прив’язка до певного місця звужує коло бажаючих. Без прив'язки до місця, через Інтернет, їм це робити простіше, крім того, обходиться дешевше.

У навчальному процесі в нас задіяно п'ять викладачів, є система навчання та атестації.

В НУФВСУ старт навчання ми відклали до нового року з тих же причин, в січні 2020-го будемо дивитися, що робити з цим далі.

Які види кіберспорту популярні в Україні?

Стандартні дисципліни, що користуються визнанням на світовій арені: Dota 2, Counter-Strike, PUBG. Кіберфутбол якраз менш популярний, але у перерахованих ігор, як мені здається, в Україні є нюанси з легалізацією.

У кіберфутболу більше шансів на легалізацію, тому що певним людям легше зрозуміти футбол, ніж узаконювання того, де хтось когось вбиває, нехай навіть віртуально.

Давайте зупинимося детальніше на легалізації eSports: наскільки це можливо та коли відбудеться?

Щоб легалізувати кіберспорт в Україні, законодавчо потрібно бути членом Міжнародної федерації кіберспорту. У світі вона одна – корейська International Esports Federation (IESF). За членство в ній потрібно платити. Також без прямого бажання Міністерства спорту створити офіційні умови для кіберспорту в Україні складно, оскільки є певні норми. Наприклад, в Молдові, Білорусі, Росії узаконити кіберспорт простіше.

Матимемо шанси легалізувати кіберфутбол протягом наступного року, якщо продовжимо цим активно займатися – спільно з УАФ. Головне – розуміти навіщо. Зараз у нас є офіційні контракти з розробниками двох футбольних симуляторів, а також із UEFA і FIFA, які є головними футбольними органами, на організацію української частини їхніх міжнародних турнірів. Наші заходи значаться в їхніх офіційних турнірних календарях. По суті, це і є визнання українського кіберфутболу. А просто поставити галочку, що це офіційний вид спорту, – не має сенсу, якщо немає подальших планів і чіткого уявлення про його розвиток.

Нагадаємо, раніше ми розповідали про найбільш гучні договірні матчі в історії спорту.

Читайте також: Коли відбудеться бій Усик – Джошуа

Читайте також: Василь Ломаченко – найкращий боксер року

26 Січ
вгору