Підпишіться на новини

Представники гемблінг-операторів надали оцінку легалізації азартних ігор в Україні

7 жовтня 2020, 14:20
Голосів: 3

Ряд представників гральної індустрії та суміжного бізнесу поділилися своїми думками стосовно потенціалу грального ринку України. Зокрема, вказали на законодавчі неточності та невизначеність, які не дозволяють досі розрахувати операційні витрати. З іншого боку, Україна є привабливим напрямом для роботи, але потребує довгострокової стратегії для розвитку бізнесу.

Представники гемблінг-операторів надали оцінку легалізації азартних ігор в Україні

Про особливості українського грального ринку фахівці окремо говорили під час European Gaming Congress, який в онлайн-форматі розпочався вчора, 6 жовтня. Зокрема, Андріус Габнус, юрист Gabnys Law Firm, зауважив, що його партнери просили допомогти з виходом на український ринок, оскільки вони не можуть порахувати, скільки коштів їм знадобиться для цього, а регуляторна політика наразі залишається невідомою.

Ці слова підтвердила директор із правових питань Parimatch Євгенія Дербал. Поточне законодавство не може дати чітку картину, а операторам для ухвалення бізнес-рішень потрібні відповіді на низку питань, тому доведеться зачекати кілька місяців – до початку роботи регулятора. Крім того, за словами експертки, необхідні зміни в оподаткуванні грального бізнесу, оскільки зараз податки для індустрії доволі великі.

«18% податку на прибуток, 18% податку з GGR і 18% податку на виграш, а також військовий збір у розмірі 1,5%. Зараз у парламенті зареєстровано чотири законопроєкти, які досі не розглянули, а Верховна Рада пішла на карантин до 20 жовтня. Тому це гарне питання, коли ж уряд зможе розпочати читання та ухвалити рішення стосовно оподаткування гемблінгу. Але маю додати, що процес рухається, і ми бачимо зміни майже щотижня. За два тижні ми отримаємо держрегулятор, який почне розробляти ліцензійні умови. Індустрія зможе зрозуміти правила роботи», – розповіла представниця Parimatch.

гемблінг

Окрім того, досі існує невизначеність із системами моніторингу, яких має бути дві. Перша – це внутрішня система оператора, друга – державний модуль спостереження. Євгенія Дербал наголосила, що внутрішня система повинна підходити всім операторам, і Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей має затвердити перелік місцевих і міжнародних вимог до такого програмного забезпечення. Відсутність чіткої інформації ускладнює розрахунок витрат і створення бізнес-плану для потенційних гравців ринку України. Створення ж державної системи потребує значних ресурсів з боку уряду, і на її розробку можуть знадобитися роки.

Артем Кузьменко, партнер юридичної фірми Eterna Law, пояснив, що онлайн-моніторинг потрібен для податкових служб, які раніше ніколи не мали справу з GGR. Зважаючи на таку ситуацію, було ухвалене рішення – ввести потрійну плату за деякі ліцензії, поки не запустить модуль моніторингу, і протягом цього часу бізнес буде звільнений від сплати податків з GGR. Юрист згоден, що створення системи буде складним процесом, адже в законі прописані доволі суворі вимоги до неї.

Однак ця невизначеність не змінює планів деяких операторів стосовно виходу на український ринок. Дайніс Ніедра, керівний директор Enlabs у країнах Центральної та Східної Європи, повідомив, що у компанії є кілька стратегій щодо продуктів і брендів, які вони збираються запустити в Україні. Це може бути як один бренд Optibet, так і кілька під різними ліцензіями. І оператор бачить потенціал в українському ринку. Так, цей напрям не буде джерелом прибутку наступні два роки, але Enlabs має довгострокову стратегію до 2025 року.

«Ми бачимо потенціал цього ринку, який не буде прозорим чи передбачуваним з першого дня роботи. Але порівняно з ринком Росії чи Казахстану нам важливо мати ліцензований продукт казино. І це те, що Україна може дати нам», – зазначив Дайніс Ніедра.

ІТ Україна

Також, за словами спікера, в України є потенціал стати хабом для ІТ-напрямку, підтримки та централізації інших ресурсів оператора. Раніше в компанії була ідея створити такий центр у Мінську, але через нинішній стан справ зручніше розмістити його в Києві чи іншому місті України.

Володимир Малакчи, директор з розвитку бізнесу Evoplay Entertainment, розповів, що Україна є частиною довгострокової бізнес-стратегії компанії.

«І для нашої компанії та бізнесу важливо, що ми розуміємо аудиторію. Вся наша продукція створена з урахуванням спрямованості на певний ринок, оскільки на кожному з них грають по-різному. Наприклад, Фінляндія майже повність сфокусована на слотах, а Бельгія – на іграх із використанням кубиків. Тому не можна взяти один продукт і приходити з ним на різні ринки. Будучи українцями та розуміючи місцевих гравців, ми можемо зробити продукт, який буде для них більш захоплюючим і таким, що приверне увагу. Ми довго мріяли про це, дуже добре, коли можеш легально зайняти нішу на рідному ринку», – поділився фахівець.

Нагадаємо, політолог-міжнародник окреслив етапи перехідного періоду для грального бізнесу.

Читайте також: Як працює тіньовий гральний бізнес після легалізації

Читайте також: Новини про гральний бізнес в Україні

Дізнавайтеся про найцікавіше на наших сторінках у Facebook, Instagram, Twitter, Telegram.

25 Жов
вгору