Європейська асоціація геймінгу та беттінгу останнім часом працює над саморегулюванням

12 Листопада 2020, 09:55

Катерина Хартманн, директорка з правових і регулятивних питань Європейської асоціації геймінгу та беттінгу (European Gaming and Betting Association – EGBA), розповіла про особливості гральних ринків окремих країн, специфіку лобіювання та напрям, в якому рухається EGBA.

Експертка зупинилася на таких європейських країнах, як Бельгія, Угорщина, Італія, Великобританія та інших юрисдикціях. Зокрема, у відповіді на питання ресурсу Legalbet про специфіку бельгійського грального ринку Катерина Хартманн зазначила, що загалом місцеве гемблінг-законодавство є доволі непоганим, проте серйозні проблеми все ж існують.

«Отримати ліцензію досить реально, що насправді далеко не завжди й не скрізь відбувається. Наприклад, в Угорщині ліцензію в теорії отримати можна, але на практиці жодна компанія, крім угорської, не в змозі цього зробити. У Бельгії все не так, і ліцензії відносно доступні. Бельгійська гральна комісія – дуже хороший регулятор, а ось закон – я б не сказала, що він ідеальний, адже однією з вимог отримання ліцензії є обов'язкове партнерство з наземним оператором», – розповіла представниця EGBA.

В європейському законодавстві це називають establishment requirement (вимога до установки), однак вона суперечить закону Євросоюзу, оскільки фізична присутність діджитал-компанії в країні оперування не має бути обов'язковою. І, за словами Катерини Хартманн, EGBA не погоджується з такою юридичною вимогою. Водночас бельгійський регулятор демонструє гарне розуміння ринку.

EGBA

Крім подібних місцевих законодавчих суперечностей перед асоціацією стоять й інші виклики. Зокрема, ідеться про рівень ченнелінгу – він гарантує, що гравці будуть грати в конкретній юрисдикції, а не в нелегальному секторі. Відповідно, регуляторний орган кожної країни має визначити рівень цього показника та докладати зусиль, аби гральний ринок був привабливим. Наприклад, заборона реклами та бонусів, жорсткі обмеження за виплатами не дозволяють ліцензованим операторам зробити продукт, який сподобається гравцям. Це означає тільки одне – гемблери користуватимуться послугами чорного та сірого ринків.

«В останні роки ми бачимо зростання регулятивних обмежень і зараз дуже сфокусовані на цьому питанні. Операторам у Євросоюзі й інших юрисдикціях важливо серйозно подумати про те, що індустрія повинна поводитися відповідально. Якщо ми не будемо цього робити, то регулятор почне регулювати. І кожного разу, коли це відбувається, обмеження набагато серйозніші, ніж вони могли б бути, встанови ми їх самі», – пояснила Катерина Хартманн.

Це є однією з причин, через які EGBA останнім часом працює безпосередньо над саморегулюванням. Зокрема, у рамках цього процесу був розроблений рекламний кодекс, а ще створено незалежний наглядовий орган (він стежить за всіма, хто підписав цей кодекс).

Експертка навела приклад Італії, де зараз діє заборона на рекламу, та Іспанію – тут діє низка обмежень і рекламуватися дозволено лише з першої години ночі до п'ятої ранку.

У Великобританії реклама гемблінгу дозволена тільки з дев’ятої години вечора і діє заборона на рекламу під час прямої трансляції матчів.

«Всі ці вимоги й заборони стають тільки жорсткішими через безвідповідальну поведінку місцевих операторів. Ми намагаємося вести індустрію в протилежному напрямі», – зазначила представниця EGBA.

трансляції матчів

Складністю тут є те, що на рівні Євросоюзу в грального ринку немає єдиних правил регулювання. У кожної країни свої закони й вимоги до ліцензування. І в гемблінгу за наявності ліцензії однієї країни оператор не може працювати на території іншої.

«Тому зазвичай в операторів дуже багато різних ліцензій. Наприклад, у наших членів у 2018 році була 121 ліцензія у 20 країнах Євросоюзу. Також не можна забувати, що існує безліч інших законів, які не пов'язані з гемблінгом безпосередньо, але застосовуються до нього: той самий GDPR, Директива про аудіовізуальні медіапослуги (AVSMD), Директива з боротьби з відмиванням грошей тощо. Все це дещо ускладнює можливості операторів, і було б набагато простіше мати єдині правила на весь ЄС», – додала Катерина Хартманн.

Крім того, експертка звернула увагу на спроби гармонізувати ринок і створити єдині правила в ЄС, що б позитивно вплинуло на гральну індустрію,

«…але розуміємо: у реальності цього не станеться найближчим часом. Причин багато, і перша з них полягає в тому, що предмет досить непростий із політичної точки зору. Дуже важко досягти якихось політичних цілей, працюючи з гемблінгом. Це надто складна й чутлива тема», – прокоментувала представниця EGBA.

Разом із тим, якби в ЄС існували єдині правила для гральних компаній, то можна було б отримати ліцензію, скажімо, Мальти та з нею пропонувати послуги всюди, не отримуючи ще 27 ліцензій.

І ще, за словами Катерини Хартманн, лобіювати гемблінг складніше, ніж інші галузі, тому що він дуже суперечливий.

гемблінг

«Але ми відкриті для спілкування з усіма. Так, часто зустрічається непорозуміння, про гемблінг багато міфів. Ми намагаємося відкрити завісу, показуючи конкретні факти про індустрію.

Це не завжди просто, тому що буває так, що політики взагалі навідріз відмовляються говорити про це й не готові вислуховувати твою точку зору. У такому разі зробити особливо вже нічого не можна. Але більшість людей відкриті для нашого бачення ситуації.

EGBA побудувала дуже серйозну репутацію в Брюсселі. Зрозуміло, що ми представляємо індустрію і наша думка не завжди буде по-науковому неупередженою, проте EGBA намагається зберігати об'єктивність по максимуму», – зазначила вона.

За прогнозами асоціації, у 2022 році GGR гральних компаній мав зрости до €29,3 млрд, але пандемія внесла корективи, і ця цифра зміниться.

Нагадаємо, Василикі Пануосі, менеджерка відділу ризиків ЄС EGBA, розповіла про особливості нового кодексу відповідальної реклами гемблінгу.

Читайте також: EGBA видала перший кодекс відповідальної реклами для азартних ігор в Інтернеті

Читайте також: Дізнайтеся все про казино Європи

Підписуйтеся на наші сторінки в Facebook, Instagram, Twitter, Telegram, YouTube

Коментарі:
Зараз читають
ноя
вгору