Підпишіться на новини

Юрій Михайлов: «Якщо в країнах СНД держава буде більш продумано регулювати гральний бізнес, він зможе принести більше податкових надходжень»

30 грудня 2020, 09:40
Голосів: 2

Час підбивати підсумки і ділитися планами на новий сезон. Директор із продажу в СНД BetGames.TV Юрій Михайлов ексклюзивно для Login Casino розповів, чи став 2020 рік вдалим для компанії, чого очікувати сектору онлайн-гемблінгу, а також у напрямку яких ринків буде рухатися постачальник оригінального букмекерського софту в 2021 році.

Юрій Михайлов: «Якщо в країнах СНД держава буде більш продумано регулювати гральний бізнес, він зможе принести більше податкових надходжень»

Юрію, розкажіть, як минув рік для BetGames.TV.

Загалом, 2020 рік для BetGames.TV був досить хорошим. Це частково пов'язано з тим, що через карантин скасували спортивні події і гравці переключилися на наші продукти, оскільки вони в своїй основі мають однаковий механізм організації ставок через коефіцієнти. Крім того, велика кількість людей перейшла з офлайну в онлайн. У підсумку ми отримали кращі показники, ніж прогнозували, вийшли на нові ринки, наприклад у Грузію і Білорусь.

У команду зовсім недавно прийшов новий СЕО Андреас Кьоберл (Andreas Köberl). І вже відчувається, що на компанію чекає новий виток розвитку. Він впроваджує нові принципи роботи, комунікаційну стратегію, посилив роботу, спрямовану на завоювання нових ринків.

Приємно було в кінці цього року отримати дві престижні нагороди міжнародної премії SBC: Аісте Гарневічене, операційна директорка BetGames.TV, визнана лідером року, а BetGames.TV назвали кращою в категорії «Постачальник live-казино-продуктів».

Чи є у компанії глобальні плани на майбутній рік? Чи плануєте вихід на нові ринки?

Що буде в наступному році – подивимося. Це залежатиме і від загальної ситуації в світі.

Негативний ефект від року, який минає, пов'язаний із тим, що падають доходи громадян у всіх країнах і, як наслідок, падають обороти в гральній індустрії. Сума середньої ставки у нас знижується, а це говорить про те, що люди починають ставити все менше і менше.

Але вже є вакцина, Європа почала прививатися. І ми сподіваємося, що ситуація зі ставками буде вирівнюватися з тим, як почне вирівнюватися загальна ситуація в європейських країнах, де ми, зокрема, представлені.

У СНД ми працюємо на всіх легальних ринках. Ми зайшли в Білорусь вже як онлайн-казино, а раніше тут були присутні тільки в беттінг-сегменті. В цьому випадку наш продукт був одним із перших і показав хороші результати.

Останнім ринком, на який ми зайшли в 2020 році в СНД, стала Грузія. Це непростий ринок із високим оподаткуванням. В інших же країнах гральна діяльність тим чи іншим способом зарегульована, і офіційно працювати там неможливо.

А на ринку РФ не працюєте?

На ринку Росії заборонено все, крім ставок на спорт, тому там ми також не працюємо. І я думаю, це надовго. Уряд країни, на жаль, дуже жорстко взявся за регулювання грального ринку. Нові вимоги до букмекерів призведуть до того, що багато ліцензій анулюють. Дуже великі платежі потрібно буде робити на користь спортивних федерацій. На букмекерський ринок Росії очікують досить важкі часи. А легальний онлайн-гемблінг у Росії заборонений, тому відсутній як клас. Аналогічна ситуація відбувається в Казахстані.

Уже цілий рік, як ви активні в Білорусі. Розкажіть про свій досвід у цій країні і очікування гравців.

У нас є велика історія присутності наших ігор на ринку Білорусі. Але особливість місцевого законодавства така, що не всі наші ігри могли бути тут представлені, зокрема тільки ті, які пов'язані з лотереєю. З легалізацією в Білорусі онлайн-казино ми отримали можливість сертифікувати всі наші ігри. І це показало хороші результати. На сьогодні, за оцінками партнерів, наш продукт ділить друге-третє місце зі слотами, поступаючись тільки спортивним ставкам.

Цього року траплялися і негативні речі, пов'язані із заворушеннями після виборів у Білорусі, – блокування Інтернету за політичними мотивами. Однак загалом ми бачимо щомісячне зростання і сподіваємося, що ця тенденція збережеться наступного року.

А як з приводу українського ринку – які плани у компанії?

Ми готуємося до відкриття ринку України. З нетерпінням чекаємо, коли з'являться перші онлайн-оператори в правовому полі. Плануємо пропонувати свої ігрові продукти. Для нас цей ринок в СНД зараз – один із пріоритетних. Ми знаємо потенційних українських ліцензіатів і вже працюємо з ними.

Який ваш прогноз ринку для першої половини цього року? Чи готові поділитися планами на короткострокову перспективу?

Загальна тенденція – перехід гравців на гру через мобільні пристрої. Це стосується усіх продуктів, зокрема і нашого. Вважаю, що в найближчому майбутньому 90-95% ставок будуть робити зі смартфонів. Така тенденція є незворотною, тому в 2020 році ми зробили велику роботу з адаптації продуктів компанії до мобільних пристроїв. Також запустили нове ПЗ для маркетингу, у нас з'явилися джекпоти, кешбек, зараз впроваджуємо автоматизовану систему організації турнірів серед гравців.

На початку наступного року ми запускаємо нову гру. Зараз вона проходить тестування у наших клієнтів. У січні-лютому плануємо запропонувати її вже всім партнерам. Це буде цікава, незвичайна гра без аналогів на ринку.

Також у 2021-му на ICE плануємо презентувати нову лінійку ігор. Продовжимо розробляти і впроваджувати нові маркетингові можливості. На наших партнерів очікує багатий пул маркетингових інструментів.

Плануємо виходити на нові ринки в глобальному масштабі – Азія, американський ринок, який зараз відкривається. Ми будемо робити унікальні продукти і відкривати нові напрями для ігор. Також компанія продовжить розробляти ігри під індивідуальні замовлення клієнтів.

Який ринок можна виділити як найцікавіший для роботи вашої компанії?

Азіатські країни, наприклад Індія. Тут специфічні ігри і велика кількість потенційних гравців. Для таких ринків ми розробляємо адаптовані ігри.

Ще один перспективний ринок – Північна Америка. Він складний з точки зору регулювання, сертифікації й інтеграції в нього, але є підстави вважати, що ринок вже фактично відкрито, і ми уважно стежимо за розвитком ситуації на ньому.

Ринок Африки, як і раніше, залишається потужним і перспективним. Тут у нас чудові показники і провідні позиції, але компанія продовжує розвиватися і вивчати локальний сектор.

Наскільки ситуація з ліцензуванням у Кюрасао позначиться на конкуренції в онлайн-гемблінгу загалом і на роботі вашої компанії зокрема?

Багато наших партнерів працює під ліцензією Кюрасао. Побічно це буде впливати в тому плані, що їм доведеться переглянути свої відносини з регулятором і вирішити – або прийняти нові ліцензійні умови, або змінити юрисдикцію.

Крім Кюрасао, юрисдикцій, де можна відкривати бізнес, багато. Особливих проблем ми тут не бачимо, хоча деякі наші партнери, можливо, будуть тимчасово відчувати деякі труднощі.

Чи існують інші фактори, які можуть вплинути на конкуренцію на гральному ринку в 2021 році?

У глобальному сенсі – це удар по кінцевих споживачах, наших гравцях. Ситуація з коронавірусом у цьому плані негативно позначилася буквально на всіх сферах, зокрема і на гральному бізнесі.

Водночас саме онлайн-гемблінгу нові технології дають змогу переживати цей період із найменшими втратами. Найбільша боротьба тут відбувається між брендами за інтеграцію в нові ринки. Допомогти в цьому можуть колаборації з соціальними мережами.

Крім цього, небезпечний та потужний вплив надходить із законодавчих ініціатив на різних ринках. Якщо бізнесу дозволять розвиватися, він буде застосовувати всі останні технології, наприклад блокчейн і крипторозрахунок. Провайдери вже використовують їх у своїх продуктах. Однак деякі законодавчі ініціативи можуть знищувати бізнес в одну мить. Приклад тому – Росія в 2009-му або Казахстан у 2020 році.

Мені здається, у всьому СНД в цьому плані приклад можна брати з ринку Білорусі. Регулювання досить жорстке, але дозволяє розвиватися бізнесу. У Грузії воно ще більш жорстке, водночас система дає можливість вести успішний бізнес. В Україні ситуація з дня на день зміниться, оскільки ми очікуємо на старт видачі ліцензій операторам.

Що ви побажаєте партнерам напередодні Нового року?

Як директор із продажу в СНД побажаю партнерам, щоб держава не притискала бізнес, а створювала можливості для його процвітання. У новому році гральному сектору, як і всім іншим, потрібна підтримка і допомога. Тоді індустрія принесе користь державі, зокрема у вигляді податкових відрахувань і нових робочих місць, а гравцям запропонує нові й якісні продукти.

Читайте також: Борис Баум про останні події запуску грального ринку України

Читайте також: Яка юрисдикція підходить краще для роботи міжнародного оператора?

22 Січ
вгору