Підпишіться на новини

Юрій Михайлов: «Український гральний ринок може стати лідером на ринку СНД»

30 вересня 2020, 12:00
Голосів: 7

До повноцінного запуску гральної індустрії в Україні залишилося зовсім небагато. І оператори, розробники, а також інші представники гемблінг-середовища почали планувати свій вихід на новий для них ринок. Про те, наскільки Україна перспективна з точки зору представників бізнесу, ми говорили з Юрієм Михайловим, директором із продажу в СНД BetGames.TV.

Юрій Михайлов: «Український гральний ринок може стати лідером на ринку СНД»

Український регульований сегмент азартних ігор в онлайні – нове явище для країни. Юрію, виходячи з вашого досвіду, якими, швидше за все, будуть перші роки для України: потенціал, складнощі, перспективи?

Український ринок вважаю дуже перспективним. Ми вже співпрацюємо з великими операторами, які працюють в області приймання ставок і мають українське коріння. Зокрема, це Favbet, Parimatch і ще кілька. Завдяки цьому добре знаємо ринок і можемо з упевненістю говорити, що обсяг ставок, прийнятих в українських гривнях, займає сьогодні друге місце серед усіх країн СНД. Таким чином, зміни в законодавстві та легалізацію, які зараз відбуваються в Україні, ми оцінюємо позитивно і вважаємо, що це виведе український ринок на перше місце.

І ринок Росії, і ринок Казахстану – двох найбільших гравців в СНД – сьогодні закриваються, оскільки в цих державах вводять нове регулювання, посилюють підходи, підсилюють податкове навантаження.

Таким чином, ми бачимо, що втрачаємо ринок Росії та Казахстану. А Україна, навпаки, йде шляхом європейського розвитку або шляхом країн Східної Європи чи таких країн, як Грузія, де ринок відкривають, лібералізують, вводять прозорі умови оподаткування. І все це дає нам підстави вважати, що український ринок чекає зростання, і разом із ним ми очікуємо зростання продажів нашого продукту.

Це стосується тільки онлайн-сегменту чи й наземних закладів теж?

У наземному сегменті ми присутні в Білорусі, зараз виходимо на ринок Грузії, присутні у Вірменії і в цьому випадку очікуємо, що будемо присутні в Україні (в офлайні).

Що ж стосується загалом грального бізнесу, зокрема, якщо говорити про казино, в Росії визначені гральні зони і найбільш «ласі шматки» ринку закріплені за конкретними гравцями, і це фактично монополія.

У Казахстані також є дві гральні зони, де ринок уже стабілізувався.

У наземному форматі зараз головний конкурент України – Білорусь, де досить багато різних казино для різної публіки. Однак сьогодні вони відчувають труднощі з огляду на кілька причин – це і нестабільна політична обстановка в країні, і проблеми, пов'язані з вірусом. І якщо ситуація з вірусом вирішиться, то політична складова, як і раніше, буде неясна. На цьому тлі Україна дуже легко може перетягнути собі частину клієнтів. Звичайно, російський досить забезпечений клас грати в Україну не поїде, але ми знаємо досвід Грузії, де велику частку гравців складають іноземні туристи, які відвідують казино, і великий потік фінансів іде від так званого джанкету. Тому ми думаємо, що в цілому і офлайн, і онлайн в Україні чекає досить гарне майбутнє.

Давайте ще поговоримо про труднощі – до чого варто готуватися операторам при виході в Україну?

Труднощі пов’язані з інвестиційним кліматом, а також із тим, що через карантинні обмеження ускладнена міграція бізнесу. У потенційних інвесторів, зокрема зарубіжних, будуть складнощі з відвідуванням країни, щоб подивитися приміщення або території й ухвалити рішення про інвестиції. Але місцеві оператори (а з України вийшли дуже професійні компанії з уже світовими брендами і ті, хто робить софт для грального бізнесу) пропонують чудові можливості для співпраці.

Також складнощі в операторів можуть виникнути через поки ще не до кінця зрозумілі функції та повноваження регулятора, відсутність відповідних нормативно-правових актів. Необхідні й роз'яснення з боку податкової та регулятора. Чим швидше все це станеться, тим легше бізнесу буде починати працювати.

Я думаю, в найближчі пів року всю нормативну базу розроблять і оператори будуть рухатися вже в цих рамках.

Є ще одна проблема – сертифікація продукту. Щодо компанії BetGames.TV, то ми сертифіковані в усіх європейських країнах, включно з Великобританією й Італією. Також ми сертифіковані в Білорусі та Південній Африці. Ці чотири ринки є одними з найбільш складних для сертифікації грального продукту.

І в Україні ми не бачимо проблем для нашого продукту: як тільки регулятор позначить необхідні сертифікації, наші юристи готові подавати відповідні документи. Таким чином, ми розраховуємо на швидке проникнення на український ринок виключно в легальному полі.

Ще для онлайн-бізнесу буде дуже важливим момент спільної роботи операторів, банків і різних платіжних систем. Багато в чому успіх онлайн-ігор залежить від того, наскільки добре фінустанови обслуговують фінансові транзакції – наскільки швидко, точно, прозоро і безпечно. Це прямим чином позначається на довірі клієнтів до гральних платформ і операторів. Ми дуже сподіваємося, що в Україні банківська система надасть якісне обслуговування.

Як не надто вдалий приклад у цьому випадку можна навести російський ринок, де всі транзакції букмекерів проходять через компанію, яка є «прошарком» між клієнтом і банком, що значно уповільнює весь процес. І ще всі транзакції супроводжує комісійний збір в 1%, що, звичайно, не додає бажання клієнту робити ставку. І при інших рівних умовах російський гравець вважатиме за краще не платити додаткову комісію за обслуговування платежу, а грати, припустимо, на майданчиках українських букмекерів. Це будуть нещадно блокувати, але всі ми розуміємо, що в Інтернеті щось заблокувати по-справжньому дуже складно. Однак таке становище ринку виводить грошовий потік із Росії в інші юрисдикції, зокрема в Білорусь, європейські країни.

Під час виходу в Україну ваша компанія продовжуватиме співпрацювати з Favbet і Parimatch чи розглядає інші варіанти?

Плануємо працювати з цими й іншими компаніями, зокрема, вихідцями з України. Ми не представлені в B2C, наш сегмент – тільки B2B, а тому надаємо свій продукт через місцевих операторів. Відкриті для спілкування з будь-якими платформами та дуже розраховуємо, що зможемо допомогти їм заробити гроші спільно з нашим продуктом, оскільки він добре знайомий українському гравцеві.

Компанія BetGames.TV працює на великій кількості ринків у різних країнах. Скажіть, чи відрізняються гравці у своєму ставленні до азартних ігор (їхніх різновидів) і в чому особливість?

Загальна світова тенденція – відхід в онлайн, особливо це стало зрозуміло після того, як були введені карантинні заходи і фактично офлайн виявився закритий, причому як спортивний, так і казино. Навіть ті гравці, які люблять грати в офлайні, були змушені піти в онлайн. І тут вони зрозуміли, що це зручніше, часто безпечніше, забирає менше часу, дешевше, вибір більший. Після скасування карантинних заходів, звичайно, була хвиля повернення, але менш яскраво виражена.

Припустимо, в Африці цікава особливість – у них 95% грають тільки з мобільних пристроїв. Справа в тому, що в своєму розвитку Африка позбавила людей можливості доторкнутися до десктопа і навіть до планшета. Вони просто не вміють ними користуватися. Таким чином, для роботи в Африці вкрай важливим є адаптація до мобільного додатку і гральні продукти, які можуть працювати при Інтернеті низької швидкості, оскільки проникнення швидкого Інтернету тут ще недостатньо глобальне.

Також африканські беттори переважно роблять невеликі ставки, але у великій кількості, оскільки не можуть дозволить собі витратити на це багато грошей.

У країнах СНД клієнти поводяться дещо інакше: люблять ризикнути, іноді ставлять значні суми. І середня ставка тут істотно вища, ніж у країнах з економікою, що розвивається.

У Південній Африці слоти в онлайні були заборонені і тільки в цьому році з'явилися перші. Відповідно, там гравці тільки вчаться грати.

Зазначу, що наш продукт знаходиться на стику між спортивним беттінгом і казино. Ми формуємо самостійні результати в наших студіях. З одного боку, це результати, засновані на карткових іграх, тайси (кубиках), використанні лототронів, а з іншого – ми приймаємо ставки на коефіцієнти. І фактично наш продукт – «транзитер»: гравців зі спорт-беттінгу переводить в онлайн-казино. Деякі оператори навіть поміщають нас у розділ спорту, особливо це було під час пандемії, коли спортивні заходи просто не проводили.

І тривала відсутність спортивних подій таким чином призвела до того, що в онлайн-казино перейшло доволі багато людей. Так, зараз вони повертаються, але не в тому обсязі, відповідно, актуальність онлайн-казино все більше зростає.

2020 рік став досить незвичайним для грального бізнесу в усіх країнах, де були введені обмеження в зв'язку з пандемією COVID-19. Яким буде 2021-й – поки незрозуміло. Як вибудовувати маркетинг?

Для нашої компанії 2020 рік був дуже вдалим. Ми в рази збільшили аудиторію та заклали великі зміни в сам продукт. І це не тільки випуск нових ігор (анонсуємо їх в кінці цього року і на початку наступного), а й нові маркетингові можливості, які були розроблені та впроваджені в продукт. Для клієнтів ми підготували кілька нових маркетингових опцій, таких як джекпоти в різних видах, кешбек, автоматизували та впровадили систему організації турнірів чемпіонатів, розробили кілька нових ігор для специфічних ринків, зокрема Індії, Азії, Латинської Америки. У нашому продукті є всі валюти і мови. На замовлення деяких компаній ми навіть окремо записували презентерів у студії, які говорять мовами потрібного ринку.

Спільно з окремими партнерами створюємо локалізовані продукти – спеціалізовані ігри, скажімо, для Південно-Східної Азії.

А скільки часу займає створити таку гру?

У середньому два місяці. Потрібно створити правила, розробити саму гру, зробити і забрендувати студію, навчити персонал, розрахувати математику та ймовірність гри, запрограмувати. Під ключ така гра коштує близько €150-200 тис. З нашого досвіду ексклюзивна гра, яку в нас замовив один із партнерів, була окуплена за три місяці. Вона призначена для індійського ринку. І ця гра стала настільки популярною в Азії, що права на неї наш партнер зберігає за собою.

Також ми запланували великі інвестиції в оновлення студій – робимо нові декорації, міняємо технічне оснащення.

Як ви вважаєте, яким для вас буде 2021 рік?

Впевнені, що буде хорошим. Ми запланували кратне зростання продажів, судячи з тих тенденцій, які були в 2020 році. І ще виходимо на нові ринки. Зараз у нас вже є офіси в Латинській Америці, Африці, СНД, Європі, Азії, де працюють продажі та підтримка, але на цьому не зупиняємося, оскільки бачимо потенціал для активного розвитку та розширення партнерства.

Читайте також: Онлайн-казино в легальному полі – новий ринок для України

Читайте також: Три тижні після підписання в Україні закону про гральний бізнес: експерти оцінюють ситуацію

21 Жов
вгору