Підпишіться на новини

Яким буде оподаткування грального бізнесу в Україні?

15 липня 2020, 17:53
Голосів: 4

Ряд фахівців поділилися думками стосовно оподаткування та бюджетних надходжень від грального бізнесу. Зокрема, було наголошено на необхідності ухвалити законопроєкт № 2713-д, а також висловлено припущення про обсяги та терміни надходження коштів до держскарбниці. Окрім того, вказано на додаткові джерела фінансів, які породить гральний бізнес, і причини, чому оператори не будуть маніпулювати податковими ставками.

Яким буде оподаткування грального бізнесу в Україні?

Микола Мельник, голова аналітичної групи «Левіафан», переконаний, що без врегулювання податкового навантаження навряд чи оператори захочуть купувати ліцензію. Малося на увазі дві складові чинного податкового кодексу – податок з валового доходу (GGR) і податок на виграш фізичних осіб у розмірі 18%.

«Якщо норма з оподаткування виграшу нікуди не дінеться, то гральні заклади, які будуть працювати “в білу”, виявляться в нерівних умовах з тими, хто працюватиме “в чорну”. Дуже добре, що профільний комітет розробив законопроєкт № 2713-д, який прибирає оподаткування виграшів, це вже є плюс», – повідомив Микола Мельник під час пресконференції в ІА «Українські новини», яка відбулася сьогодні, 15 липня.

Щодо GGR, то експерт має свою позицію: поки не буде введено систему онлайн-моніторингу, говорити про GGR зарано, бо ніхто не зможе його порахувати. І якщо його запровадити зараз, це стане інструментом «домовлянь» між операторами та податковою службою. Водночас законопроєктом № 2713-д передбачено суттєве зниження податкових ставок із валового доходу грального бізнесу.

На необхідність ухвалити зміни до Податкового кодексу вказав і економічний експерт Юрій Гаврилечко. За його словами, без цього бізнес не запрацює в повному обсязі. Жоден інвестор не піде в бізнес, якщо не матиме уявлення про всі витрати. І нині незрозумілим є один аспект – чи підуть всі податки в бюджет країни, чи все ж певна їхня частина залишиться в бюджетах місцевої влади.

«Я вважаю, що каменем спотикання при розгляді законопроєкту № 2713-д стане саме це питання», – запевнив експерт.

Також він не впевнений у тому, що в 2020 році вийде зібрати 7 млрд грн надходжень до бюджету, про які чимало говорили.

«Раніше, ніж на осінній сесії, депутати не повернуться до розгляду внесення змін у податкове законодавство. Відповідно, якісь перші ліцензії за новим законом можна очікувати десь у листопаді-грудні, навряд чи раніше. І швидше за все, ці гроші український бюджет отримає саме в 2021 році. Це цілком логічно», – поділився очікуваннями Юрій Гаврилечко.

Яким буде оподаткування грального бізнесу в Україні?

Економіст Віктор Скаршевський вказав, що оподаткування грального бізнесу можна зробити двома шляхами: або встановити високі ліцензії та низькі податки, або низькі ліцензії та високі податки. В Україні більш прозорою та чесною, на його думку, буде схема з високими ліцензійними цінами. Це стане своєрідним авансовим платежем.

«Вартість ліцензії казино при перерахунку в тверду валюту – $20 млн. У Польщі вартість ліцензії на казино $250 тис., це в 80 разів нижче. У Білорусі – $2 млн, тобто в 10 разів дешевше, ніж в Україні. Але в Польщі та Білорусі податки набагато вищі, ніж ті, які передбачено в згаданому законопроєкті № 2713-д», – пояснив спікер.

Економічний і політичний експерт Валерій Клочок додав, що додаткові надходження до бюджету може забезпечити не тільки гральний бізнес, але й супровідна інфраструктура. За приклад він навів проєкт «Дунайя» – будівництво курорту з гральною зоною в Одеській області.

«Вартість проєкту $2,5 млрд – це повний рівень інвестицій в Україну за 2019 рік. Справа в тому, що там буде створено 25 тис. робочих місць. І коли ми рахуємо доходи до бюджету виключно зі сплати ліцензії і податків – це не зовсім правильно. Ми забуваємо про те, які супутні інфраструктурні речі тягнуть за собою створення десятків і сотень робочих місць. А тепер уявімо – створено 25 тис. робочих місць на одному проєкті. При середній заробітній платі в 15 тис. гривень і при сплаті лише податку на зарплату, який у нас сягає на 1 гривню 41,5%, щорічно ми додатково матимемо надходжень до бюджету у 1,8 млрд гривень», – поділився своїми підрахунками економіст.

Загалом, зрозумілим є факт, що до введення в дію системи моніторингу й оподаткування GGR бюджет отримуватиме кошти з індустрії гемблінгу двома шляхами: це висока плата за ліцензію і сплата 18% податку на прибуток.

Яким буде оподаткування грального бізнесу в Україні?

На запитання журналіста Login Casino стосовно потенційних махінацій із податком на прибуток відповів політолог-міжнародник Антон Кучухідзе. Він вказав, що цей податок добре відомий українській юридичній системі. І експерт впевнений, що в контексті грального бізнесу маніпуляцій буде дуже мало, адже організатор казино спочатку сплачує велику ліцензію, щоб розпочати роботу.

«Він хоче потім ці кошти відбити, і якщо почне якісь податкові маніпуляції, то в нього заберуть ліцензію, свої гроші він не відіб’є. Тому я не думаю, що тут буде багато проблем, і виважену позицію щодо № 2713-д, щоб відтермінувати GGR, все ж таки я вважаю правильною. Висока ліцензія є певним запобіжником того, що представники грального бізнесу не захочуть заграватися в усі ці схеми й інші речі. Бо тиск громадський, політичний і правоохоронців нікуди не дінеться. Насправді ми всі розуміємо, як надалі демонізуватимуть кожного з операторів азартних ігор, тому в їхніх же інтересах бути “білими” у всій цій історії», – роз’яснив Антон Кучухідзе.

Нагадаємо, Давид Арахамія повідомив, що законопроєкт № 2285-д можуть передати на підпис президенту вже цієї п’ятниці.

Читайте також: Чому лідери місцевої влади проти грального законодавства

Читайте також: Новини про гральний бізнес в Україні

Дізнавайтеся про найцікавіше на наших сторінках у Facebook, Instagram, Twitter, Telegram.

18 Вер
вгору