Яким буде оподаткування грального бізнесу в Україні?

15 Липня 2020, 17:53

Ряд фахівців поділилися думками стосовно оподаткування та бюджетних надходжень від грального бізнесу. Зокрема, було наголошено на необхідності ухвалити законопроєкт № 2713-д, а також висловлено припущення про обсяги та терміни надходження коштів до держскарбниці. Окрім того, вказано на додаткові джерела фінансів, які породить гральний бізнес, і причини, чому оператори не будуть маніпулювати податковими ставками.

Микола Мельник, голова аналітичної групи «Левіафан», переконаний, що без врегулювання податкового навантаження навряд чи оператори захочуть купувати ліцензію. Малося на увазі дві складові чинного податкового кодексу – податок з валового доходу (GGR) і податок на виграш фізичних осіб у розмірі 18%.

«Якщо норма з оподаткування виграшу нікуди не дінеться, то гральні заклади, які будуть працювати “в білу”, виявляться в нерівних умовах з тими, хто працюватиме “в чорну”. Дуже добре, що профільний комітет розробив законопроєкт № 2713-д, який прибирає оподаткування виграшів, це вже є плюс», – повідомив Микола Мельник під час пресконференції в ІА «Українські новини», яка відбулася сьогодні, 15 липня.

Щодо GGR, то експерт має свою позицію: поки не буде введено систему онлайн-моніторингу, говорити про GGR зарано, бо ніхто не зможе його порахувати. І якщо його запровадити зараз, це стане інструментом «домовлянь» між операторами та податковою службою. Водночас законопроєктом № 2713-д передбачено суттєве зниження податкових ставок із валового доходу грального бізнесу.

На необхідність ухвалити зміни до Податкового кодексу вказав і економічний експерт Юрій Гаврилечко. За його словами, без цього бізнес не запрацює в повному обсязі. Жоден інвестор не піде в бізнес, якщо не матиме уявлення про всі витрати. І нині незрозумілим є один аспект – чи підуть всі податки в бюджет країни, чи все ж певна їхня частина залишиться в бюджетах місцевої влади.

«Я вважаю, що каменем спотикання при розгляді законопроєкту № 2713-д стане саме це питання», – запевнив експерт.

Також він не впевнений у тому, що в 2020 році вийде зібрати 7 млрд грн надходжень до бюджету, про які чимало говорили.

«Раніше, ніж на осінній сесії, депутати не повернуться до розгляду внесення змін у податкове законодавство. Відповідно, якісь перші ліцензії за новим законом можна очікувати десь у листопаді-грудні, навряд чи раніше. І швидше за все, ці гроші український бюджет отримає саме в 2021 році. Це цілком логічно», – поділився очікуваннями Юрій Гаврилечко.

Яким буде оподаткування грального бізнесу в Україні?

Економіст Віктор Скаршевський вказав, що оподаткування грального бізнесу можна зробити двома шляхами: або встановити високі ліцензії та низькі податки, або низькі ліцензії та високі податки. В Україні більш прозорою та чесною, на його думку, буде схема з високими ліцензійними цінами. Це стане своєрідним авансовим платежем.

«Вартість ліцензії казино при перерахунку в тверду валюту – $20 млн. У Польщі вартість ліцензії на казино $250 тис., це в 80 разів нижче. У Білорусі – $2 млн, тобто в 10 разів дешевше, ніж в Україні. Але в Польщі та Білорусі податки набагато вищі, ніж ті, які передбачено в згаданому законопроєкті № 2713-д», – пояснив спікер.

Економічний і політичний експерт Валерій Клочок додав, що додаткові надходження до бюджету може забезпечити не тільки гральний бізнес, але й супровідна інфраструктура. За приклад він навів проєкт «Дунайя» – будівництво курорту з гральною зоною в Одеській області.

«Вартість проєкту $2,5 млрд – це повний рівень інвестицій в Україну за 2019 рік. Справа в тому, що там буде створено 25 тис. робочих місць. І коли ми рахуємо доходи до бюджету виключно зі сплати ліцензії і податків – це не зовсім правильно. Ми забуваємо про те, які супутні інфраструктурні речі тягнуть за собою створення десятків і сотень робочих місць. А тепер уявімо – створено 25 тис. робочих місць на одному проєкті. При середній заробітній платі в 15 тис. гривень і при сплаті лише податку на зарплату, який у нас сягає на 1 гривню 41,5%, щорічно ми додатково матимемо надходжень до бюджету у 1,8 млрд гривень», – поділився своїми підрахунками економіст.

Загалом, зрозумілим є факт, що до введення в дію системи моніторингу й оподаткування GGR бюджет отримуватиме кошти з індустрії гемблінгу двома шляхами: це висока плата за ліцензію і сплата 18% податку на прибуток.

Яким буде оподаткування грального бізнесу в Україні?

На запитання журналіста Login Casino стосовно потенційних махінацій із податком на прибуток відповів політолог-міжнародник Антон Кучухідзе. Він вказав, що цей податок добре відомий українській юридичній системі. І експерт впевнений, що в контексті грального бізнесу маніпуляцій буде дуже мало, адже організатор казино спочатку сплачує велику ліцензію, щоб розпочати роботу.

«Він хоче потім ці кошти відбити, і якщо почне якісь податкові маніпуляції, то в нього заберуть ліцензію, свої гроші він не відіб’є. Тому я не думаю, що тут буде багато проблем, і виважену позицію щодо № 2713-д, щоб відтермінувати GGR, все ж таки я вважаю правильною. Висока ліцензія є певним запобіжником того, що представники грального бізнесу не захочуть заграватися в усі ці схеми й інші речі. Бо тиск громадський, політичний і правоохоронців нікуди не дінеться. Насправді ми всі розуміємо, як надалі демонізуватимуть кожного з операторів азартних ігор, тому в їхніх же інтересах бути “білими” у всій цій історії», – роз’яснив Антон Кучухідзе.

Нагадаємо, Давид Арахамія повідомив, що законопроєкт № 2285-д можуть передати на підпис президенту вже цієї п’ятниці.

Читайте також: Чому лідери місцевої влади проти грального законодавства

Читайте також: Новини про гральний бізнес в Україні

Дізнавайтеся про найцікавіше на наших сторінках у Facebook, Instagram, Twitter, Telegram.

Коментарі:
Зараз читають
ноя
вгору