Підпишіться на новини

Завищені ліцензійні платежі є демотиватором для легалізації онлайн-казино – Ганна Буяджи

30 липня 2020, 09:18
Голосів: 3

Керівний партнер юридичної компанії VigoLex Ганна Буяджи розповіла про особливості роботи онлайн-казино, що прописані в законопроєкті № 2285-д. Серед них вона виділила необґрунтовано високу ліцензійну ціну, статутний капітал і особливості отримання доменного імені для гемблінгу.

Завищені ліцензійні платежі є демотиватором для легалізації онлайн-казино – Ганна Буяджи

Ганна Буяджи зазначила, що організатором як онлайн-, так і офлайн-гемблінгу може бути тільки юридична особа – резидент України.

«Я думаю, що ця норма має залишитися. Можливо, будуть якісь зміни в остаточній версії стосовно статутного капіталу, але як у першій, так і в другій редакції фігурувала цифра не менше 30 млн грн, причому саме грошовими коштами, а те, що йде понад цю суму, може бути доформовано цінними паперами чи іншим майном», – роз’яснила заслужена юристка України, адвокат і доктор юридичних наук під час вебінару Login Casino «Законопроєкт № 2285-д. Панельна дискусія. Roadmap для грального бізнесу».

Особливу увагу експертка приділила вартості ліцензій для різних вертикалей онлайн-гемблінгу. Вона зазначила, що в нашій країни є тенденція, що коли щось хочуть легалізувати, то теоретично воно виглядає добре, але на практиці має нюанси та недоліки. Так, вартість ліцензії для онлайн-казино на п’ять років, навіть якщо друга редакція зазнає змін, становитиме 6,5 тис. мінімальних заробітних плат.

«Станом на сьогодні це 30,7 млн грн, або трішки більше $1 млн. Я спеціально перевірила всю інформацію по інших країнах. Це абсолютно “нелітаючий” варіант. Усі, хто працює під ліцензією Кюрасао, сплачуть за неї €9 тис.», – навела приклад Ганна Буяджи.

Завищені ліцензійні платежі є демотиватором для легалізації онлайн-казино – Ганна Буяджи

І навіть якщо поділити вартість української ліцензії на п’ять частин (по одній на кожний рік дії ліцензії), все одно сума вийде значною. І це тоді, коли оператори Кюрасао платять €9 тис., в Іспанії – €10 тис. У Великобританії, центрі гемблінгу, розгляд заявки – це €2,7 тис. сама ліцензія коштує €59 тис. залежно від обороту, а щорічна плата залежить від обсягу та становить від €3 до €400 тис.

«Але це Британія. І на Мальті як у другому центрі гемблінгу, зокрема онлайнового, розгляд заявки коштує €5 тис. і щорічний платіж становить €25 тис. Є різниця – €250 тисяч і €25 тисяч», – пояснила фахівець.

Через це Ганна Буяджи ставить питання: яка частка бізнесу, що нині працює нелегально чи «по-сірому», захоче платити таку суму для того, щоб легалізуватись? Окрім того, бізнесмени, які займаються гемблінгом, зазвичай мають не одне, а кілька онлайн-казино. Одне з ліцензією Кюрасао з правом працювати в ряді країн, друге оперує під мальтійською ліцензією, і в сумі це все одно буде дешевше, ніж отримати одну ліцензію на онлайн-казино в Україні. І це при тому, що досі немає чіткого розуміння оподаткування сфери та ліцензійних вимог.

Юристка має сумніви, що така політика мотивує бізнес вийти в легальне поле. Навпаки, завищені ліцензії слугуватимуть демотиватором для сектору онлайн-гемблінгу.

Інші напрями теж мають доволі високий ліцензійний платіж – 23,6 млн грн за онлайн-покер і 141,7 млн грн за букмекерську діяльність.

Крім того, в онлайн-гемблінгу є право діяльності, лише якщо його доменне ім’я знаходиться в доменній зоні .ua, що потребує реєстрації торгової марки. Приймати ставки можна від осіб, які перебувають в Україні та за кордоном і не знаходяться в реєстрі людей, яким обмежено право на участі в грі. І ще ставки в Україні можна буде робити через мобільні додатки, що є загальноприйнятою світовою практикою.

Завищені ліцензійні платежі є демотиватором для легалізації онлайн-казино – Ганна Буяджи

Водночас законопроєкт № 2285-д передбачає штрафні санкції та певні обмеження для операторів, які працюватимуть без ліцензії:

  1. Державний регулятор може заборонити доступ клієнтів до сайту.
  2. Банки та платіжні системи на території України відмовлять у проведенні транзакцій.
  3. Кримінальна відповідальності зі штрафом у 17 тис. – 680 тис. грн із позбавленням права займати певні посади чи вести діяльність.

Нагадаємо, що законопроєкт № 2285-д направлено на підпис президенту.

Читайте також: Що змінилося в другій редакції законопроєкту № 2295-д

Читайте також: Закон про гральний бізнес в Україні

Дізнавайтеся про найцікавіше на наших сторінках у Facebook, Instagram, Twitter, Telegram.

25 Жов
вгору