Підпишіться на новини

Юрій Михайлов: Бізнесу потрібні прозорість і зрозумілість вимог з боку регулятора

12 травня 2021, 13:38
Голосів: 2

Юрій Михайлов, директор з продажу в СНД компанії BetGames.TV, розповів про роботу компанії на ринку Білорусі, своє бачення перспектив для онлайн- і наземних казино в Україні, а також про необхідні умови для успішного розвитку гемблінг-ринку.

Юрій Михайлов: Бізнесу потрібні прозорість і зрозумілість вимог з боку регулятора

Юрію, минулого року BetGames.TV зайшла на білоруський ринок. Як себе почуває компанія сьогодні?

У нас на білоруському ринку приголомшливий успіх. Ми на цьому ринку давно, раніше працювали з білоруськими букмекерами, такими як «Макслайн», «Паріматч», БК Bison. Тобто у нас були партнери, але вони давали неповну лінійку наших ігор. А тепер разом з одним з наших найбільших партнерів – компанією «Паріматч» – ми надаємо всі наші ігри. Результати вражають: маємо 20% приросту щомісяця. Старт був дуже хороший, і ми задоволені співпрацею. Почали тестувати на білоруському ринку спеціалізований промоушн – і він теж чудово працює. Зараз ми ведемо переговори з усіма компаніями, які отримують ліцензію на оперування в Білорусі, про нашу присутність на їхніх сайтах. З оптимізмом дивимося в майбутнє саме білоруського ринку.

Звичайно, минулого року в серпні у нас було падіння обороту, пов'язане з тим, що протягом двох тижнів траплялись проблеми з Інтернетом. І, так, природно, ми були розчаровані, але після того як зв'язок нормалізувався, ми повернулися до гарних результатів і в кінці року їх навіть покращили. Короткотривало ми отримали падіння, але швидко відновилися.

Окремо зауважу, що дії влади щодо ринку і сертифікації гемблінг-продуктів викликають оптимізм. Компанія BetGames.TV працює в ніші TV Games, ми підлаштовуємось під вимоги місцевого законодавства. Як велика європейська компанія, йдемо виключно легальним шляхом і робимо все, щоб наш продукт працював в легальному полі з чітким виконанням вимог регулятора до онлайн-бізнесу.

В Україні зараз активно обговорюють сертифікацію та оподаткування грального бізнесу. Для вас це важливі питання?

Ми чули, що в Україні після тривалої заборони нарешті стали отримувати ліцензії перші оператори. І ми позитивно оцінюємо перспективи своєї роботи в Україні. Оскільки ми самі не працюємо в B2C і не приймаємо ставки від гравців, а тільки пропонуємо свою продукцію сайтам в рамках B2B, для нас залишається незрозумілим лише питання сертифікації. Податки для ігрових сайтів нас не обходять, ми їх не платимо. Але ми пропонуємо послуги компаніям, які будуть їх платити. Тому, звичайно ж, зацікавлені в найшвидшому розв’язанні цих питань в Україні – щоб нарешті запрацювали сайти в доменній українській зоні.

А є щось, що ви могли б порадити Україні перейняти із загальної білоруської законодавчої практики або з практики інших країн?

Насамперед – прозорість. Відповідальний бізнес любить прозорість у законодавстві, спрощення – щоб не було можливості подвійних тлумачень. Наступний момент: наскільки я знаю, Україна дала якийсь час для адаптації і не стала вводити відразу прямий контроль, як це зроблено в Білорусі. Всі оператори в Україні повинні будуть перейти на спеціальний софт, який дасть можливість податкової стежити за діяльністю компаній. Але це рішення було відтерміноване через неготовність. Ми сподіваємося, що регулятор створить цей софт, сертифікує і підключить його, поставивши крапку в різних варіантах можливої взаємодії з податковою. І з впровадженням цього софту припиниться невизначеність. Тоді буде повністю зрозуміле і прозоре оподаткування.

Щодо гравців, то тут дуже важливе питання оподаткування виграшів. Можна взяти за основу білоруський варіант, головне – не брати російський, коли фактично враховуються тільки виграші, але не програші. Мені подобається, що в Білорусі завдяки законодавству ринок розвивається, всі гравці мають рівні можливості і рівний доступ до ринку. У Росії ж сьогодні відбувається стагнація. В цьому році був ухвалений закон про створення нового регуляторного органу. Цей орган сам ще не розуміє, як саме, але буде регулювати всі ставки. І незрозуміло, які будуть комісії збирати, за що регулятор буде відповідати, як він буде все це робити. Ця невизначеність призводить до того, що букмекери Росії відчувають дискомфорт і з великою обережністю дивляться в майбутнє. На сьогодні нічого не зрозуміло, тому що російський регулятор ніяк не виявив своє ставлення до нового завдання.

Суть в тому, що чим прозоріший бізнес і чим менше змін з боку держави вноситься в його діяльність, тим більше шансів, що цей бізнес розвиватиметься.

У Росії заборонені онлайн-казино, і гравці змушені грати за кордоном, тобто гроші і податки залишаються в інших країнах. Це відбувається тому, що в Росії це питання ніяк не регулюється, а просто заборонено – і все. Хоча в інших країнах воно розв’язується: так, шляхом оподаткування, шляхом обмежень, жорсткої реєстрації, яка не дозволяє допускати неповнолітніх або заводити гроші невідомого походження, але все-таки – дозволяє грати. У Росії гравці позбавлені цієї можливості. У цьому сенсі ринки України і Білорусі вигідно відрізняються, як і ринки багатьох інших європейських країн.

Що найбільше впливає на ігровий ринок?

Основне, що впливає зараз на онлайн-бізнес, – це скорочення доходів населення. Середня ставка у гравців падає – це пов'язано з карантином і пандемією – і загалом вони вже не можуть дозволити собі той рівень гри, який був в 2019 році. З іншого боку, коли були закриті наземні казино, багато гравців перейшли в онлайн. Чи повернуться вони – покаже час. На відміну від багатьох країн, Білорусь вже відкрила свої наземні казино. В Україні, будемо сподіватися, протягом року казино теж відкриються, що дозволить гравцям вибирати між онлайном і наземкою. Вони зможуть приїжджати в Україну грати, відпочивати, витрачати гроші в країні. Ба більше, казино в Україні, на відміну від тієї ж Білорусі, будуються тільки в об'єктах туристичної інфраструктури. А це дає можливість гравцям отримати не тільки гру, але і туристичний продукт. За такою схемою працюють в Грузії. Там, щоб не платити величезні суми ліцензій за казино, оператор повинен відкрити його при готелі. В такому випадку він зможе заощадити. У Росії це необов'язково, проте є спеціальні гральні зони, до яких треба ще добратися, що в умовах пандемії досить складно і небезпечно.

Звичайно, є казино в Сочі, які процвітають, але, на жаль, це ласий шматок, який дістався одному оператору, а інші туди зайти не можуть, тому що в Росії непрозорі умови видачі ліцензій. Решта казино в інших зонах зазнають великих труднощів. Будемо сподіватися, що європейський шлях розвитку України підкреслить, що для розвитку бізнесу потрібні нормальні ринкові умови.

Що б ви порадили гемблінг-компанії, яка хоче відкритися в Білорусі? Що варто врахувати?

Є певні умови, які необхідно виконати. Це і стаж роботи персоналу, стаж роботи самої компанії в онлайновій гемблінг-індустрії. Досить велику кількість сертифікаційних процедур треба пройти, щоб програма відповідала вимогам.

Тому порада одна – не боятися. Всі найбільші російські і українські компанії заходять на ринок Білорусі. З українських можу виділити Favbet, «Паріматч». «Фонбет», GreenLine Bet, Pin Up – це російські букмекери, які зараз проходять реєстрацію в Білорусі. Крім того, за моєю інформацією, є ряд європейських компаній, які зацікавилися цим ринком. Білоруському споживачеві буде з чого вибирати. І я думаю, що на сьогоднішній день єдина потенційна проблема – це внутрішня нестабільність і, як я говорив раніше, зниження доходів населення. В іншому – блискучі перспективи.

Які кроки для розвитку гемблінгу в Білорусі і в Україні може зробити влада, щоб спростити існування бізнесу?

Передовсім – прозорість сертифікації та узгодження з регулятором. Хотілося б, щоб все відбувалося швидше і були чіткіше визначені вимоги до продукції. Більшість гравців на ринку скаржиться на терміни розгляду документів. Так що білоруському регулятору треба в цьому ключі подивитися уважніше.

Я впевнений, що Україна – перспективніший ринок, ніж Білорусь. І тут все залежить від регулятора: наскільки він зможе контролювати і регулювати ринок. Ми працювали офіційно на українському ринку до його закриття і знаємо, який у нього великий потенціал, тому переконані, що в Україні є всі перспективи для гемблінгу.

Чи залучить гемблінг туристів в Україну, як вважає глава КРАІЛ Іван Рудий?

У BetGames.TV є два варіанти роботи: онлайн-пропозиції і взаємодія з наземними пунктами прийому ставок. Тому ми чудово бачимо, як це відбувається в інших країнах. Гральний бізнес став локомотивом туризму в Грузії, зокрема у Батумі, яке перетворилось на гральну столицю Грузії. Місто стало дуже привабливим для туристів з Туреччини, Ізраїлю, Еміратів, які поєднують відпочинок з можливістю грати в казино. Переконаний, що в України такий же потенціал мають чорноморські міста і курорти, в яких можна реалізувати цю історію як у внутрішньому туризмі, так і в зовнішньому.

Окрім виходу на нові ринки, в якому ще напрямі розвивається компанія BetGames.TV?

Ми не тільки розвиваємося на ринках як онлайн-казино, а також постійно випускаємо нові продукти. 19 травня запускаємо гру Andar Bahar, яку зробили спеціально для ринків Азії. Це 12-та гра в нашому портфоліо, і ми сподіваємося, що вона повторить успіх попередньої – «Камінь-ножиці-папір». Цього року плануємо запустити ще кілька ігор і будемо раді запропонувати нашим клієнтам новинки.

Читайте також: Як просувати онлайн-казино в Україні

Читайте також: Онлайн-казино на українському ринку

20 Чер
вгору