Підпишіться на новини

Процес легалізації азартних ігор став ще більше заполітизованим

16 липня 2020, 13:28
Голосів: 3

Експерти висловилися стосовно спроб затягнути підписання законопроєкту № 2285-д і аргументів, які наводить опозиція проти грального бізнесу. Зокрема, вказали, що це вигідно або тим, хто має прибуток від тіньового сектору, або політикам, які намагаються приховати свою бездіяльність. Також озвучено думки про державного регулятора.

Процес легалізації азартних ігор став ще більше заполітизованим

За словами Миколи Мельника, голови аналітичної групи «Левіафан», моралісти зараз об’єдналися навколо твердження, що гральний бізнес – це погано. Вони так вчиняють загалом тому, що не хочуть пояснювати своїм виборцям, чому нелегальний гральний бізнес працював за їхньої каденції, причому доволі ефективно. Через це противники легалізації ігнорують позитивні моменти, які має законопроєкт № 2285-д, і продовжують викладати тези 2009 року. І є спроби заблокувати ухвалення закону – зараз подано кілька постанов, які Верховна Рада має розглянути та відхилити, щоб спікер зміг його підписати.

«Я дуже сподіваюся, що Дмитро Разумков зробить це оперативно та вже поставить ці постанови безпосередньо на голосування, провалить їх, спокійно підпише законопроєкт і відправить на підпис президенту. Я дуже сподіваюсь, що президент також не буде зволікати, бо чи менше він зволікатиме, тим менше буде спекуляцій навколо цього питання», – розповів Микола Мельник під час пресконференції, яка відбулася вчора, 15 липня, в пресцентрі ІА «Українські новини».

Такої ж думки й економіст Юрій Гаврилечко. Він впевнений, що особи, які активно виступають проти, або мають певний зиск із кримінального бізнесу, або це політики, які довго знаходяться в парламенті і намагаються виправдати свою бездіяльність за попередні 12 років.

«Нічого іншого, чесно кажучи, вигадати неможливо. Бо декриміналізація бізнесу – це в будь-якому випадку позитивний момент», – наголосив експерт.

Політичний та економічний експерт Валерій Клочок розповів, що його повернули в історію заяви депутатів опозиційного крила, які виступають проти грального бізнесу, мотивуючи легалізацію руйнуванням українських сімей. За його словами, нардепи опираються на соціологічні опитування українців, але не на голос розуму.

Процес легалізації азартних ігор став ще більше заполітизованим

«Уже говорили, коли в нас була заборонена діяльність азартних ігор (це 2009 рік) за волею Юлії Тимошенко, тоді прем’єр-міністра. І якось так сталося: заборона відбулася весною, а вже 13 липня Юлія Тимошенко сказала, що “так, забороною ми дійсно загнали в підпільну сферу весь гральний бізнес, який далі працює”. Це пряма цитата. Ця цитата є в Інтернеті, і вона нікуди не поділася. Звичайно, цю мантру Юлія Тимошенко і представники “Батьківщини”, і всі решта продовжують повторювати – що, мовляв, українцям треба програти там, винести з дому 80 мільярдів гривень, щоб ми отримали 4 мільярди гривень прибутку в державний бюджет. Як на мене, це повна маніпуляція», – наголосив спікер.

Також спікери прокоментували запитання журналіста Login Casino про порядок формування державного регулятора та ліцензійних вимог. Політолог-міжнародник Антон Кучухідзе поділився різними підходами інших країн. Наприклад, у Польщі цим займається Міністерство фінансів, у Великобританії – Комісія з азартних ігор, в Італії – Агентство з питань монополії.

«Тому, я думаю, що тут все залежатиме від двох аспектів: хто пройде до складу регулятора та наскільки ефективно вони будуть працювати як раз таки з бізнесом. Оці всі моменти і стануть ключовим аспектом для аналізу – чи це корумпована структура, чи не корумпована. Все решта, я вважаю, вже політиканство. Різні моделі можуть давати різні результати. Однак якість державного інституту залежить від якості керівництва», – зазначив політолог.

Микола Мельник теж вказав на різноманіття світових практик. Спікер вважає позитивним кроком те, що регулятора вивели з-під контролю Міністерства фінансів, оскільки ця структура чотири роки не могла розробити елементарні ліцензійні умови для лотерей.

«Тобто, якщо у нас ціле Міністерство фінансів не має компетентних людей, які можуть розробити ці ліцензійні умови, які, в принципі, можна розробити за місяць, треба створювати інший регуляторний орган і виводити його з-під опіки Мінфіну», – зазначив голова аналітичної групи «Левіафан».

Процес легалізації азартних ігор став ще більше заполітизованим

Також, за словами фахівця, ліцензійні умови – це не тільки кошти, які має сплатити певний оператор. Ліцензуванням є і вимоги до капіталу, і до банківських коштів, що мають знаходитись безпосередньо на момент видачі ліцензії. І всі ці умови сприятимуть роботі операторів у законному полі.

Юрій Гаврилечко додав, що мінімізувати корупційні ризики можна, відібравши в регулятора права на позбавлення ліцензії. І в разі виникнення претензій до роботи оператора державна структура має звертатися до суду, оскільки позбавлення ліцензії через суд потребує чималої доказової роботи. За приклад він привів НАБУ, яке за своє існування витратило 4 млрд бюджетних коштів і видало результатів на 1 млн гривень.

«Усі справи в судах розвалюються, доказова база ніяка. Хочете, щоб не було ризиків, – організуйте процес так. Хочете посилити відповідальність членів відповідного ліцензійного органу? Чудово. Введіть персональну майнову відповідальність за недостовірні докази в суді. Якщо суд програють, то він компенсує оператору втрати. Гарантую, таких судових позовів буде 0,0%», – підсумував економіст.

Нагадаємо, гральний бізнес в Україні тимчасово працюватиме без системи моніторингу і оподаткування з GGR.

Читайте також: Верховна Рада ухвалила законопроєкт № 2285-д у другому читанні

Читайте також: Новини ринку грального бізнесу

Дізнавайтеся про найцікавіше на наших сторінках у Facebook, Instagram, Twitter, Telegram.

20 Жов
вгору