Чи вб’є онлайн-гемблінг офлайн-заклади?

18 Червня 2021, 10:55

На панельній дискусії «“Оцифровка азарту” – зміни ландшафту індустрії розваг в Україні» під час iForum спікери від гемблінг-індустрії та незалежний експерт обговорили, навіщо в часи глобальної диджиталізації потрібен офлайн-гемблінг та в чому різниця між гравцями у різних сферах гральних розваг. Як проходить легалізація грального бізнесу – читайте в окремому розділі.

Маркетинговий директор компанії Favbet Олексій Церковний одразу підкреслив, що офлайн-заклади потрібні. Адже насамперед це – атмосфера і абсолютно інший досвід, ніж в онлайні. Він зауважив, що всі з самого дитинства дивляться голлівудські фільми, в яких є Лас-Веґас, де люди отримують емоції та фан, яких немає в Інтернеті. А оскільки гемблінг загалом – це про отримання емоцій, яких людям не вистачає в звичайному житті, то похід у казино, відчуття справжніх фішок у руках, гра у рулетку чи блекджек – саме те, для чого існує офлайн-сектор. Те ж саме стосується й слот-холів. І в Україні після легалізації з’явилось багато охочих сходити до казино, хоча б щоб подивитись і зрозуміти, що це таке.

Олексій Церковний висловив здивування, що букмекерські точки обмежили лише готелями. Тому що, наприклад, в Європі існують окремі беттінг-шопи – невеликі приміщення, куди можна зайти, зробити ставку та йти далі. В Україні це прирівняли до загального гемблінгу, тому можливості для розвитку букмекерства в офлайні звузились.

Генеральний директор ТОВ «Паріматч» Наталія Гілевич має інший погляд на букмекерство в офлайні – компанія приймає ставки лише онлайн і не планує відкривати пункти прийому ставок. Вона стверджує, що перехід до роботи в інтернеті – це загальне явище для багатьох ринків, а не лише для беттінгу.

«Netflix та Megogo приходять на зміну офлайн-кінотеатрам, AliExpress та Rozetka захоплюють торгівельні центри, і для нас також не було морально важким рішенням відмовитись від консервативного старого рітейлу», – розповіла Наталія Гілевич.

 онлайн-гемблінг

Проте вона зазначає, що важливо було зберегти ту емоцію, яку клієнти отримують у вигляді соціалізації, тобто зустрічей с друзями та однодумцями, перегляду спортивних заходів, обговоренні результатів, змін, команд, гравців тощо. Для цього були відкриті три нові офлайн-формати, серед яких PM-хол, де можна переглядати спортивні події та спілкуватись, проте ставки все одно робляться онлайн.

Микита Бондарєв, незалежний експерт з GR та публічних комунікацій, почав свій спіч з того, що відмітив унікальний шлях України в плані легалізації як офлайн, так і онлайн-казино, не схожий на процес легалізації гемблінгу в інших країнах. Потім у відповідь на запитання, чи шкодять онлайн-казино Лас-Веґасу, Микита Бондарєв зауважив, що, згідно з практикою рішення Європейського суду, вони шкодять всім. Існує понад 40 рішень Європейського суду щодо регулювання ринку азартних ігор в різних державах, і частина з них стосується онлайн-гемблінгу. Їхній зміст складається з того, що при запуску цього сегменту ринку держава має дуже добре поміркувати. Не лише тому, що вони шкодять якомусь іншому бізнесу, а тому що вони становлять загрозу для всього населення: лудоманія, фрод тощо.

Олексій Церковний навів приклад Хорватії, де неможливо відкритись в онлайні, не маючи офлайн-закладу. Він зауважив, що так простіше і заходити на ринок, і розвивати бренд, і регулювати галузь. Хоча є тенденція, що все переходить в онлайн, але це не призведе до того, що офлайн все вимре. Частка офлайн-сегменту зменшується, але Олексій Церковний вважає, що місця вистачить усім, і ринок може розвиватись в обидва напрями.

Щодо розуміння портрету гравців в онлайні, то, за словами Наталії Гілевич, він дуже різниться в залежності від улюблених ігор користувачів. У беттінгу це фани спорту та аналітики, які полюбляють робити прогнози та перевіряти їх. А ось люди, які люблять слоти, приходять за швидкими емоціями та легким дофаміном. Покеристи навпаки грають в довгу, вони стратеги та інтелектуали. Перетин між цими аудиторіями мінімальний – приблизно 10-15%, зазначила Наталія Гілевич.

 онлайн-гемблінг

Олексій Церковний додав, що його компанія виходить не з того, хто буде грати, а як вони самі визначають свою цільову аудиторію: це чоловіки, не зовсім молодь, 27-35 років, є потенціал для подальшого росту, мають певний стабільний дохід, не обов’язково полюбляють спорт, але вони трохи загрузли у повсякденному житті та хочуть нових емоцій.

Микита Бондарєв в свою чергу звернув увагу на те, що люди, які надають перевагу онлайну та офлайну – це кардинально різні аудиторії, які лише іноді перетинаються. А люди, які грають в покер, ближче до людей, які роблять ставки на спорт, аніж до тих, хто грає в слоти.

Нагадаємо, що нещодавно на круглому столі під час Kyiv iGaming Affiliate Conference 2021 експерти обговорили проблеми грального ринку України, готельний бізнес та гральні зони.

Читайте також: Чи існують інтернет-ігри на гроші без вкладень

Читайте також: Український регулятор збільшив перелік суб'єктів сертифікації

Коментарі:
Зараз читають
ноя
вгору