Підпишіться на новини

За наявних правил гри ми не бачимо сенсу виходити на ринок України – Дайніс Ніедра

8 червня 2021, 09:46
Голосів: 3

Головний операційний директор Enlabs розповів про роботу оператора за умов заборони просування бонусів у Литві і входження компанії до складу Entain. Окремо експерт розповів про причини, через які оператор не поспішає заходити на ринок України попри його перспективність.  

За наявних правил гри ми не бачимо сенсу виходити на ринок України – Дайніс Ніедра

Дайнісе, нещодавно Сейм Литви погодив заборону реклами азартних ігор. Розкажіть, як Enlabs просуватиме себе за нових умов на литовському ринку?

Все не зовсім так. Півтора роки тому були прийняті досить серйозні зміни в законі про рекламу азартних ігор у Литві, які обмежили зовнішню комунікацію виключно назвами брендів (зареєстрованих товарних знаків) і позначенням продуктів. Тобто ніяких креативних візуальних рішень, не кажучи вже про якісь слогани, бонуси тощо.

Цього разу основною зміною, яка викликала хвилю обурення з боку більшої частини операторів, став пункт у законі такого змісту: «У Литовській Республіці заборонено заохочувати участь в азартних іграх, тобто поширювати інформацію в будь-якій формі і будь-якими засобами або проводити переконливі дії, включаючи спеціальні заходи, тестові ігри, рекламні акції, знижки, подарунки і аналогічні стимули, організовані самим оператором азартних ігор для заохочення участі в азартних іграх або віддалених азартних іграх». Зміни набувають чинності з 1 липня, і починаючи з цього дня нам заборонено давати клієнтам бонуси, дарувати подарунки, організовувати турніри тощо. Тобто зникнуть всі бонусні пропозиції зі ставками без ризику, фрибетами або фриспінами.

Ми трохи розгорнемо нашу комунікацію і зробимо акцент в просуванні на продукт – у нас краще за всіх на ринку працюють платежі, у нас найшвидші виплати і, вважаю, одна з найкращих мобільних версій сайту. У будь-якому випадку для основної маси гравців продукт і сервіс завжди були важливішими, ніж бонуси.

Як ви вважаєте, чи варто очікувати подальшого посилення регулювання грального бізнесу в країнах Прибалтики?

Будь-яке неадекватне посилення регулювання бізнесу веде за собою зростання тіньового ринку. Бачу, що люди, які приймають рішення, усвідомлюють це сьогодні набагато краще, ніж 2-3 роки тому. Думаю, що в Латвії, якраз-таки навпаки, будуть прийняті пом'якшувальні умови, які зроблять регулювання сучаснішим. Щодо інших країн, то вони з кожним роком будуть ретельніше стежити за виконанням поточного законодавства і не дозволяти операторам «експериментувати» з інтерпретацією.

Наскільки успішною була перша половина 2021 року для Enlabs? Чи помітили ви появу нових трендів або тенденцій у сфері онлайн-гемблінгу?

Перша половина ще не закінчена, і попереду ще червень із Євро, на який ми, як і всі інші оператори, покладаємо великі надії.

Основним трендом все-таки стала вимушена міграція гравців з офлайну в онлайн. На всіх наших ринках впродовж перших п'яти місяців наземна вертикаль була зачинена і тільки зараз потихеньку почала відкриватися. За статистикою бачимо, що ті компанії і бренди, які змогли грамотно конвертувати свою офлайн-базу в онлайн, стали головними бенефіціарами першої половини року.

Відомо, що Entain домовилась про придбання Enlabs до середини квітня. Чи завершилася ця угода? Якщо так, то що змінилося в роботі Enlabs із того часу?

Так, угода завершилася. Тепер ми частина великої родини і другого за величиною геймінг-оператора в світі. У нас залишився доволі високий рівень автономії, тому велика частина працівників компанії не помітила жодних змін. З видимих речей можу зауважити міграцію на покерний продукт Entain (PartyPoker) і відхід з iPoker-мережі, який ми закінчимо на початку червня. Тим самим ми отримаємо більш конкурентоспроможний продукт із повним ексклюзивом у регіоні. Плани грандіозні як на бренди Entain, так і на унікальні продукти.

Який статус ваших планів на ринок України? Чи зупиняє вас ще щось, крім невизначеності з податками?

У нас все готово з юридичного погляду, але чекаємо, як ви і сказали, визначеності щодо податків. За наявних правил гри ми не бачимо сенсу виходити на ринок.

Ми можемо вести тільки абсолютно прозорий і чесний бізнес і платити всі податки, в тому числі пов'язані не тільки з гральним бізнесом. Все ще є плутанина з сертифікаціями, але це все можна вирішувати у ході роботи. З оподаткуванням хотілося б все-таки розібратися перед виходом на ринок. Однак український ринок залишається для нас одним із пріоритетних і водночас ми чітко усвідомлюємо всі пов'язані з ним ризики.

Україна вже обзавелася ліцензіатами в ряді вертикалей, але майже всі вони вітчизняні. Як вважаєте, чому іноземні компанії не поспішають вийти на цей ринок?

Це, безумовно, вкрай негативний сигнал. Схожа ситуація існує і в Росії. У випадку з Україною, на мою думку, у цього явища є кілька причин.

Вважаю, що для деяких місцевих компаній отримання ліцензії – це своєрідна індульгенція за минулі гріхи. Для іншої категорії – можливість вільно рекламуватися і продовжувати вести бізнес в обхід української ліцензії. Тобто або просто не показувати (приховувати) основну частину доходів, або відводити клієнтів на свої міжнародні сайти. Ще не вирішено питання централізованого моніторингу з боку держави і блокування платежів неліцензованим операторам, зробити це буде не так складно.

Великі іноземні оператори не потрапляють і не хочуть потрапляти в жодну з цих категорій.

Знаю, що майже у всіх великих глобальних брендів є трафік з України і здебільшого це аб’юзери. Великі бренди, які вкладалися в маркетингові комунікації в Україні, але водночас тримали реєстрацію для українців відкритою, отримували непропорційно більше всіляких виделочників, тих, хто робить ставку на подію, що вже відбулася, бонусхантерів тощо, порівняно з кількістю звичайних гравців. Винятком слугують покерні бренди. Тому на ринку є спотворене уявлення про цінність середнього українського гравця. Але це специфіка не тільки України, а майже всіх країн східного блоку.  

Також треба розуміти склад розуму менеджменту іноземних компаній – у сьогоднішніх реаліях і на сильно зростаючому глобальному ринку немає абсолютно ніякого сенсу брати на себе зайві ризики. У цьому випадку збережений долар – зароблений долар.

Чи є у вас плани на інші ринки СНД? Якщо так, то в чому їхня перспективність?

У нас технічний роудмап розписаний на рік-півтора вперед, тому поки більше не плануємо, а розмірковуємо. Думаю, що дуже цікавим і перспективним ринком може стати Казахстан. На жаль, там нове законодавство списане з російського, тому все обмежується ставками на спорт. Ми ж як компанія більше акцентуємо свої зусилля на продуктах казино. Але пильно стежимо за розвитком подій там.

Читайте також: Ганна Буяджи описала наслідки судової перемоги Olympic Entertainment над Україною

Читайте також: Олександр Толоконніков: «В України є всі шанси стати успішним центром гральної індустрії Європи»

17 Чер
вгору