Підпишіться на новини

Дайніс Ніедра: «Вихід на український ринок є однією з основних цілей Enlabs на наступний рік»

3 вересня 2020, 15:35
Голосів: 4

Усе частіше можна почути новини, що букмекери стають спонсорами футбольних команд вищих ліг. На цю тему коментарі інформаційному ресурсу надав Дайніс Ніедра. Керівний директор Enlabs у країнах Центральної і Східної Європи розповів про спонсорство в беттінгу як маркетинговий засіб, навів деталі щодо впливу пандемії на гральні ринки країн Прибалтики та поділився планами Optibet (володіє Enlabs) стосовно України.

Дайніс Ніедра: «Вихід на український ринок є однією з основних цілей Enlabs на наступний рік»

На вашу думку, чому беттінгові компанії так впевнено завоювали першість у генеральному спонсорстві футбольних клубів?

Нині дуже багато грошей і дуже багато амбіцій у сфері беттінгу, особливо на ринках, що розвиваються. Бізнес знаходиться на початковому етапі свого розвитку, має високу маржинальність і повний енергії. Оператори готові пробувати, експериментувати з будь-якими форматами та формами. Мине час, запал осяде, у когось перестануть співпадати цифри в маркетингових табличках Excel, і такого домінування вже не буде. А поки маємо те, що маємо. Наприклад, нещодавно стартувала Російська Прем’єр-ліга, де тільки в одного клубу («Динамо» Москва) з 16 немає партнера-букмекера. У самої РПЛ є беттінг-спонсор, а ФНЛ і Кубок Росії мають букмекерську компанію як титульного спонсора.

Стосовно причин, то я б виділив такі. По-перше, очевидний зв’язок між спортом і ставками на спорт. Кожен ринок має свої нюанси й окремих операторів, але в переважній більшості футбол завжди буде лідером за кількістю зроблених ставок. Приклад і ажіотаж навколо чемпіонату світу з футболу демонструє, що другої такої спортивної події в світі не існує. Тому підтримати футбол і намагатися побудувати свою комунікацію через нього – це, очевидно, top-of-mind-рішення.

До другої причини я б відніс обмеженість рекламних можливостей для букмекерських компаній на великій кількості ринків. Часто через обмеження у них просто немає варіантів, щоб побудувати ідеальний маркетинг-мікс, тому і доводиться йти на компроміс і залізати у спонсорство.

Як третю причину я б виділив старе добре стадне почуття. «Якщо Parimatch і 1xbet мають стільки спонсорських контрактів, то схема на 100% працює, і нам теж потрібно бути на футболках», – так думає більшість операторів, при цьому повністю ігноруючи мільйон супутніх факторів.

Відомо, що у Великобританії вже ухвалюють обмеження стосовно умов такого партнерства. На вашу думку, чи будуть уряди інших країн вдаватися до подібних заходів?

Рано чи пізно кожен ринок проходить через це. Обмеження йдуть з боку футбольних клубів. В індустрії є своя специфіка, яка не всім підходить. А ще потрібно рахуватися з тим, що у професійних футбольних команд є велика дитяча й юнацька аудиторія.

Чому ніхто з п’яти найбільших букмекерів Великобританії не є спонсором футбольних клубів?

Думаю, це суто бізнес-рішення. І в кожного є свої аргументи. Хтось бачить ризики в тому, щоб асоціюватися з якимось конкретним клубом. Хтось не бачить необхідної окупності подібних інвестицій. Треба розуміти, що спонсорство футбольних клубів – це більшою мірою історія про розвиток впізнаваності бренду. Такі монстри, як William Hill і Ladbrokes, за свої сумарні 200 років присутності на ринку напрацювали сильну впізнаваність своїх брендів. У bet365 є соціальне навантаження у вигляді спонсорства «Сток Сіті», де знаходиться штаб-квартира компанії. «Сток Сіті» грає цього сезону в другій англійській лізі, яка, між іншим, називається Skybet Championship.

Окрім вищеперерахованого, виходячи з профілів беттінг-спонсорів футбольних клубів, помітно, що таке партнерство більше розраховане на комунікацію на зовнішньому ринку, ніж на внутрішньому.

У чому ключові відмінності ринків Азії, Індії й Африки від ринку Великобританії?

Не буду називати себе сильним спеціалістом із цих ринків, особливо щодо того, що стосується Азії та Індії. Великобританія – це давній усталений ринок зі своїми звичками, традиціями та партнерами в беттінгу. І цей ринок, порівняно з вищезазначеними трьома, дуже сильно регульований і контрольований.

Африка перестрибнула кілька етапів розвитку індустрії і з ходу ввійшла в мобільний геймінг і беттінг. Що точно об’єднує ринки Азії, Індії й Африки, так це широкий потенціал і високий ріст у найближчі десять років.

Як пандемія вплинула на діяльність Enlabs у країнах Прибалтики? До яких заходів вдавалася компанія, щоб зберегти прибуток?

Враховуючи, що ми більше онлайн-оператор і частка офлайну в нас дуже невелика, то головними причинами, які вплинули на прибуток під час пандемії, були відкликання нашої ліцензії в Латвії на час надзвичайної ситуації, а також незначний обсяг спортивних подій у світі загалом. Щоб задовольнити попит із боку клієнтів ставок на спорт, ми переглянули свою технічну дорожню карту – поставили пріоритет на інтеграцію віртуального спорту, окремої вертикалі для ставок на кіберспорт і додали Daily Fantasy. У цілому наша маркетингова комунікація більше пішла в бік казино і покеру на час, поки кількість спортивних подій залишалася низькою. Незважаючи на всі виклики, другий квартал закінчили з прибутком, що не може не тішити.

Якими є результати судових позовів Optibet проти уряду Латвії через заборони онлайн-гемблінгу під час надзвичайного стану?

Деякі зі справ досі відкриті та залишаються на стадії розгляду. Наразі головною перемогою я б назвав той факт, що нас як індустрію почали слухати і чути. Чиновники відкрили для себе онлайн-гемблінг, почали розуміти різницю між залами ігрових автоматів і ставками на спорт в Інтернеті. Хочеться вірити, що ми налагодили діалог і встановили сильний контакт для оперативного рішення всіх майбутніх питань.

Як ви оціните збиток, завданий балтійському гральному бізнесу пандемією і вашій компанії зокрема? Скільки часу знадобиться, щоб вийти на докарантинні показники доходності?

Головний удар припав на другий квартал, і дані з нього ми можемо брати за основу. Латвійський онлайн-ринок втратив у другому кварталі рівно дві треті, а якщо бути точним – 68% від обсягів першого кварталу. По суті, таку ж кількість діб у відсотковому відношенні він і не працював через відкликання ліцензій. Ми за цей час втратили 67%, тобто спрацювали трішки краще за конкурентів. Припускаю, що в четвертому кварталі все може повернутися на колишній рівень, якщо не буде другої хвилі та великих потрясінь в економіці. Естонський ринок впав майже на 3%, а ми зросли на 2% порівняно з першими трьома місяцями року. В Литві, де ми після двох років роботи все ще продовжуємо набирати швидкість, ринок просів лише на 1,5%. Ми ж показали зростання кварталу до кварталу майже в 47%.

Наскільки привабливим для вас є гральний ринок України?

Україна – це дуже цікавий, складний і повний викликів ринок зі своїми перевагами, які збалансовані недоліками. Нам зрозумілий і близький менталітет українців. Ми вважаємо, що можемо надати ринку конкурентоспроможний продукт, тому вихід на український ринок є однією з основних цілей на наступний рік.

Читайте також: Антон Кучухідзе розповів про етапи перехідного період перед запуском українського грального ринку

Читайте також: GGR грального бізнесу Литви за першу половину року знизився на 15,9%

18 Вер
вгору