Футбольні команди все частіше обирають у спонсори не азартний бізнес

03 Липня 2021, 12:21

Кількість топового спонсорства від гральних брендів у Великій Британії різко знизилась. Падіння азартних ігор у спонсорській підтримці спорту вказує на попит споживачів на доброчесний бізнес. Про те, скільки заробляють футболісти, читайте в окремому матеріалі.

Не лише всесвітньо відомі бренди стикаються зі зростаючим тиском щодо більшої соціальної відповідальності. Це питання гостро стоїть для будь-яких організацій, які мають сильний вплив на свої місцеві громади та широку громадськість, таких як професійні спортивні команди, пише  Campaign.

Яскравою ілюстрацією того, що ця тенденція дійсно існує, є те, що азартні ігри втратили статус найпопулярнішого основного спонсора серед командних видів спорту у Великій Британії (дослідження не охоплює спонсорів другого рівня чи специфічних категорій).

У 2019 році гемблінг-компанії були найпоширенішими головними спонсорами серед 221 провідних команд з футболу, регбі та крикету – на них припадало 15,3% або майже кожне шосте головне спонсорство. Проте за два роки частка азартних ігор зменшилася майже вдвічі – до 8,1%.

Зараз гемблінг обігнали сектори будівництва та машинобудування (11,2%), автомобілебудування (9,4%) та фінансових послуг (8,5%).

Падіння впливу сектору азартних ігор повністю зумовлене футболом, де частка знизилася більш ніж на половину з майже третини всіх спонсорів: з 32,7% до 15,2%.

Водночас екологічні послуги та охорона здоров'я є одними із секторів, які зафіксували найбільше зростання поширеності.

Яскравим прикладом цієї зміни є ФК Norwich City.

На початку дослідження клуб підписав угоду з азіатською торговою маркою BK8, але на момент завершення дослідження Norwich припинив угоду через тиск громадськості щодо сексуалізованого характеру маркетингової діяльності BK8 і замінив її на Lotus Cars. Lotus не тільки є місцевою фірмою, але й явно намагається зробити щось «добре», наприклад, інвестувати 2,5 мільярда фунтів стерлінгів у технології для вироблення електромобілів, щоб повністю відійти від бензину та дизеля.

Поряд з цим «неофіційним» попитом є й законодавчий вплив, який полягає в тому, що уряд Великої Британії обговорює, чи забороняти букмекерам спонсорську підтримку. Отже, в деяких випадках це просто практичність клубів, які прагнуть випередити таку заборону. Але все одно все зводиться до того, що суспільство каже, що азартним іграм та спорту не годиться активно пропагувати свій природний союз.

Варто зазначити, що, попри падіння, азартні ігри залишаються найпоширенішим спонсором футбольних команд, якщо порівняти з фінансовими послугами в регбі (профспілка та ліга разом узяті), тоді як автомобільна, будівельна та машинобудівна галузі спільно лідирують у крикеті.

Нагадаємо, що в Україні титульним спонсором Суперкубку України з футболу стане букмекерська компанія.

Читайте також: Латвія фінансово підтримала гральний бізнес

Читайте також: Найбільший футбольний стадіон світу

Коментарі:
Зараз читають
ноя
вгору