desktop banner work tablet banner work mobile banner work

Про перспективи легалізації та отримання ліцензій розповідали на вебінарі «Перші кейси легалізації грального бізнесу в Україні»

18 Лютого 2021, 15:16

Про перспективи легалізації та отримання ліцензій розповідали на вебінарі «Перші кейси легалізації грального бізнесу в Україні»

Вебінар, організований діловим виданням LoginCasino.com.ua, зібрав представників Комісії з регулювання азартних ігор і лотерей, перших ліцензіатів країни і юристів. Вони обговорили поточну і подальшу роботу регулятора, поділилися власними кейсами отримання ліцензії і розповіли про особливості маркетингу азартних ігор на легальному ринку України.

Борис Баум, перший заступник голови КЕР при КРАІЛ, розповів про помилки бізнесу під час подання документів на ліцензію, а також на дозвіл на приміщення, яке надалі дасть змогу отримати ліцензію на наземний бізнес. Власники готелів мали підтвердити право власності, надати технічний паспорт із точними даними про приміщення, де має бути розміщений гральний заклад, і сертифікат про підтвердження зірковості готелів. Однак були проблеми з поданням документів – технічні помилки, які можна списати на неуважність юристів. Але ці помилки виправляються, тому 17 дозволів видано і ще 15 готелів чекають на свою чергу.

Три ліцензії на онлайн-казино вже видали, а нині на розгляді ще дві-три заяви. Однак на онлайн-вертикаль документи перевіряти простіше, ніж на наземний сектор, для якого комісія витрачає більше часу на перевірку всіх даних.

Роль робочих груп при комісії полягає в тому, щоб представники ринку генерували своє бачення ринку, які втілюватиме КРАІЛ. КЕР же перевірятиме і модеруватиме документи для подальшого передання їх регулятору для затвердження.

Також робоча група працюватиме з питаннями лудоманії та надання допомоги залежним гравцям. Етап погодження ліцензійних умов для лотерей дуже важкий, і в погодженому варіанті дуже багато суперечливих і незаконних речей. Наприклад – бажання займатися ігровими автоматами і ставками. І якщо не вийде домовитися з бізнесом, то комісія працюватиме за положенням.

Антон Кучухідзе, голова Гемблінг-асоціації України, під час свого виступу нагадав, що нинішня влада має політичну волю проводити детінізацію ринку. Однак є кілька проблемних точок. Перша з них – це політизація легалізації через незнання бізнесу та умов його роботи. Не всі оператори усвідомлюють загрозу цього явища, тому ринок має зрозуміти – без популяризації грального бізнесу як звичайної підприємницької діяльності, яка захищає своїх клієнтів, негативна репутація ринку домінуватиме в Україні. Через це всім учасникам ринку потрібно продумати свою медійну політику. Однак закордонні інвестори поки не можуть прорахувати вартість роботи на ринку України через невизначеність з оподаткуванням. Теоретичний потенціал галузі – понад 30 млрд гривень.

Гемблінг

Михайло Коваль, голова юридичного відділу Parimatch UA і віцепрезидент Всеукраїнського союзу розвитку букмекерства, поділився кейсом отримання ліцензії. Оператор почав готувати документи після публікації ліцензійних умов – три пакети на букмекерство, онлайн-казино й онлайн-покер. Перші ліцензіати, по суті, формували загальну практику, оскільки збирали документи без вказівок й орієнтирів, через що комісія залишала їх без розгляду. Водночас вимоги регулятора щодо оформлення мають жорсткий формальний характер – нумерація сторінок, підписи, печатки. Але в майбутньому ці складнощі зникнуть, бо це ознака першого етапу запуску ринку. Серед побажань до формату роботи регулятора спікер назвав службу підтримки саме для організаторів грального бізнесу. Також представник Parimatch вказав на важливість оподаткування, бо це остаточно виведе ринок із тіні і залучить гравців до гри в ліцензійних операторів. Зараз у ВР на розгляді є кілька законопроєктів, які передбачають варіанти оподаткування за GGR, але разом із цим передбачено й оподаткування на прибуток у розмірі 18%.

Олексій Церковний, маркетинг-директор Favbet, повідомив, що компанія планує отримати українську ліцензію в сфері букмекерства, а також наземних казино і залів ігрових автоматів, тому вивчає вже прийняті рішення. На думку спікера, легалізація дасть змогу обілити цю нішу, щоб позиціонувати її як сферу розваг.

За дослідженнями Favbet, гравці не люблять, коли азартні ігри їм рекламують як засіб заробітку, а молодь вже розглядає вертикаль як спосіб приємно провести час. Вони готові платити це цей час і контент, але їх зупиняє той аспект, що гемблінг може бути нелегальним та працювати в чорну.

З 2017 року оператор взяв стратегію на подання азартних ігор як розваги. У сфері промоції почав залучати не тільки представників спорту, але й шоу-бізнесу. Також компанія змінила візуальну подачу і стиль спілкування з клієнтами, цим самим зумівши залучити нову аудиторію у вигляді молоді. Велику роботу було здійснено над мобільним додатком та його просуванням.

ставки на спорт

Ганна Буяджи, юрист, голова VigoLex, присвятила свою доповідь темі реклами азартних ігор. Закон про азартні ігри побудований так, що забороняється більше, ніж дозволяє, за винятком Інтернету. На телебаченні і радіо реклама азартних ігор дозволена з 23:00 до 6:00. Гральний бізнес можна рекламувати в спеціалізованих виданнях, присвячених ЗМІ, що, на думку фахівця, є дивним терміном. Але, згідно з аналізом судової практики, у свідоцтві держреєстрації ЗМІ мають бути зазначені спеціальна тематична спрямованість, спеціальні читачі і спеціалізація на азартних іграх.

Але більше складнощів виникає щодо зовнішньої реклами на транспорті, білбордах тощо. Але вона нині є, і після дослідження виникло враження, що рекламні агенції досі не розуміють, що закон набрав чинності.

У друкованих виданнях мають бути попередження про ризик залежності від азартних ігор, так само і в оголошеннях на ТБ і радіо.

Найбільш неврегульованим питанням є реклама в Інтернеті, бо закон не містить відповідних норм. Facebook дозволяє рекламу гемблінгу за умови її таргетування лише на повнолітніх осіб. Google має ширші правила – необхідно отримати спеціальний сертифікат відповідно до ліцензії країни. Але Google досі не оновила свої правила щодо України і навряд чи зробить це у найближчі 1,5-2 роки. З власного досвіду Ганна Буяджи повідомила, що обліковий запис у Google Ads можуть заблокувати навіть за рекламу юридичних послуг із грального бізнесу, незважаючи на набрання законом чинності. Тому навряд чи найближчим часом в Україні це буде ефективний інструмент маркетингу.

Під час вебінару також виникла дискусія між Борисом Баумом і Михайлом Ковалем. Перший заступник голови КЕР закликав бізнес, щоб, незважаючи на недосконалість закону, виробити позицію та алгоритми дій у напрямі інтернет-реклами. Інакше люди продовжуватимуть обурюватися зовнішньою рекламною грального бізнесу, через що комісія вимушено вживатиме серйозніші кроки.

реклама в Інтернеті

Окрім трансляції вебінару на платформі Pruffme, онлайн-захід паралельно проходив у новій популярній соцмережі Clubhouse.

Кожен міг приєднатися до ефіру на першому гемблінг-каналі в Clubhouse LoginCasino.com.ua.

Проведення таких заходів важливе, адже саме на них представники держави, закону та бізнесу можуть відкрити обговорення проблемних точок та варіантів їхнього вирішення, а всі зацікавлені темою легалізації ігорного бізнесу в Україні – поставити запитання експертам щодо безпосередньої роботи.

Нагадаємо, до Верховної Ради подали ще один законопроєкт з оподаткування гральної індустрії.

Читайте також: Укрпошта може продати Головпоштамт під казино

Читайте також: Карантинні вимоги для Невади послабили

Коментарі:
Зараз читають
Прогнози на спорт
вгору