Підпишіться на новини

Кирило Мірошниченко: «Через кілька років український гральний ринок буде більшим за половину європейських»

3 травня 2021, 14:18
Голосів: 1

Голова відділу продажів Endorphina Кирило Мірошниченко окреслив головні труднощі, з якими зіштовхувалася компанія за час свого існування. Також експерт окреслив особливості виходу на ринок Румунії та Білорусі та розповів, що саме стримує їх від входу до української юрисдикції.

Кирило Мірошниченко: «Через кілька років український гральний ринок буде більшим за половину європейських»

Endorphina існує на ринку понад 8 років. З якими найтяжчими випробовуваннями ви стикались?

На таке запитання у мене завжди одна відповідь, може, вона й дивна, але я її люблю. Наша компанія тоді, коли запустилася, і нині – це дві різні компанії. Тому найстрашніше, що може трапитися, це ріст компанії, як би дивно це не звучало. Чому так? Коли компанія ще в статусі стартапу, її дух дуже цінний, бо саме в цій атмосфері народжуються геніальні ідеї, які вистрілюють у круті проєкти. І моїм завданням, коли я став директором із продажів, було забезпечення зростання разом зі збереженням цього духу.

2020 рік був для нас непростим, особливо на початку, коли ми приїхали з достатньо успішної виставки в Лондоні. Було страшно і незрозуміло, але за підсумками минулого року можу сказати, що все пройшло супер, це був один із найвдаліших років для нас. Ми вийшли у нові регіони, отримали ліцензію Румунії, вийшли на ринок Хорватії.

Однією з переваг ваших продуктів є можливість грати за криптовалюту. Чому було ухвалене рішення про створення такої функції?

Відповідь очевидна – ми бачимо, що обіг криптовалюти росте. Вона здобула популярність. Ігнорування цього факту було б великим упущенням. Нині вже існують казино, які спеціалізуються тільки на криптовалюті.

Наскільки популярні азартні ігри в Румунії?

Ми почали оперувати і запускати проєкти на цьому ринку наприкінці минулого року. Класний ринок, доволі знайомий, і ми почуваємо себе на ньому комфортно. Окрім наземного сектору, тут сильно розвинутий маркетинговий складник, зокрема й онлайн-казино. Дуже круто, коли ринок дає тобі змогу абсолютно легально просуватись і робити гарний бізнес. Водночас жодних підводних каменів нема, ринок зрозумілий, гравці люблять грати в слоти. З недоліків можна виділити те, що регулятор має затверджувати кожну нашу нову гру, яку ми хочемо надати клієнтам. І ця паперова тяганина може тривати кілька місяців.

Що стало причиною для виходу на ринок Білорусі?

Причина та ж, що й у випадку з рішенням вийти на ринок Румунії. Оскільки регіон Східної Європи нам дуже знайомий, ми готові тут працювати, а гравці знайомі з нашими іграми. Білорусь – це приклад того, як країна з нуля може створити легальний гральний бізнес, що може бути взірцем для країн, які планують узаконити гемблінг. Вихід у цю юрисдикцію зайняв у нас приблизно пів року: від подання запиту на сертифікацію до запуску свого проєкту. Це був доволі цікавий досвід, багато часу у нас забрав переклад на російську мову, бо англійська не влаштовувала регуляторний орган.

Коли плануєте заходити в Україну?

Це складне питання, бо ми спілкуємося майже з усіма операторами, які або отримали ліцензію, або збираються вийти на ринок. Ситуація неоднозначна, добре, що почав працювати механізм легалізації грального бізнесу. Але ще забагато недоліків і неозвучених моментів, питань, які потрібно розв’язати Верховній Раді та КРАІЛ. Щойно все стане зрозуміло, ми будемо готові починати оперування. Наразі є питання оподаткування і ряд технічних нюансів.

І цю думку розділяють інші. Багато закордонних компаній дуже цікавляться Україною, але їх зупиняє неповна визначеність правил і умов роботи.

А який потенціал бачите в українського ринку?

Думаю, потенціал величезний. Це очевидна відповідь, бо помітно, яка велика увага прикута до України, скільки відбувається живих та онлайнових подій. Ринок буде крутим, якщо справді розв’яжуть податкове питання і питання сертифікації операторів та провайдерів. Через кілька років цей ринок буде більшим, ніж у половини Європи. Надії великі, ми робимо великі ставки на цей ринок і з нетерпінням очікуємо.

Це лише невеликий фрагмент інтерв’ю з Кирилом Мірошниченком. Щоб почути найцікавіше та дізнатися більше про очікування закордонних компаній від України, дивіться повне інтерв’ю на нашому YouTube-каналі.

Читайте також: Олександр Косогов розповів про причини успіху свого гемблінг-проєкту

Читайте також: Тонкощі роботи платіжної системи з гральним бізнесом

8 Травень
вгору